wel of niet in bedje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door makey, 25 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ryan slaapt erg veel naja logisch natuurlijk maar nu vind ik t niet echt leuk om m de hele dag in zijn bed te leggen met zn slaapjes.
    Hoe doen julie dit?hebben julie vaste tijden dat je kindje wel of niet in zijn bedje slaapt.
    hij is nu 6 weken

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    leg hem lekker in zijn bedje...hij blijft straks ( met een paar maandjes) van zelf langer wakker en kan dan lekker spelen in de box of op een kleed.....
    wij zaten hier ook mee en vondne het ook niet leuk hij boven en wij beneden...maar nu is hij overdag meer beneden dan boven

3. lekker in bedje hier ging quinton na zijn eten nadat hij moe was gewoon in zijn bedje, deurtje dicht en je kan lekker je ding doen zonder bang te zijn dat hij wakker word, er komt een tijd dat je hoopt dat ie in zijn bedje gaat slapen hihi

4. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Wij hebben Finn vanaf het begin in de reiswieg laten liggen beneden, dit was een idee van onze kraamhulp (35 jaar ervaring). Wel hebben we een dikkere matras van foam laten maken zodat hij lekker stevig ligt.

Ook laten we hem af en toe in de box slapen, want ook daar hebben we een dikke foam laten aanmeten met daarover heen een speelkleed. Hij zal geen last van doorliggen krijgen en zo went hij ook aan geluiden om hem heen.

En moet ook zeggen dat Finn amper vanaf het begin slaapt dus 20x per dag de trap op en neer lopen zagen wij ook niet zitten. Elk slaapje wat hij nu meepikt in de wagen of box is fijn.

En moet zeggen dat ik blij ben dat we dit doen Finn heeft duidelijk in de gaten als hij om 9 uur naar zijn bed gaat dat het nacht is en wordt de volgende ochtend om half 7 wakker. Hij is dan wel 11 weken (op papier dan maar hij is 3 weken te vroeg geboren)

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik zou zeker in zijn bedje laten slapen. Je hebt er straks alleen maar profijt van als hij goed in zijn eigen bedje slaapt. Geloof me als hij altijd beneden is dan went hij niet aan de rust van een eigen bedje en kan hij alleen nog maar met omgeving geluid slapen.

Je kan bv. 's vonds hem in de box laten slapen als je partner ook thuis is. Maar ik zou het zeker beperken tot 1 keer per dag. Geniet van de momenten dat hij slaapt, straks wil je niet anders meer.

6. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn slaapt amper overdag omdat hij heel nieuwsgierig is en alles wil zien en horen.. Ik kan het gezondheidtechnisch niet opbrengen om tig keer per dag met hem de trap op en neer te lopen. Ik heb dus in samenspraak met de kraamhulp dit besluit genomen.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Sam is overdag beneden, ligt ze in de box te slapen. Als ze ooit naar het kdv gaat dan ga ik haar laten wennen aan een middagdutje in haar bedje. Ze heeft in het ziekenhuis zoveel in het bedje gelegen, vind het fijn als ze nu in mijn buurt is.

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

onze kleine meid lag altijd overdag na 9uur in de box beneden of soms in de kinderwagen als we gewandeld hadden of in de maxicosi!
    en na een uur of 6 a 7 savonds ging ze pas weer naar bedje toe!

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Onze meiden liggen ook gewoon de hele dag in hun bedje.
    Leg ze na de voeding wel regelmatig even in de box maar dan is het al snel jammeren, ze willen niet in de box slapen en dat vind ik prima.

10. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee slaapt ook alleen maar in haar bedje...

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bedje slapen hier. Heb je later alleen maar profijt van ;)

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als je dat maar weet ja!
    Hier ook slapen in bed...
    De tijd dat ze langer opblijven komt snel genoeg!

13. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Het gaat mij niet om het feit dat ik wil dat hij langer moet opblijven. Finn wil gewoon niet veel slapen overdag.

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Uhm ik reageerde op de TS. makey dus.

15. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    Ik doe Merle de laatste tijd ook iedere keer weer in haar bedje...en merk dat het haar echt goed doet.
    Ze is veel rustiger.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind het wel moeilijk om in te schatten wanneer ze moe genoeg zijn om ze in bed te leggen, hebben jullie dat ook?

Bij teken van moeheid in bed leggen. Maar ja, is een gaap dat ook al? Vaak leg ik ze dan in bed en liggen ze daar nog tijden met wijdopen ogen rond te kijken :(

17. een gaap is ook moe zijn idd, of mopperen enz...
    maar met open ogen in bed en gewoon rustig rondkijken vanuit een bedje is ook goed voor een kindje,
    is lekker rustig en kan hij/zij lekker tot rust komen, ook is het goed zodat ze als ze dus alleen zijn zich ook kunnen vermaken met bv een knuffelbeestje in bed of rond kijken...

stel je voor dat bv de kleine zich niet zelf kan vermaken ben je elke minuut dat de kleine wakker is, wat dus steeds langer is naarmate ze ouder worden, verplicht met de kleine bezig anders begint het te huilen, dat word dan erg zwaar, lekker rond kijken vanuit bedje is dus ook lekker voor ze

tekenen van moeheid die ik gebruik, die Quinton nu heeft (steeds kwam er een teken bij hihi) zijn:
    Gapen, mopperen, oortjes grijpen en dus ook met de armen langs hoofd omhoog alsof ze uitrekken, oogjes wrijven en ja huilen maar das meestal gevolg van mopperen,

ik haal hem dan bv uit box of waar hij op dat moment is en knuffel nog ff met hem, verschonen en bedje in :D

18. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob gaat ook bij de 1e tekenen zijn bedje in. En dan is het of ff 10 minuten huilen voor hij slaapt of
    hij gaat nog een tijd rond te kijken. Het rare is dat hij dan zelden huilt voor het inslapen.
    In zijn box slaapt hij nooit, dat wil ik ook niet.
    Maar ik heb hem de afgelopen dagen wel een paar keer heb gedaan in de kinderwagen gelegd ipv in zijn bedje. Dan wel zonder speeltjes.
    Ik vindt het nl. zo zonde als hij met dit lekkere weer boven ligt. Alhoewel als het erg warm is, dan gaat ie wel weer lekker op zijn koele kamertje.

19. bive

bive Actief lid

26 apr 2007
    177
    0
    0
    Hai,

Wij hebben Kim vanaf de eerste dag in haar ledikant laten slapen. Eigenlijk nooit in de box bv. Ze slaapt wel eens in de kinderwagen als ik ga wandelen. Wij hebben ervoor gekozen haar altijd (als dat mogelijk was) in haar bedje te leggen, omdat ze onrustig was. Ook gingen we inbakeren en daarvoor was het belangrijk (vond ik) haar een vaste plek te geven. Als we bij iemand anders zijn of kdv, slaapt ze in een campingbedje, reiswieg enz... dat pikt zo ook prima, zolang het maar niet te druk is omhaar heen.

groetjes Bianca

20. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Rust is erg belangrijk voor een kleintje , dus slapen doe je in je eigen bedje :)
    En als je kleintje nog niet moe is en het ligt lekker te keuvelen in het bedje , lekker laten gaan.
    Ze vallen vanzelf in slaap :)

Deel Deze Pagina