Sinds een ruime week hebben we bij ons zoontje drie spijltjes uit zijn ledikant gehaald en hij vind het prachtig! Overdag als we boven zijn speelt hij er heerlijk, speelgoed mee in bed en dan weer uit bed, mooi man haha. Slapen gaat ook heel goed, als het tijd is om te slapen blijft hij in zijn ledikant liggen, een hele enkele keer kruipt hij er heel even uit om voor zijn ledikant te blijven zitten en vervolgens toch gewoon er weer in te kruipen en te gaan slapen. En met wakker worden blijft hij in bed tot wij hem eruit komen halen. In mijn beleving gaat het gewoon super goed zo. Nu was het gisteren heel warm en is hij toch een keer uit bed gekropen om vervolgens op de grond te gaan slapen, ik vermoed puur omdat dat koeler was. Terug in bed gelegd en niks aan de hand verder. Nu claimde mijn zus dat het zielig is om op zijn leeftijd hem al zonder spijltjes te laten liggen, want haar kinderen sliepen pas me 2,5 zonder. Nu geloof ik niet dat mijn zoontje zielig is, hij slaapt ontzettend goed de laatste tijd en eigenlijk alleen maar beter met die dingen aan de kant. Maar waar ik vooral nieuwsgierig naar ben nu, zijn wij nou echt zo vroeg hiermee? Wanneer hebben jullie de spijlen eruit gehaald of ze in een groter bedje laten slapen? Of wanneer zijn jullie van plan dit te doen? En waarom dat moment?
Nog geen ervaring mee, maar zielig lijkt het mij zeker niet. Hoezo zielig? Zoals je het beschrijft is hij er alleen maar blij mee, prima toch! En - zoals bij alles in de ontwikkeling - ieder kind is anders. Je hebt gewoon een zelfverzekerde vent in huis!
Wij hebben het ledikant zelfs al vervangen voor een peuterbed. zoontje is bijna net zo oud als jouw zoontje. Hij begon uit zijn ledikant te klimmen en aangezien daar geen hele zijkant uit kan dan maar over in een groot bed. Hij slaapt er prima in en gaat eruit om zelf te spelen. Ik denk dat je in deze je zoontje gewoon kan volgen. als hij zo goed slaapt en het fijn vind dan is het goed. En de vloer is wel een stuk koeler om op te slapen.
Onze dochter is pas over gegaan naar peuterbed. We sliep s'nachts slecht en dachten laten we dit eens proberen.. (Ledikant hebben we ook nog staan) maar dichter vind t geweldig (denk ik 😁.. De nachten gaan iets beter en zelf klimt ze er niet uit en als ze t doet blijft ze wachten bij de deur totdat we naar haar toekomen (horen haar dan vaak giegelen. 😂 Onze dochter is 1 jaar en 5 maanden. Best vroeg want idd de MEESTE doen t pas vanaf 2 jaar of later.. Als jij denkt het voelt goed gewoon doen en kijken wat zijn reactie is.. Als t niet werkt heb je altijd je ledikant nog 😀
Zielig vind ik het niet, maar ik heb op die leeftijd nog geen zin in gedoe met naar bed gaan. Want er komt misschien een moment dat hij er wel uit gaat komen. Nu klom mijn oudste met 1,5 ook al zijn bed uit, inclusief slaapzak, en de jongste kan het zonder slaapzak ook al wel, maar toch merkte ik dat dat meer moeite kostte als ze moe waren, dus is in een ledikant blijven makkelijker dan in een gewoon bed. Daarnaast koop ik geen peuterbedden, omdat ik dat zonde vind, dus gaan ze meteen in een 1 persoonsbed, en ik vind ze met 2,5 of 3 al zo klein in zo'n bed, laat staan met 1,5 jaar. Daarom blijft de jongste voorlopig nog lekker in zijn ledikantje, zeker omdat hij er nog niet uitklimt met slaapzak.
Hier is onze man met 22 maanden naar een peuterbed gegaan. Toen hij ineens met slaapzak aan in de gang stond toen we de deur open trokken En vanaf de eerste dag heeft hij er eigenlijk heerlijk in geslapen, hij komt er verder ook niet uit. Wij hebben wel een hekje langs de zijkant van het bed, zodat hij er iig niet uit kan vallen.
Zielig lijkt het me niet... Dochter slaapt hier sinds een maand in een peuterbed de eerste week vonden we haar wel slapend op de grond en met dit warme weer ook maar verder gaat eigenlijk altijd goed... Ja ze klimt er wel eens uit maar daar maken wij ons niet druk om. Als ze moe genoeg is kruipt ze er wel weer in en gaat ze lekker slapen
Zielig? Hmmm, klinkt alsof je zus misschien een beetje jaloers is, omdat jouw kleintje dat al zo goed doet Ik zou gewoon naar je kindje kijken. Hij vindt het blijkbaar prima en doet het goed. Dus niks mis mee. Ik zou wel het zo laten, dus ledikantje met spijlen eruit. Want misschien wordt hij wat eigenwijzer als hij groter is, en dan kan je de spijlen altijd nog terug doen. Maar aan de andere kant leert hij nu juist heel vroeg in zijn bed te blijven op een positieve manier en blijft het gewoon zo goed gaan.
Wij zijn later overgegaan, geloof rond 2,5 jaar ofzo. Ik vind dat je, zeker bij deze dingen, puur naar je kind en eigen gevoel moet kijken, uiteraard icm veiligheid. (Denk aan uit ledikamt met spijlen klimmen) Dus als het voor jullie werkt; vooral doen en anderen laten kletsen. Waarom zou het zielig zijn? Het zou pas zielig zijn als je kindje er niet mee om kan gaan en elke avond overstuur aan het huilen is Gewoon lekker doorgaan.
Hier is hij in juni 2 jaar geworden en ligt gewoon nog in z'n ledikant, slaapt ook nog prima en blijft braaf in z'n bed, klimt er niet uit o.i.d. Daarom blijft hij voorlopig (het liefst het komende jaar) nog in z'n ledikant liggen, zolang het niet gevaarlijk wordt of hij het zelf niet meer prettig vind. Maar als jullie zoontje heerlijk slaapt en het geen problemen geeft, tja.. waarom niet?! Maakt denk ik ook niet uit wat anderen ervan vinden. Gewoon doen wat jullie goed en handig lijkt toch.
Dat klinkt alsof het prima gaat, helemaal niet zielig dus. Zolang hij maar lekker slaapt. Ik denk dat het erg verschilt per kindje. Onze dochter is bijna 19 maanden, maar ik durf het nog niet aan. Ik denk dat ze uit bed klimt en gaat keten.
Klinkt heel prima voor hem. Zo te lezen is hij wel toe aan een peuterbedje. Mijn oudste ging met ruim drie jaar over naar een gewoon 1 persoonsbed. De jongste is 2 en die maakt ook totaal geen aanstalten om eruit te komen, dus die blijft ook zeker tot zijn derde in het ledikant en gaat dan over op een 1 persoonsbed. Vind peuterbedjes niet nodig btw.
Zielig? Haha hoe kan zoiets nou zielig zijn en wat een slimmerd zeg om zelf verkoeling op te zoeken. Wat de spijlen betreft; je hebt me op een idee gebracht. Dank!
Hier sinds een maand een peuterbed. Zoon had het steeds over groot bed slapen (geen idee hoe hij erbij kwam). Daarom gelijk maar doorgepakt en peuterbed aangeschaft (wel nog even ledikantje 2 weken laten staan). Vanaf dag 1 ging het gelijk goed. Sinds deze week gaat hij 's ochtends zelf zijn bedje uit om naast het bed te gaan spelen. Voor mijn gevoel slaapt hij nu ook rustiger en wordt hij nu veel minder vaak huilend wakker.