even een vraagje.. mijn zoontje vertikt momenteel z'n avondeten te eten. Ik weet zeker als ik hem een boterham voorschotel, dat hij dat wel eet! ik gaf hem steeds een boterham, maar mn zus zei dat ik dat beter niet kon doen, en dat ie dan gewoon pech heeft (zo deed ze dat bij haar zoontje) Zal ik hem een boterham geven (beter iets dan niets) of heeft ie gewoon pech (eten wat de pot schaft).
Het lijkt mij nogal vroeg om te zeggen 'pech'. Waarschijnlijk moet hij gewoon nog erg aan de verschillende smaakjes wennen denk ik. Ik zou hem wel elke keer proberen zijn avondeten te geven en ook echt ff flink aanhouden. Als hij dan écht niets anders eet, zou ik pas (na langere tijd) een boterham. Op die manier ziet hij het ook niet (lijkt mij) als een beloning voor het laten staan van zijn avondeten. Heeft ie in het verleden wel zijn groentes gegeten?
ik zou hem zijn toetje aanbieden en dan inderdaad klaar. Ik weet niet of je kindje altijd een papfles krijgt s avonds? Maar daar zou ik dan eventueel wel een beetje mee smokkelen -dus iets meer pap ofzo in de fles, zodat je kindje niet snachts van de honger komt. Tenzij ik écht weet dat m'n kindje bepaalde dingen heel vaak niet eet omdat ze het niet lekker lijkt te vinden... Maar m'n man en ik eten redelijk vaak verschillende dingen, dus dan werd nog weleens geprobeerd wat fijngeprakt eten van de ander te geven. Maar als dat ook niet werkte was het gewoon klaar.
Hee Josien! Ja, eerder was het geen probleem! Alles ging er in! Alle soorten, met of zonder stukjes! Alles vond meneertje lekker! Maar hij krijgt volgens mij echt spatjes, want sinds vorige week wil hij geen stukjes meer, dus de 8 mnd potjes pureer ik. En sinds een paar dagen wil hij dit ook niet meer. Terwijl een boterham er dan dus wel in! Maar ik ben er wel bang voor, dat hij straks een moeilijke eter gaat worden, of dat hij denkt: 'als ik iets niet lekker vind, ga ik gewoon moeilijk doen en dan krijg ik iets wat ik wel lekker vind'. Ik weet niet hoe snel die kleintjes dat door hebben..
Ik heb hem nu inderdaad nog wat yoghurt gegeven, hij krijgt geen papfles, maar heb nu wel ipv 180/6, 210/7 gegeven. Maar hij lust alles wel, dus ik heb geen idee.. Maar goed, een fase zeg ik dan maar!
Heel herkenbaar........ Mijn zoontje lustte eerst ook alles, maar warm eten is nu vaak ook geen succes. Ik geef hem wel gewoon een snee brood als hij niet warm wil eten. Hij moet toch wat binnen krijgen, en ik heb eerlijk gezegd zelf geen zin in een strijd om eten Ik hoop maar dat het wel weer een keer veranderd, en dat dit maar een fase is. Vanavond heeft hij toevallig wel een keer zijn hele potje leeg gegeten Hij krijgt overigens wel waldkorn brood, en geen witbrood of zo, dus hij krijgt wel een gezonde vervanging zeg maar.
Ik zou zelf wel zeggen pech! Maaarrrrr...het is nog nooit voorgekomen dus ik heb makkelijk praten! Finn at alleen wat moeilijk toen hij ziek was...en toen hebben we zn flessen wat meer gedaan. Eet hij ook geen verse groente?
Mijn dochter heeft rond die leeftijd een paar dagen warm eten laten staan maar ik deed haar eten dan gewoon even prakken en hop, op een boterham Ging er goed in en na een paar dagen at ze haar warm eten weer want probeerde eerst haar warm eten en wilde ze dat niet dan pakte ik de boterhammen en smeerde geprakt eten erop (wil niet zeggen dat dat daar door komt maar is misschien een idee om te doen?)
dat is inderdaad nog wel een tip ja hebben wij ook geprobeerd, maar hier werkte dat maar 2 happen haha.. toen had madam door dat ze 'genept' werd maar het proberen zéker waard.
Owwww hier ook zo'n geniepige moeder: ik deed t pureren en hop door de yoghurt! Ging er zo in!! Heel af en toe als hij een eigenwijze bui heeft wil ik het nog weleens zo doen, alleen heeft ie het nu wel sneller door.... Jammerrrrr....
op die leeftijd bood ik iets anders aan.. maar nu is het gewoon pech! vorige week met de macaroni nog! hij eet het vaker en eet alles lekker op dan! toen niet.. paar keer geprobeerd en toen zn toetje gegeven.. 2 dagen later weer met macaroni geprobeerd en hij at alles heerlijk op!
O... maar om op je vraag terug te komen: hier is het: niet eten; pech. 3 keer aanbieden op verschillende momenten en weigert hij 3 keer dan houdt t op. Toetje krijgt hij wel altijd. (Yoghurt). (Met evt avondeten er door heen geprakt dan, anders wordt hij snachts weer wakker van de trek), maar geen alternatief. tenzij ik echt iets nieuw heb gerpobeerd en hij vindt t niet lekker. Ik weet alleen niet of jouw kindje niet te jong is om echt te weigeren uit eigenwijsheid. Krijgt ie geen tandjes oid? Als ze verkouden zijn eten ze vaak ook niet graag?
Das idd nog een idee ja, door de yoghurt of op een boterham, want hij eet verder alles, maar geen warm eten! er komen op het moment geen tandjes aan, verkouden is ie wel, maar dan vind ik het zo raar dat ie verder wel gewoon eet! Vanmorgen was ie trouwens op 6 uur wakker, dus wel een uurtje eerder dan normaal.
Zover denken ze met 9 maanden echt niet hoor!! Ik vind hem nog erg jong voor de aanpak 'niet eten, dan pech'. Hij gaat nu puur op op smaak en structuur die hem wel of niet zint op dat moment. Met 9 maanden zijn ze echt niet 'dwars' en doen ze geen dingen expres om jou te tarten. Dat komt wel over een jaartje Ik zou hem gewoon iets anders aanbieden wat ie wel lust.
Ik denk ook dat 9 maanden wel erg jong is voor niet eten pech.. Dat begrijpen die kleintjes nog helemaal niet volgens mij! Als mijn dochter niet wilt eten dan wil ze ook niks anders. Blijkbaar heeft ze dan geen honger. Voor het slapen gaan bieden wij altijd nog een fles pap aan en die drinkt ze dan ook niet leeg. Zelf heb je natuurlijk op sommige dagen ook geen of minder trek.