honger, misselijk, geen trek

Discussion in 'Eerste symptomen' started by kgulik, Sep 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kgulik

kgulik Actief lid

Feb 10, 2016
    165
    4
    18
    Female
    Gedurende de dag heb ik bijna constant honger en een duidelijk lege maag die knort maar toch ontbreekt het me totaal aan trek. Maar als ik niet eet word ik (nog) misselijker dus eet gedurende de dag steeds kleine beetjes. Vervelend is dat ik ook tijdens en na het eten weer misselijk word en dat honger gevoel blijft. Half uur na iets gegeten te hebben, begint het gewoon weer. Gek word ik ervan omdat eten geen pretje is maar zo'n hongerig slap gevoel ook niet. Herkent iemand dit? Kleine tussedoortjes die ik pak bestaan vooral uit; crackers of beschuit, yoghurt, broodje, banaan enz.

2. Eblr4

Eblr4 Niet meer actief

Erg herkenbaar!!!!! :(

Vraag aan je verloskundige naar een recept dat er tegen helpt of je huisarts. Bij mij hielp niks en ben 5 kilo afgevallen. Ik werd ook nog misselijk van bepaalde etenslucht. Probeer niet te gekruid eten of pittig want dat komt er zo weer uit..
    Bij mij hielp een appel, ook voor maar een hafuur ofzo.. Maar vraaag naar medicatie is enige wqat het een beetje kan verlichten.

Sterkte :( ik weet hoe je je voelt!

3. anemdo

anemdo Bekend lid

Jun 16, 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Medicatie kan inderdaad helpen. Wat iemand wel of niet kan eten is juist weer erg persoonlijk.
    Zo kon ik tijdens mijn vorige zwangerschap helemaal niks binnen houden behalve vette pittige pizza. Dat was het enige waar ik trek in had. Volg je gevoel daarin, jouw lijf kan het beste zelf aangeven wat je het meest nodig hebt!

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Eet waar je trek ik hebt. Maakt niet uit wat als je maar wat eet..
    Medicatie kan helpen hier deed het niks. Ik at af Rn toe wat naturel chips. Zoutig en dat hielp.

5. YasK

YasK Lid

Feb 4, 2016
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo onwijs herkenbaar! De gehele dag door ook. Is echt om van te balen. Het ene moment heb ik echt trek in een hele maaltijd en derest van de dag weer niet maar ook of ik heb gegeten of niet dat gevoel blijft aanhouden.

Ik heb gemberkoekjes gekocht bij de Albert Heijn. Ik heb er totaal geen trek in maar hoorde dat het kan helpen.

Sterkte!!

6. Mel7

Mel7 Bekend lid

Apr 12, 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb deze heerlijke combinatie van kwaaltjes ook al een tijdje, echt niet leuk!! Ik ben er ook nog niet achter wat ik zou kunnen eten in zo een geval

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Heb ik ook.. als ik een opgeblazen gevoel heb, drink ik gember thee, dan heb ik weer ruimte in mijn maag. Juist als ik een wee gevoel heb drink ik cup a soup of roosvicee, dat vult lekker. Heb een pakje yoghi voor als ik wakker word. En eet idd waar ik zin in heb, dat helpt ook wel. Sterk te allemaal!

8. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

Nov 26, 2012
    295
    0
    0
    Heel herkenbaar, nu is het wel aan het beteren en kan ik weer stilletjesaan geniet van mijn eten ;) Ff volhouden!

9. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! ik heb ook alsmaar honger. maar ook geen idee waar ik zin in heb. ja, stiekem wel, chips, of andere zoute dingen...maarja, dat is niet erg gezond, en ik ben al te zwaar! Ik eet gewoon de maaltijden die ik normaal ook eet, al neem ik niet zo snel meer cornflakes met een plens kouwe melk, dat vind ik niet zo prettig op de maag. Eet ik liever paar crackers of boterhammen extra.
    Ook vind ik ontbijtkoek lekker, dat vult ook een beetje als je nog niet meteen aan het brood wil in de ochtend. of je eet het bij de thee/koffie smiddags.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik echt geen eetlust, at wel omdat het moest, maar bij het idee werd ik al misselijk(nooit overgegeven gelukkig). Wat mij toen hielp bij het flauwe gevoel eind vd middag; een appel(of een halve).

Misschien ligt het ook deels aan het weer. Ik heb in normale toestand met deze hitte ook minder zin aan brood, warm eten etc. Drink dan ook veel meer en dat vult je maag ook, maar daardoor heb je ook weer sneller honger omdat het niet verzadigd.

Veel sterkte er mee!!! en je bent niet de enige zo te lezen!

10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb het op het begin ook gehad en heb gewoon kleine beetjes gegeten van dingen die ik echt lekker vond...
    Gelukkig tot nu toe nog niks aangekomen :p

Share This Page