vanaf wanneer minder beweging?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anitaaaxxx, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    even een vraagje... vanaf wanneer ga je minder beweging voelen in je buik? Bij mij is ze nu volledig ingedaald en vk zei dat het hoofdje vastligt.

Ik vind het heerlijk dat ze beweegt maar hoor van velen dat dat wel minder gaat worden maar ik vroeg me af wanneer dan.
    Ze beweegt meer dan ooit tevoren en het doet ook echt verschrikkelijk zeer. Slapen lukt echt niet meer en nu ook al niet meer op mijn zij.

Ze beweegt echt alle kanten op en is niet echt prettig gevoel meer. Maar toch geniet ik er nog steeds van want lijkt me niks als ze niet meer beweegt.

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    bij mij zijn beide dames niet minder gaan bewegen...
    ja pas een uur voordat ik mijn eerste wee kreeg ofzo ;)
    dus het zegt niets... ik hoorde ook veel over de "stilte voor de storm" maar heb die nooit gehad

3. esmee1808

esmee1808 Actief lid

Aug 13, 2010
    458
    0
    16
    Ook hier nog een erg druk kindje dat van links naar rechts gaat. Ik ben haar juist meer gaan voelen ipv minder.

groetjes esmee

4. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    ja dat meer voelen heb ik dus ook... het is echt heel pijnlijk zelfs. Maar anderen in mijn omgeving die net zo ver zijn voelen de kleine nog maar amper en zeggen dat dat komt doordat hij/zij minder ruimte heeft... Nou dan heeft die van ons nog zeeën van ruimte als ik dat zo voel haha

5. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ik voel juist sinds een ruime week ook meer bewegingen! De beeb is een klein stukje ingedaald (en ligt in stuit). Ik lig ook regelmatig te kreunen van de pijn! Begon me al af te vragen of het wel normaal is.

6. esmee1808

esmee1808 Actief lid

Aug 13, 2010
    458
    0
    16
    hier ook erg pijnlijk soms.
    Ook duwt ze heel vaak een voet onder me ribben en dat is echt geen fijn gevoel. Als ik haar voet dan terug duw dan blijft ze dus bezig.

7. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

May 19, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, ook nog wel grappig ergens, soms krijg ik zon ''kick'' dat ik ''AUW!'' roep...en mn moeder laatst ''wat is er????'' hahah...ja, het went he ;)

maar ik heb dagen dat ze wel rustiger is dan andere...dan slaapt ze weer wat meer denk ik....soms echt wel 10 tot 12 uren achter elkaar stil hoor...(naar mijn idee iig)

8. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik had vandaag zo'n dag (ruim 36 weken). Heb aan de CTG gelegen vandaag, echo gehad en alles was, gelukkig, goed. Gyn verklaarde een mogelijke oorzaak; Kleine bouwt slaap-waakritme op. Het kan maar zo zijn dat hij gewoon aan het slapen was. Echter, meneer werd wakker gemaakt door de koude gel en druk op mijn buik:D waardoor er weer activiteit plaats vond.

Bij twijfel; Gelijk bellen! Beter te vaak dan één keer te weinig. Gyn in ziekenhuis (loop normaal gesproken bij VK en nu met dit resultaat mag ik gewoon terug bij VK) zei dit ook, daar zijn ze immers voor.

9. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

Mar 5, 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mij ligt de kleine in een stuit, maar ik voel regelmatig haar koppie/schoudertjes draaien. Ook prettig; ze heeft regelmatig de hik dus dan weet je wel dat het goed zit :) Alleen smorgens is ze erg rustig, maar omdat dat iedere dag is maak ik me daar geen zorgen om. Maar pijnlijke bewegingen...? Nee, maar dat komt misschien doordat ze in een onvolledige stuit ligt en daardoor niet veel kracht achter haar voetjes kan zetten.

Slapen wordt wel een steeds grotere uitdaging inderdaad.....!

Share This Page