vanaf wanneer moet je de eerste dag van je menstruatie gaan tellen? Ik had gisteren wat bruidverlies, maar dat zal alleen in mijn baarmondermond, niet op wc papier en dus al helemaal niet in maandverband. Vandaag is het dan, helaas, echt doorgebroken. Moet ik dan mijn eerste dag op gisteren rekenen of vandaag. Ik dacht zelf gisteren, omdat er toch al iets gaande was. Graag jullie mening hierover. Alvast bedankt. Liefs, Linda
De dag dat je helderrood bloedverlies hebt, moet je als cyclusdag 1 tellen. Bruinverlies is oud bloed en hoort nog bij de voorgaande cyclus, dus vandaag is het dag 1.
Ik heb weleens gelezen dat je moet tellen vanaf de dag dat het echt is gaan vloeien. Wel jammer dat het toch is gekomen.
Het is inderdaad jammer dat het gekomen is, maar we zijn er deze maand dan ook nog niet voor gegaan. ik wilde eerst weer 'ontpillen' al bestaat dat niet echt. Eigenlijk willen we er aan het eind van het jaar voor gaan, maar ik kan eigelijk nu niet meer wachten. Hierdoor raak je er toch weer veel mee bezig. Groetjes, Linda
Deze vraag had ik inderdaad ook ergens anders gesteld, dus goed om te weten! Heb nu ook bruinverlies waarvan ik denk dat het een dezer dagen overgaat in ongesteldheid. @Jellybean; ik zie aan je banner dat mijn pendel niet uit is gekomen(december). Wat goed voor jou! Van harte gefeliciteerd!!!
Hihihihihi, inderdaad niet, maar gelukkig ook, al had ik tot dan ook kunnen wachten. In decdember zouden we dan 2 jaar bezig zijn. Ben super blij Bedankt
ik hen meestal wel 2 dagen van te voren bruinverlies en dan pas begint helderrood. Reken je dan ook pas vanaf helderrood verlies??
hey goede vraag dit! Ik tel eigenlijk altijd gewoon vanaf de dag dat ik bloed verlies, of dat nou bruin of rood is.. maar weet eigenlijk niet of dat goed is?
Je moet echt tellen vanaf de eerste dag dat je helderrood bloedverlies hebt, bruin telt niet mee! Deze methode wordt door artsen aangehouden, omdat bruin bloed bij je vorige cyclus hoort (ookal kondigt het je ongi aan).
nu had ik een paar dagen bruin, niet geteld, maar gisteren had ik wel een heel klein beetje helder rood. en vandaag is het echt door gebroken, (heel veel) is gisteren dan dag 1?
helaas heeft niemand me kunnen helpen, maar is al opgelost heb gewoon mijn eigen gyne gevraagd, en bloedprikken vandaag is gelukt! dat moest namelijk op dag 3!