nutrilon 3?

Discussie in 'Voeding' gestart door rojin, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is nu ruim 10 maanden. Is het echt nodig om over te stappen naar nummer 3 van nutrilon?
    Wat is het verschil?

Groetjes Rojîn

2. Delta

Delta Niet meer actief

Ben ook benieuwd voor straks! Is opvolgmelk 3 niet veel zoeter? Ik denk dat ik bij 2 blijf tot de normale melk..

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je kunt ip tot 1 jaar ook nr2 blijven gebruiken en dan overgaan op gewone melk. Al die verdere opvolgmelk nr 3 t/m 6 is meer commercie dan noodzakelijk.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nummer 3 is uitgevonden om je langer als klant te houden. Voor je kind voegt het niets toe.

Na 9 maanden mag je langzaamaan de opvolgmelk gaan vervangen door gewone dagmelk. Nergens voor nodig om met 10 maanden nog met een ander soort kunstvoeding te beginnen.

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oh idd dat vroeg ik me ook af! Blijf ik gewoon bij de nutrilon 2 en dan over op gewone melk.. al hoewel ik me afvraag of ze het lust, ik lus al van kinds af geen melk, ben benieuwd!

6. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik had zelf ook al een vermoeden dat nutrilon 3 niet echt nodig is.

Ik blijf dus bij nummer 2 ;)

7. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb nr 3 gekocht, tussen de middag krijgt ze nu gewone melk, sochtends pap met nr 2, en nog een avondfles.
    Ik heb beide pakken bestudeerd en er zijn kleine verschillen in vitamines, mineralen ed... Ik denk ook dat het weinig uitmaakt, maar ben toch overstag, haha. De prijs is hetzelfde en ga dus vanaf volgende week over op nr 3 en ga dan de papfles ook op gewone melk en dan blijft de avondfles over.

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113

Hoe oud is jou dochter dan? want vanaf wanneer mogen ze nu echt gewone melk?

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vanaf 12 maanden, dacht ik.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je zou al met een maand of 10-11 kunnen 'oefenen' met gewone melk (mits natuurlijk geen allergieën)...

11. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter is 10,5 maanden en krijgt nu tussen de middag een flesje (150cc ongeveer) gewone melk. Ze drinkt hier niet heel veel van trouwens, maar heeft liever thee of diksap. De derde melk fles tussen de middag wilde ze al niet meer drinken.
    Hier zeggen ze ook inderdaad dat je vanaf 10 maanden met heel e melk kan starten en dat nr 3 onzin is, maar goed de andere twee flessen krijgt ze nog wel opvolgmelk dus daarom maar nr 3.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na 9 maanden mag je heel rustigaan beginnen met het wennen aan gewone dagmelk.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Advies is momenteel met 10 of 11 maanden, ik heb zelf tot 12 maanden gewacht. (gaf naast bv ook kv, voor de duidelijkheid)

14. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ze veranderen het steeds weer. Wij gaven zoon met 12,5 maand pas gewone melk ivm allergie in familie (vader heeft astma, hooikoorts,eczeem en bronchitis).

15. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik ben vanaf 11,5 maand gewone melk gaan geven. Alleen in de avond nog een klein flesje nutrilon en verder bij de broodmaaltijden gewone melk. Hij vind het heerlijk en gaat echt janken als zijn melk niet snel genoeg komt. Ik doe hem wel altijd even in de magnetron om de kou eraf te halen en dan is hij een beetje lauw. Dan drinkt hij de beker ook in 1 ruk leeg en gaat huilen als hij op is. En ik lust ook echt geen melk maar hij is er verzot op.

16. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Oke! ik zal eens kijken wat ik ga doen. Moet sowieso eind deze maand naar het cb en kan daar ook eens overleggen! Over 1,5 week is ze ook al 9 maanden!

17. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ik ben ook overstag gegaan hoor.. door nummer 3 te kopen..
    Bedoel qua prijs maakt het niks uit dus tjah...

Ook krijgt kleine man hier al geruime tijd bij zijn boterham thee met gewone melk erdoor.. gewoon thee drinkt hij niet dus dan maar zo en dat vind hij heerlijk!

18. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees ook even mee, hoe geven jullie de melk? In bekertje of fles?

19. sjak

sjak Niet meer actief

Melk uit de fles en thee en diksap (zo vaak mogelijk) uit een oefenbeker, tuitbeker. Maar als we weggaan in een fles, dan kan ze wat makkelijker zelf drinken in de wagen of in de autistoel.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wij doen alle dranken in een rietjesbeker behalve de laatste fles nog. En tussendoor oefen we met een gewone beker.

Deel Deze Pagina