Vanaf wanneer moéten kindjes brood eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Amigo1985, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier wil zoonlief ook nog geen stukjes brood. Broodkorst gaat redelijk. Dochterlief heeft nooit moeite gehad met brood. Ieder kind is (logisch) verschillend. Ik blijf het wel iedere dag proberen maar ga het er niet op allerlei manier erin proberen te stoppen. Komt vanzelf wel.

Nou heb ik ook gelijk een vraagje over die pap want dat geven wij dus ook niet omdat hij 's avonds nog een fles met rijstebloem erin krijgt (anders wordt hij 's nachts om 2 a 3 uur wakker voor voeding en nu "pas" om vijf uur) Hier op cb zeiden ze dat 2 keer pap niet echt geschikt is. Maar nu krijgt hij dus eigenlijk zijn granen niet. Wat zouden jullie doen?

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het s ochtends gewoon een granenpap uit het bordje geven. Dat is iets heel anders dan een flesje met rijstebloem, dat vind ik geen pap. Pap is van oorsprong: melk met granen.

Maar WAAROM vinden ze het niet geschikt? Zit je zoontje boven in de curve? Overigens kun je misschien beter boterham blijven proberen.

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom zou 2x pd pap niet mogen? hier krijgt zoonlief 's ochtends bordje bambix. en 's avonds een fles met rijstebloem. vlgs mij wordt méér dan 2xpd pap afgeraden. dus niet: 's ochtends ontbijtpap, 's middags pap en 's avonds avondpapje.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit staat op bambix.nl

Hoe vaak mag ik Bambix rijstebloem toevoegen aan borstvoeding of flesvoeding?
    Wij adviseren met het oog op calorieen om niet vaker dan twee keer per dag een fles met rijstebloem te geven of één keer een bord pap per dag

5. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Bedankt voor jullie reacties meiden!

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een succes met brood! Zoals gewoonlijk eerst brood met boter geprobeerd, maar mevrouw weigerde hevig.
    Toen het volgende gedaan: stukje brood op een vorkje geprikt, ingedompeld in haar fruithap en hap het mondje ging open en ze kauwde, slikte en weg! ze heeft bijna een hele boterham op op deze manier.
    Wie weet heeft iemand wat aan de tip. Wij gaan het morgen weer proberen :D

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh bedankt voor de tip Snowtje! Dat ga ik morgen ook even proberen!

Tygo wil hier ook nog niet veel van het brood hebben, hij hapt enthousiast maar hij kwijlt het er ook zo weer uit. Dan denk je dat hij goed heeft gegeten en ligt alles op zijn schoot :D

8. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Ook bedankt voor de tips naar mij toe.
    @ TS Sorry dat ik even ongevraagd tussen door ben gekomen. Ik blijf even meelezen maar zal niet meer "inbreken". Maar vond mijn vraag wel een beetje aansluiten bij die van jou.

2 keer pap hadden ze inderdaad afgeraden om dat ons mannentje vrij hoog in de curve zit. (niet helemaal boven aan maar wel boven gemiddeld). Brood blijf ik sowieso 's middags proberen. Ik ga morgen bambis granen pap halen en dan vanaf dindsdag geven. Ik probeer het dan 's avonds met alleen melk en als hij 's nachts komt dan toch gewoon rijstebloem erdoor.

9. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Haha, is toch geen probleem.. We helpen elkaar zo toch met tips, daar gaat het toch om:)..

Ik ga morgen het brood ook eens dippen in het fruithapje, zal misschien beter gaan..

10. tulip

tulip Niet meer actief

hij zal het brood vast wel beter eten als het gedoopt is in fruit, want dan is het lekker zoet. Maar wil je dat zo aanleren, het is geen aanval, maar iets waar je overna moet denken. Ik persoonlijk zou liever hebben dat het langer duurt voor hij gewend is aan brood, maar het dan wel op een gewone manier eet. Ik zou dan bv een banaan prakken op brood. Dan eet hij toch het brood zoals het bedoeld is, met fruit als beleg.

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik snap wat je bedoeld.. Morgen moet ik weer na het cb, zal daar eens informeren wat ik het beste kan doen..

12. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou denken dat het geen verschil maakt: of je maakt het brood lekkerder door zoet broodbeleg, of je maakt het brood lekkerder door een zoet fruithapje. Dat geeft toch geen verschil?
    Ik zou het fruithapje ook uit kunnen smeren over het brood, net als beleg. Denk dat ze het dan ook eet. Is het dan wel beter dan erin dippen? Naar mijn mening dus niet.
    Ik heb het brood trouwens alleen even in de fruithap gedaan en er gelijk weer uit. dat er dus wel fruit op zit (eigenlijk net als beleg) maar niet doordrenkt of laten weken ofzo.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Mijn dochtertje eet nog steeds alleen de korsten. Brood met beleg blieft mevrouw niet;). Nou ja, pap gaat er wel in, dus ik vind het wel prima.

14. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een andere overweging: het is me ook wat waard dat mijn kindje brood eten leuk en lekker gaat vinden.
    Zoals het nu ging was het een gevecht. ze wil het écht niet. lippen op elkaar, drama schoppen, kreeg er geen hap in. in haar hand gegeven en ze slaat ermee op tafel, maar in haar mond ho maar.
    Nu at ze het vrolijk weg. Een positieve ervaring met brood lijkt me ook heel wat waard :)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je brood in vacht gaat dopen dan leer je je kind geen brood eten, maar broodpap. Niets mis mee, ik ben dol op broodpudding enzo, maar het is geen 'brood' meer wat je geeft. En kind leert op die manier niet de andere structuur kennen natuurlijk.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat je het beste kan doen is vooral niet pushen of dopen in een of andere substantie, dat gaat miz nergens over en leren ze geen brood mee eten.

Wat al gezegd is: granen zijn belangrijk en niet het brood an sich. Zit ook hartstikke veel zout in.

Mijn zoontje at vanaf 7 maanden een volkorenboterham per dag en vanaf een maand of 9 at hij mee van mijn cruesli met yoghurt, dat krijg hij nog steeds als ontbijt.

Ik vind dat Nederlandse supermarktbrood maar klef. Probeer anders eens een volkorencracker, -beschuit of ontbijtgranen. Keus zat wat granen betreft!

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

tuurlijk leren ze dan wel brood eten..... mijn zoon heeft het altijd zacht gekregen... en gedoopt ,,,

en hij eet nu zeker 4 boterhammen op een dag..... hij eet toch echt een boterham zoals je boterham moet eten.... met vlokken met smeerkaas met vleeswaren....
    ook eet hij nu alle soorten brood, hij vind alles lekker.....

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Da's mooi!:)

Ik vind het altijd alleen zo omslachtig en vreemd om iets in een heel andere vorm dan de oorspronkelijke vorm aan te bieden: brood dat geweekt is in soep heeft natuurlijk een heel andere structuur en smaak dan een gewone boterham.

Ik persoonlijk zou dat nooit zo doen en zou dan kijken naar andere alternatieven en het dan later nog eens proberen.

19. fafje

fafje Niet meer actief

maar er zijn ook zat kindjes die brood zo hebben leren eten bijv alleen wit brood lekker vinden, omdat dat neutraal smaakt en zacht is...
    dus dopen werkt niet voor elk kindje...wel fijn als dat uiteindelijk wel goed werkt natuurlijk zoals Mejojo!

ik zou persoonlijk ook even doorgaan met brood puur ana te bieden, zonder iets en anders bijv wat dikker boter ofzo..

Tenzij je het heel belangerijk vindt dat je kindje granen in de vorm van brood nu nu nu binnen krijgt, dna kan je dat soort dingen wel proberen..maar dan nog liever bijv een fruithapje licht smeren(als beleg)...dus niet dat het brood doordrenkt is ofzo

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

tja het gaat via een omweg.... maargoed ik was allang blij dat hij brood binnen kregen,

anders had hij tot zijn 15 maand niets te eten gehad tussen de middag.omdat hij het vertikte.

mijn ex schoonzus doet het net als jou, die wacht nog even en bied steeds opnieuw aan.... dat kind is inmiddels 3,5 en wil nog geen hap brood eten.....
    ( en daar moet ik dus echt niet aan denken)

ik heb het gewoon steeds minder gestipt ...en zo kreeg het dus steeds meer een vastere structuur.....

maar het gaat dus indd wel via een omweg, maargoed dan doen kinderen toch ook door te fietsen met zijwieltjes.... gaat ook via een omweg naar het "goede " fietsen...

;)stomme vergelijking misschien maar goed zo heb ik wel vaker van dat soort vergelijkingen :p

Deel Deze Pagina