Vanaf wanneer mocht jouw kindje disneyfilms kijken?

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn dochter is 5,5 en kijkt geregeld naar Disney en Pixar films. Ze vindt ze prachtig. Welke ze heeft gezien: De kleine zeemeermin 1 + 2, Belle en het beest, De leeuwenkoning, Finding Nemo, Turbo, Frozen, Rapuzel, De prinses en de kikker, Spirit, Ice Age films.

Laatst wilde ze Taran en de Toverketel zien, maar die vond ik wel te eng voor haar. Die krijgt ze dan nog niet te zien.

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

#122 ShampooL, 12 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2014
    Er wordt dubbel gecheckt. Maar als je iets niet ziet, dan kun je het ook niet over het hoofd zien. Ze checken een film in zijn geheel of per scene, en niet tekening voor tekening.
    Er worden 12 tot 24 tekeningen gemaakt per seconde. Reken maar uit hoeveel dat er zijn in 1,5 uur film. Dat er iets over het hoofd wordt gezien is niet zo gek dus.

Daarnaast ziet iedereen weer wat anders. Wat persoon A ziet, ziet persoon B anders. Ik zie een pilaar, iemand anders een piemel.

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    de oudste nu een beetje, 5 jaar.
    De jongste ga ik niet weghouden, maar kan niet zolang kijken..
    Maar deels wel, dus bij 3,5.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Precies is maar net hoe vies je hoofd denkt haha

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm jolisa is 3.5 en kijkt alleen maar zulke films.
    tangled frozen en prinses en de kikker kijkt ze het liefst de hele dag.

als.ik.nijntje op zet kijkt ze juist niet want is voor baby's volgens haar

6. Manoya

Manoya Niet meer actief

Islah, ik snap jou punt hoor.. maarrrr die hidden messages zie je niet zomaar als je de film kijkt. Je ziet ze wanneer je de scene in slow motion ziet of wanneer het met een pijl aangegeven word.
    Ik geloof daarom dat de "normale" kijker dit niet ziet, en dat ze wel dubbelchecken maar dat dit zulke kleine dingen zijn, die niet echt opvallend zijn.. tenzij je het dus uitlicht.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Daarom had ik het dus ook over hidden messages he. Het lijkt me niet hidden als het overduidelijk te zien is. Maar ik geloof best wat shampool zegt.

8. Manoya

Manoya Niet meer actief

Nee klopt, maar omdat je het hebt over waarom het niemand van Disney is opgevallen (indien het niet met opzet gedaan is).. nah dat lijkt mij persoonlijk logisch, omdat het ook niet opvallend is.

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Sorry, maar ik kan pissig worden om berichten zoals 'Hidden messages' in Disney-films.

Het zijn verdurrie DISNEYFILMS! Is er dan echt niets meer heilig in deze wereld :(.

Je kan inderdaad in alles iets zoeken wat niet in de haak is en jammer genoeg zijn er mensen die alles geloven wat er op internet te vinden is en daar in meegaan.

Denk dat het slimmer is om de computer de deur uit te doen, in plaats van de televisie.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #130 Jippie, 12 dec 2014
    Laatst bewerkt: 12 dec 2014
    In sommige ouderwetse Disney-films zitten best heftige stukken, zoals in Bambi, de Lion King. Dus daar ben ik wel voorzichtig mee.

In Disney Pixar-films zie ik niet zoveel kwaad. Dus daar heeft ze er al veel van gezien: Ice Age, Up, Finding Nemo (al spoelde ik het haaienstuk wel eens door), Monsters & Co, Frozen, Shrek, Epic, Rio, Turbo, Rapunzel, Cars, Madagascar, enz. Onze meid is bijna 7.

11. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Mijn dochter kijkt ze sinds een half jaartje denk ik.
    Favoriet zijn:
    Rapunzel, de kleine zeemeermin en Assepoester.
    Vanmiddag heeft ze Lilo en Stitch gekeken, gisteren Frozen. Ik heb haar er nooit over gehoord dat ze het eng vind en ze word zelden wakker van een enge droom, dus dat zal wel niet. Dochter is gek op prinsessen, dus die geniet van Disney.

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vanmiddag met de jongste naar Flits en het Magische huis zitten kijken. Hij vond het geweldig ( hij is 4 ) er stond op die doos 6 jaar maar snap nog steeds niet waarom maar goed.

Denk echt dat het per kind verschillend is.

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Valt mij op dat er echt best veel ouders zijn die op die leeftijd aanduiding letten, ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit opgelet.

Misschien komt het ook omdat ik makkelijke kinderen heb en ze dus niet zo snel bang zijn maar bijvoorbeeld de jongste van 4 heeft laatst ook hotel Transylvania zitten kijken, het vriendje van mijn oudste zoontje ( 7 jaar ) die vond dat een hele enge film.

14. topper12

topper12 Niet meer actief

Mijn kinderen hebben nog nooit een Disneyfilm gezien. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik Disney verschrikkelijk vind. Ik vond er als kind al weinig aan. :)

15. tuc

tuc Niet meer actief

ik kijk ook niet naar leeftijdsaanduiding...van de 6+dingen zitten er een hoop bij die mijn dochter doodeng vindt. Ik kijk meer naar mijn kinderen.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja duh! Elke avond geniet ik er van 😍

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    E. Was 2,5 toen ze haar eerste Disney keek.. bambi .. nu heeft ze er al een hoop gezien. Frozen, belle en het beest 1&2, sneeuwwitje, doornroosje, assepoester, aladin, leeuwenkoning, nemo, zwanen prinses en nog een hoop meer..

18. PinkPurple

12 dec 2014
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij kijken ze allemaal en mijn zoon van net 2 kijkt gewoon mee met zijn zussen van 5 en bijna 7 haha

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fien begon het met 2 1/2 leuk te vinden om mee te kijken, tangled, frozen en ze is nu helemaal verliefd op dumbo.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier kijkt ze ze al vanaf dat ze 2 jaar was. ze heeft ze allemaal al een keer gezien en is nooit bang, geen enge dromen of wat dan ook. ze is vooral helemaal gek van prinsessen. belle en het beest, assepoester, sneeuwitje, doornroosje, kleine zeemeermin en peter pan en nemo zijn hier grote favoriet. en haar zusje van een jaar kijkt mee. ik kijk ook niet naar leeftijd.

Deel Deze Pagina