Hoi hoi. Mijn kleine word aankomende week 6 maand Hij krijgt nu af en toe wat fruit en heeft nog maar2 keer groente gehad. Maar meestal krijgt ie er kramp van Moet ik nu dan toch elke dag fruit en groenten gaan geven? En moet ik dat gelijk meteen beide doen? Dus gelijk smorgens fruit en savonds warm eten? Merk trouwens ook dat ALS ie fruit heeft gekregen ik dat niet ter vervanging kan doen van de borst. Dus na het eten "vraagt" ie toch nog om een borstvoeding. Groetjes Kiowa
Hoi Kiowa Je begint eerst met fruit, een paar hapjes. En het is inderdaad niet gelijk een vervanging van BV/FV, dat komt pas als hij hele potjes/porties fruit en groenten gaat eten. Groente pas mee starten als hij alle fruit smaakjes (4mnd) heeft gehad en die goed eet. Hier ging er in het begin zelfs na een heel potje fruit nog een hele fles in hoor. Pas toen ze én een potje fruit én groente ging eten viel er een fles af. Suc6!
Je kunt het beste met groente beginnen. Dat is voedzamer en geeft veel minder kans op reacties als krampjes omdat het milder is. Dat hij juist veel borst wil is een goed teken. De moedermelk helpt hem de nare gevoelens die de bijvoeding hem blijkbaar geeft weg te drinken. Als hij een dag krampjes heeft na bijvoeding, dan kun je het beste even een rustdag inlassen om de darmen tot rust te brengen. Uiteindelijk hoef je pas met 6 maanden met de introductie te beginnen. De beste manier van aanbieden is: 1 borst, dan wat hapjes en dan een borst als toetje. De moedermelk helpt namelijk de bijvoeding gemakkelijker te verteren. In het begin gaat het echt om niet meer dan 2 a 3 theelepeltjes of stukjes per keer.
Hier ook begonnen met groenten. Je hoeft helemaal niet eerst alle smaken fruit geprobeerd te hebben hoor, tenminste heb ik nog nooit gehoord! Justin krijgt nu een 2 stuks fruit gepureerd als fruithap, dit tel ik niet als n maaltijd maar als tussendoortje want om half 8 krijgt Justin bambix en om 12.00 n half broodje en fv of n heel broodje en dan wat diksap..( wat hij nog wil).. Wij hebben eerst 3 dagen bambix geprobeerd, toen de groenten geïntroduceerd en na n week de fruit er voorzichtig bij.. En elke x wél 1 soort aanbieden, zodat je weet hoe hij/zij daar op reageert. Succes met Erik!
Ik heb de introductie heel gelijdelijk gedaan. Idd begonnen met een paar hapjes fruit. Later met een paar hapjes groente. De eerste keer had Ruben ook krampjes van het fruit. Hem een paar dagen rust gegeven en toen weer geprobeerd. Inmiddels gaat fruit perfect! Groente gaat wat moeizamer. Worteltjes, sperziebonen en pompoen vindt hij lekker maar groenten als broccoli en bloemkool daar moet hij niets van hebben. Ik ben nu al wel een beetje aan het kijken hoe ik het met de flessen doe want hij drinkt ze niet meer helemaal leeg. Dus als hij goed/veel gegeten heeft bied ik hem een kleiner flesje aan. Zolang ik merk dat Ruben nog behoefte heeft aan zijn flesje krijgt ie m gewoon nog hoor! Ik ben nu bezig met de introductie van Bambix. Heb hem nu 1x keer een beetje gegeven en hij vond het wel lekker maar wilde toch nog zijn flesje hoor Succes en probeer er ook een beetje plezier in te hebben, in het begin hoeven ze echt niet al van alles hoor. Als hij plezier heeft in het eten is dat veel belangrijker dan dat ie gelijk alles eet! Tip: Ruben vind het heerlijk en erg leuk als ik hem gewoon een stuk banaan geef (of peer) en hij die lekker zelf mag opeten. Het word een bende maar is erg leuk en levert ook grappige foto's op
Mmmmh dat had ik echt begrepen van het cb hoor...Maar goed je moet het doen zoals het voor jou en Erikje het fijnst is Hier namelijk een meid die aaaaaaaaaaaaaaalllllles lekker vindt