Vanaf wanneer moéten kindjes brood eten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Amigo1985, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap wel wat je bedoelt hoor! Ik had dan ook wel mazzel dat mijn zoontje bij 7 maanden na 2 weken kauwen op een broodkorst een hele boterham wegkauwde.;)

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

achja ik ben van het extreme vergelijkingsmatriaal zoeken ;):p

en bij mijn dochter werkt het ook niet hoor, die moet al kokken wanneer ze je aan ziet komen met brood,

het enige waar ze op gaan sabbelen is een vers stokbroodje van de bakker....;) dus bij haar zal het ook een stuk langer duren voor ze brood gaat eten.

3. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Hier heeft het volgens mij ook echt te maken met structuur van het brood. Ik varieer wel met beleg (1e week smeerkaas nu jam maar mag nog niet baten).
    Ik deel wel de mening van zogelukkig om het te blijven aan bieden zonder ergens in te dopen. Kan mij ook voorstelllen als dat met 15 maanden nog steeds niks is dat je dan wel gaat dopen. Misschien dat als hij volgende maand nog geen brood eet ik dit ook ga doen. In ieder geval krijgt hij vanaf morgen fijne granen bambix als ontbijt en brood blijf ik tussen de middag proberen. Vandaag had hij een heel korstje op dus wie weet gaat het vooruit. Ik vind het wel typisch want verder eet hij als een dijker hihi

4. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0

5. adi

adi Niet meer actief

Hoe bied jij hem brood aan? Heb je gekeken wat er gebeurt als je gewoon een droge boterham in smalle stroken snijdt en voor hem neerlegt? Of in vieren (dus grote stukken die hij goed kan vasthouden)

6. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Ja heb ik ook geprobeerd. Ook op vorkje dan draait hij vork om dan kauwt hij op achterkant draait hij hem weer om dan likt hij aan brood of raakt het aan met lippen en dan rilt hij er helemaal van. Dan gooit hij het weg. Daarom denk ik dat het gewoon de structuur is ofzo. Toen ik zo een reepje gaf ook. Hij stopt het in zijn mond maar zodra zijn tong het raakt krijgt hij de rillingen. Een korstje heeft natuurlijk ook een glad stukje dus misschien dat hij daarom die nu wel een beetje eet

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij snapt het echt niet als ik een korstje of brood in reepjes aan haar geef. Ze maakt er stukjes van met haar handen of slaat ermee, maar eten niet. En dat terwijl ze alles wat geen eten is, juist wel in haar mond stopt :D
    Hier werkt het beter om met een vorkje aan te komen. Dan doet ze wel open. Heel maf..

8. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Goed opgevoed dus gelijk vanaf een vorkje en niet dat geklieder met de handjes;):D.

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihihi zo ga ik het voortaan brengen :D gewoon goed opgevoed :p

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat ze er eerst stukjes van maakt is gewoon onderdeel van het materiaal verkennen. Eten komt vanzelf wel. Dat is de volgende stap in het ontdekken. Ik vind het altijd een beetje apart om brood met een vork te eten hoor. Dat deed mijn oma, daar moesten we het ook doen. Maar het smaakt me veel beter als ik het gewoon met de hand eet.

11. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik eet het zelf ook met de hand. We geven haar eerst gewoon van een vork, daarna mag ze de korstjes proberen. Ben benieuwd wanneer ze het gaat eten, maar we hebben geen haast ;)

12. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hoi hoe gaat het met de (niet) brood eters?
    Hier gaan de korsten er nu goed in. Het midden stuk ook een paar stukjes maar dan wordt er weer hard nee geschud:). Beleg doe ik er momenteel niet op want dan eet hij het beter. Hij moet gewoon lang wennen aan smaak en gevoel ofzo. Pap krijgt hij nu ook een weekje. Vandaag voor het eerst alles op daarvoor ook wennen.

13. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik ben hier sinds een paar dagen (even) gestopt met aanbieden.. Hij kokhalst er ernorm bij met het gevolg dat of een de halve fruithap of de halve fles mee terug komt.. Ik laat het even een weekje rusten en dan probeer ik het weer.. Cb adviseerde korsten aan te bieden.. Een rijstewafel gaat er hier nu wel in..

14. fafje

fafje Niet meer actief

korsten ging hier ook beter hoor, hij moest ook nog wennen aan dat plakkerige brood...het broodkorstje even op het aanrecht wat harder laten worden werkt ook goed!

15. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werd het alleen maar lastiger. Inmiddels heeft ze door hoe ze haar fruithap van het brood af moet sabbelen en spuugt vervolgens het brood uit :p korsten wilt ze ook niet.
    Dus hier houden we nu ook even een weekje rust. We geven nu even cracottes ipv brood en die vindt ze heerlijk! zowel zonder als met beleg. gekke meid ;)

Deel Deze Pagina