Mijn zoontje krijgt nu het volgende: 8 uur: ca 180 opvolgmelk (inderdaad 200-20cc)met 3 lepels fijne granen 12:30 uur (inderdaad best veel tijd tussen, maar hij zit gewoon vol!) : 180cc opvolgmelk 15:30: 2 stuks fruit 18:00: 200 gram warme maaltijd 20:00: 180cc opvolgmelk Heel soms krijgt hij nog een rijstewafeltje tussendoor of iets van thee te drinken, maar meer voor de smaak dan dat hij er om vraagt. Het probleem is dat hij redelijk wat spuugt en ik het idee heb dat hij teveel melk krijgt. Ik ben al minder gaan aanbieden, maar nog steeds geeft hij best veel terug en dan met namen 's avonds. Ook vind ik 20 uur vrij kort op zn avondeten zitten om zn laatste fles te geven maar hij is dan echt erg moe en ik vind het ook een prima bedtijd . We hebben al geprobeerd hem te laten slapen en dan bijv om 21 uur wakker te maken voor de fles maar hier werd hij behoorlijk chagerijnig van ... Ook een vraag: hoeveel melk moet hij minimaal hebben? Ivm calcium en ijzer ed? Ik durf de flessen niet echt te minderen omdat hij er nog maar 3 krijgt? Echt veel vlees krijgt hij ook nog niet binnen (af en toe met vakantie uit een potje, maar weet ook niet zo goed hoe ik dit zelf klaar kan maken. Kan ik alle vlees gebruiken? Kan ik het bakken? In de folder van het CB staat dat ik het moet stofen of koken, maar dit doe ik nooit..?). Ik wilde ook starten met brood, maar begrijp dat je dan ook weer de fles van 12:30 gaat minderen. Krijgt hij dan niet te weinig vocht binnen? Wat een vragen allemaal.... maar hoef ook pas in sept naar het CB...
Ik heb zojuist brood geprobeerd en hij hapt meteen een hele boterham weg! Oeps! Wel zonder kortstjes hoor, dus uiteindelijk blijft er maar een klein boterhammetje over, maar toch... twijfel nu ook erg hoeveel melk ik m moet geven. Alles wat je m aanbiedt eet/ drinkt hij op, hij lust gewoon alles! Al geef ik m nu 240cc melk, dan drinkt ie dat wrs ook op...
Als je de tijd tussen warme maaltijd en laatste fles te kort vind, waarom geef je het warm eten dan geen half uurtje of uurtje vroeger? Tot 7 maanden zou ik je flessen sowieso nog op 3x 180 houden, vanaf 7 maanden zou je dan de fles van tussen de middag naar 150 terug kunnen brengen. Je mag ook best wat water of sterk verdunde diksap geven tussen door (mss in de ochtend, tussen je flessen in?).. Brood wordt in principe vanaf 7 maanden in het menu opgenomen, juist omdat je dan inderdaad kleinere flessen gaat maken, wat vanaf die tijd geen probleem is...
geef je een bekertje melk bij het brood. ik gaf bv dus hoeveelheid melk weet ik niet geaf gewoon wat ze wilde hebben. Maar je schema is toch goed? Mijn schema was toen. 8 uur bv 10 fruit 1 stuk overigens 12 boterham met melk 15 drinken met eventueel koekje maar dat was soms en nog! 17:30 warm eten 19 uur flesje melk voor het slapen gaan Mischien dat je er iets aan hebt, volgens mij is 500cc der richtlijn voor die leeftijd.
Vlgs de folder van het CB mocht ik met 6 maanden beginnen met brood. ik heb de eerste week fijne granen geprobeerd door de FV. Toen dit goed ging nu dus brood en dat gaat ook meteen goed! Ik heb nu met het brood 135cc melk gegeven. ik heb geen idee hoeveel boterhammen je kind mag hebben maar vond 1 (zonder korst) al vrij veel voor zo'n kleintje? Vandaar dus maar 135cc melk. Als ik 3x 180+ 6 geef dan geeft ie zoveel op na de voeding. Vandaar dat ik er nu 20cc uit giet per keer.
Wij hadden met 6 maanden dit schema: 8:00 ontbijt: pap 180ml/6 + bambix 12:30 lunch: boterham + fruit + thee 15:00 tussendoortje: fles 150ml (maar dat werd al snel water of sap met een koekje) 18:00 warme maaltijd (met 7 maanden kwam daar een toetje bij) 19:30 fles 180/6 Goedenacht Misschien dat je hier iets mee kan? Met 7 maanden zat ik op 2 flessen (ontbijt: pap) en de avondfles voor het slapengaan. Tussendoor kreeg het mannetje water, thee of sap. Groenten en fruit kan je bijna volledig meerereken als vocht dus ze komen niet snel wat te kort. Drinken moet echt geoefend worden: verschillende bekers en verschillende dranken.
@Cygnet2: Hier heb ik misschien wel wat aan! Ik kan m bij de boterham wat thee geven ipv melk en dan een wat grotere hoeveelheid melk om 15 uur. Alleeen zit ik nog met mn fruit... 's morgens geven lukt bijna niet, omdat hij redelijk vol zit van de pap. Bij de broodmaaltijd lijkt me hetzelfde verhaal...
Vandaag toch geprobeerd: 7 uur: FV 10: 2 stuks fruit 12:30: 1 boterham met 100cc thee en dan wil ik rond 15 uur de fles geven, kiken of ie het redt en dan 18 uur warm eten, 20 uur fles. Dat warme eten om 18 uur lukt haast niet eerder ivm werk en KDV. Als het zo lukt op deze manier zijn de flessen ook wat beter verdeeld over de dag en misschien daarom ook minder spugen? Alleen die laatste fles vind ik nog altijd kort op het avondeten...