Vanaf wanneer mocht jouw kindje disneyfilms kijken?

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Veel disneyfilms zijn pas geschikt voor kindjes vanaf 6 jaar.
    Wij hebben DL al veel eerder laten kennis maken met deze films echter waren we er altijd wel bij, zeker als we wisten dat het eng zou gaan worden.
    Nu wilde ik vandaag met DL een film gaan kijken (DL is 4,5) waarvan iemand anders dacht dat het 6+ was en dat dat dus echt niet kon. Nu bleek de bewuste film voor alle leeftijden te zijn maar ik heb me er in het geval van disneyfilms wel schuldig aan gemaakt dat DL al aan de 6+ films werd blootgesteld.

Hoe gaan jullie hiermee om? Vanaf wanneer lieten jullie jullie kindjes disneyfilms kijken zoals sneeuwwitje, pinokkio, peter pan, prinses en de kikker, rapunzel, frozen? (De opgenoemden zijn iig 6+)

Met sneeuwwitje heb ik wel bewust gewacht dus die heeft DL nog niet gezien (ik vind dat verhaal nog steeds creepy) en Pinokkio heeft haar interesse niet maar de overige heeft ze al lang gezien.

2. O, echt? :)

Tobias heeft Frozen vorige week gezien (in etappes) :)

3. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    vind dat het aan het kind ligt. zl keek hier al best vroeg naar harry potter. disney films heeft hij echt vanaf heel jong gezien.

4. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Is per kind verschillend. Als het goed gaat, waarom niet? Die leeftijdsaanduiding zegt weinig, ik hoef echt geen 12+ film te kijken, want dan lig ik nog nachten wakker.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik zou zeggen dat het per kind verschillend is, ik heb eigenlijk nooit gekeken naar leeftijd van het kind bij disneyfilms :)

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ligt echt aan je kind denk ik. Hier heb ik nog nooit een disneyfilm opgezet. Ik vind ze vaak helemaal niet geschikt voor jonge kinderen, ongeacht de leeftijdsaanduiding. De oudste vindt ook al snel iets eng dus dat ga ik niet extra voeden.

7. tuc

tuc Niet meer actief

ligt een beetje aan de film, maar mijn dochter keek als peuter al een aantal van die films. Het fijne is meestal dat wanneer ze te jong zijn, zoals de jager bij sneeuwwitje, ze ook helemaal niet begrijpen wat er gebeurd, dus het ook niet eng is. Ik bedoel ze laten het niet zien zoals in criminal minds oid;)

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    De kinderen kijken hier vanaf een jaar of 3 disneyfilms. Toen ze 4 werden zijn ze bijv. met de BSO naar een 6+ film gegaan (wij hebben toestemming gegeven). Onze kinderen zijn nergens bang voor dus dan kan het wel.
    Maar de oppas van mijn kinderen en van mij vroeger vertelde dat er eens een meisje van een jaar of 5/6 sneeuwwitje kwam kijken. En ze daarna opgebeld werd door de moeder dat dat meisje al een week niet meer normaal sliep door die film. Is dus echt afhankelijk van het kind denk ik dan....

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit!

Mensen vergeten ook gauw dat een film als bijv sneeuwwitje eigenlijk helemaal geen kinderfilm is.....Hij is destijds gemaakt voor volwassenen. En hebben jullie wel eens Fantasia gezien? is ook zeker niet geschikt voor kinderen.

10. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit bij stilgestaan de jongste kijkt ook gewoon mee :)

11. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Sinds dochterlief 4 is kijkt ze disney films. Frozen is haar favoriet op het moment (eerder jungle book)

12. tuc

tuc Niet meer actief

mijn jongste kijkt wel eens south park mee, maar daar snapt tie gelukkig geen bal van, de oudste mag dit niet kijken:D

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Fantasia is mooi gemaakt maar er zitten inderdaad zeer bedenkelijke scenes in.

Heb ooit op mijn 13e op een feestje Silence of the Lambs gezien (wel een ander voorbeeld natuurlijk hahaha) en daar heb ik nog járenlang over gedroomd. Niet echt leuk. Dus ik let echt op wat ze kijken, gelukkig geeft de oudste het ook goed aan als ze iets niet wil zien of niet leuk (lees eng) vind. Aangezien ze zelfs al bepaalde afleveringen van Dora en Bubble Guppies (met heksen en tovenaars ed) eng vindt, lijken Disney films me absoluut niet geschikt.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    tot ie de woorden gaat herhalen, want f*** klinkt toch wel erg leuk...

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat heeft mijn dochter inderdaad ook. Of het heksenexamen van K3, in de musical de 3 biggetjes zitten die wolven, sommige stukken vind ze echt heel eng. Ze kijkt dus tot een bepaald stuk, dan spoel ik hem door ;)

Mijn dochter is een maand ouder dan jouw oudste (van maart 2010)

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier kijkt hij sinds kort De Reddertjes, Aristokatten,Kleine zeemeermin en Jungle book. Ecvht kul dat dit voor 6 jaar en ouder is.

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik verbaas me echt dat zoveel mensen hier alles maar opzetten.

Ik let eigenlijk heel streng op de leeftijdscategorie. 6+ is hier ook pas aangegaan toen de oudste 6 was en als de 2e er niet was. Nu komt er heel af en toe een 6+ film aan voor allebei, maar dan heb ik de film wel al eerder gezien of kijk ik mee en spoel enge scenes door.

Blijkt trouwens ook dat van een hoop Disney films de leeftijdscategorie later is aangepast. Op het doosje van dvd's die we hebben staat een andere dan op kijkwijzer.
    Zo dachten wij dat de film dinosaur voor alle leeftijden was en zetten die vrolijk op. De middelste zat met toen 4 jaar met grote ogen te kijken, de eerste scenes zijn echt heel eng/spannend. Heb hem toen meteen uitgezet.

18. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Mijn kinderen kijken denk ik vanaf een jaartje of 2.
    Ik speel alleen de hele oude Disney films (Reddertjes, Speurneuzen, Doornroosje, etc), al moet ik wel zeggen dat er behoorlijk wat wordt gevloekt in deze films. :)

19. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toen ze er interesse in kregen mochten ze kijken. Middelste en jongste nu weer eerder, want die kijken gewoon mee. Hier zijn ze alledrie nu gek op frozen en Ariël: vind het prima.

20. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Dan zou ik ze idd niet opzetten. Mijn oudste(6) is niet zo snel ergens van onder de indruk. Ze zegt zelf ook altijd "dat is nep hè mama, of dat kan helemaal niet". Zij mag ze dus gewoon kijken.
    De jongste is pas 4maanden dus dat zien we tegen die tijd wel.

Deel Deze Pagina