Ligt aan het kindje.... Mijn dochter keek de Prinses en de kikker toen ze 4 jaar was, vond hem niet eng... en dat terwijl haar nichtje van 7 van angst in huilen uitbarstte tijdens het kijken
Vanaf eh 2? Heel vroeg, en ze vindt het nog steeds fantastisch. Ze is ook nooit bang geweest, speelt de scenes na, ook de "engere". Nu is zij ook gek op de musical "Hamelen", en laatst stond mijn dvd met beste musicals op en dan is ze ook helemaal bezig met het spel daarin. Denk dat het hele verschillend is per kind, en het scheelt wel dat de films allemaal "goed" aflopen. Plus dat ze al heel vroeg zei dat je nooit appels van vreemde vrouwtjes aan moest pakken
Ik heb alle 130 animatiess in de kast staan. Zoonlief heeft als eerste film de carsfilm gekeken, vond ie helemaal leuk en nog kan ie hem 100 keer zien. Ook Nemo vind ie een leuke film Vanmiddag toevallig de film UP! opgezet, had ie zelf uitgekozen, maar na 10 minuten was zijn interesse weg. Ik vind die leeftijdsanduiding een beetje dubbel. Aan 1 kant wel goed wat betreft de wat engere scenes (denk aan het stukje dat de grote leeuw van de lion king overlopen wordt) Aan de andere kant is het per kind verschillend, mijn oiudste maakt ook met gemak legpuzzels die voor kinderen "geschikt" zijn die 2 keer zo oud zijn als hij
Die laat ik hem ook nog niet zijn. Weet je dat die pas veeeeeeeeeeel later op video en dvd is uitgebracht, echt heel erg laat. Omdat men die vroeger al te eng vond om uit te brengen. Was enkel toen eens in de bioscoop te zien.
Dit sowieso en dan verschilt het per kind. Thirza vind en vond hier dingen eng waarvan ik dan denk: Oh? En andere dingen waarvan ik dan weer denk: da's wel eng, daar kijkt ze niet van op of om. Blijft een beetje proefondervindelijk uitvogelen welke films wel en niet geschikt zijn. Ik vind de leeftijdsindicatie nogal twijfelachtig vaak. Ook voor 12+ en 16+. Wij hanteren dus ook met films voor mijn stiefkinderen uiteindelijk toch onze eigen dingen
Nou, ik heb ze een tijd gespaard, vanaf puberleeftijd, en op die videobanden staat echt al wel een leeftijdsindicatie. Dat is een jaar of 20-25 geleden, dat ik puber was
Hier kijkt ze de films ook al even, vind het ook niet eng. Frozen is ze helemaal verzot op, ze zingt het liedje zelfs al toch vind ik de aangepaste sprookjes niet heel gezellig. Ik heb zo'n voorleesboek van de action en hoe sommige sprookjes beschreven staan
Ik volg de leeftijdsaanduiding met mijn eigen invulling. Wat iemand hier al typte: voor speelgoed is het ook indicatie. Voor films dus ook. Ik heb daar een keer over staan praten met de eigenaar van de videotheek. Maar mijn dochter heeft altijd een rijkelijke fantasie gehad & ze was sowieso al een slechte slaper. Ze heeft op jonge leeftijd nooit Disneyfilms gezien. Ze vond dat veel te eng. Nu is ze ruim 5,5 jaar en ze kijkt: Frozen, Tangled & Tinkerbel. Maar ze vindt zelf andere films ook leuk: Barbie, Alvin en the Chipmunks, Kooky, Lego friends, Mees Kees. Op jongere leeftijd keek ze graag Winnie the Pooh, Rupsje Nooitgenoeg & Papa, pak jij de maan voor mij (op 1 dvd), Sprookjesboom de film. Ook Pieter Post (in de bioscoop) vond ze erg leuk.
Fzoon is bijna 3 en heeft nog geen disney film gezien. Ik ben sowieso best streng met wat hij wel of niet mag zien. Nu hebben wij ook geen disney films. Ja op videoband nog
Mijn dochter is bijna 4, als haar broer van 8 er is kijken ze samen naar disneyfilms maar wel die eerst door ons zijn goedgekeurd. Zo kan ze Frozen wel zien maar de prinses en de kikker echt niet! Tangled wel maar sneeuwwitje met de heks niet... soms slaan we de heksenstukjes gewoon over, die vindt ze te eng... Ze kan gelukkig goed aangeven wat ze wel en niet leuk vindt... Gewoon naar je kind kijken en luisteren.
Vandaag was SBS6 Disneydag. Mijn dochter heeft voor het eerst een hele Disneyfilm gekeken: Rapunzel/Tangled. Gelukkig voor haar hebben we hem ook opgenomen, want ze vond het helemaal geweldig.
Hier ook Disney gekeken vandaag. Jammer dat lionking en rapunzel in het Engels waren! Mijn dochter kan erg meeleven met een film en best een beetje verdrietig worden maar is dit ook zo weer kwijt. We praten er dan wel over. . Soms maak ik het luchtiger. Ownee ze hebben ruzie, dat is niet lief hè? Gaan ze nu stoeien? Dan zegt mijn dochter dat ze stout zijn en dat ze lief moeten doen of dat ze niet van ruzie houd om vervolgens weer afgeleid te zijn door wat dan ook
Nu al maar hij vind er nog niks aan. Laatst eens happy feet opgezet maar hij keek niet vaak. Af en toe met liedjes. Ik kan niet wachten tot hij dat leuk vind, veel leuker als bumba Ook eens frozen opgezet, die heb ik ook nog niet gezien maar binnen 1 minuut was het al bumba bumba bumba dus maar bumba opgezet
Kleine van anderhalf heeft laatst cars gekeken hahha Zat hij daar voor de TV hele tijd "auto" "toet toet" en "broem" te roepen Eventuele enge cq spannende stukjes begrijpt hij toch nog niet
Haha, mijn oudste vindt een heleboel films leuk, alleen de echte 'meisjesfilms' (prinsessen en zo) vindt hij niets, terwijl ik die juist zo leuk vind! Dus laatst had ik gewoon Frozen opgezet, in de hoop dat hij er een beetje in zou komen en het leuk zou gaan vinden. Hoor ik na een kwartier opeens heel geirriteerd 'waarom moet ik hier perse van jou naar kijken?!'. Toen heb ik m maar weer afgezet
Hier kijkt mijn zoontje sins 5 dec de lion king en hij is 24 dec 2 geworden. Ook de film walkinh with dinosaurs is een grote hit die kijkt hij gewoon de volle 1.5 uur uit. Hij ziet nu gewoon het gevaar nog niet van hijv de overloop bij de lionking.