Hoi, ik ben bijna 20 weken zwanger en voel de baby maar heel af en toe. Nou ligt de placenta wel vooraan, dus da's niks om me zorgen over te maken toch? En vanaf wanneer ong. ga ik 'm dan beter en/of vaker voelen? Ik zit er zo op te wachten
Hoi Lisabeth, Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken hoor! Er is niks mis met een placenta die vooraan ligt. Het enige nadeel is voor jezelf: je voelt gewoon veel minder van je kleintje. Ik heb het mijn vorige zwangerschap ook gehad, toen voelde ik uk rond jouw termijn voor het eerst. Als je baby sterker wordt ga je steeds meer voelen, maar vooral de grote bewegingen. Deze zwangerschap ligt mijn placenta tegen de achterwand van de baarmoeder, en nu voel ik ook ineens handjes kriebelen enzo. Dat had ik de eerste keer dus niet. Ik geloof dat je je baby pas rond 28 weken elke dag moet voelen, er is dus niks aan de hand als dat nu niet zo is. Al snap ik wel dat je er erg naar uit kijkt!! Oh en een tip; mocht je een 3D/4D echo willen maken, wacht daar dan niet te lang mee. Want als je kindje te groot wordt kunnen ze niet meer om de placenta heen filmen en heb je kans dat je het gezichtje niet goed kan zien. Even overleggen met het echo bureau dus! Geniet van je zwangerschap!
Mijn placenta's hebben bij elke zwangerschap vooraan gelegen. In het begin vond ik dat jammer, omdat je altijd hoort dat je dan minder zou voelen. Nou, ik kan je zeggen, als ik nog harder getrapt kan worden dan nu het geval is, dan breekt ie m'n ribben denk ik Dus ik ben wel blij met dat stootkussentje. Ook voelde ik ze allemaal vrij vroeg, vanaf 16 weken en deze zelfs al met 12 weken. Maar het kan ook zijn dat je 'm pas over 4 weken goed gaat voelen. Nog even geduld, straks spring ook jij ineens op van schrik omdat je een flinke schop krijgt
ik voelde onze eerste uk met 21weken voor het eerst. Mede doordat de placenta vooraan lag en omdat ik zelf niet de dunste ben hahaha. Ik ben daarom ook benieuwd wanneer ik dit kleine wonder ga voelen... Heb weleens momenten dat ik dnek he zou dat zijn maar dan duurt het net te kort om dus precies ana te voelen of het nou mn darmen zijn of ukkie2 hahaha Maar geloof me, als hij/zij wat groter is dan kun je echt niet om dat bewegen heen! Tycho die vond het ook erg prettig (mama wat minder) om zich minstens 3-4x per dag om te draaien, nou dat voel je wel ook al ligt je placenta aan de voorkant hoor hahaha xxx
hoi hoi ik heb ook de placenta aan de voorkant liggen. en ik heb me ook heel erg veel zorgen gemaakt omdat ik de oudste met de 16 weken al voelde en nu met de 20 nog niets.. en ik had de vk ook gebeld dat ik me zorgen maakt en mocht meteen komen. natuurlijk was er niets aan de hand. nu voel ik de baby erg goed.. en begint het te komen dat mijn man ook de baby kan voelen maar dat ligt er aan hoe ik lig ...
Ik heb ook de placenta aan de voorwand en het 1e wat ze bij mij ook zeiden is, niet ongerust maken als je het later en minder voelt. Maar ik moet zeggen, voelde het kindje met 18 weken ongeveer en voelde en voel het echt heel vaak en duidelijk! Zelfs duidelijker dan bij mijn zoontje, terwijl bij hem de placenta aan de achterwand lag! Maar het is dus niet meer dan normaal dat dit voorkomt hoor!
Mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook vooraan en voelde ik haar voor het eerst tijdens de 20 weken echo. Daarna werden de bewegingen steeds iets duidelijker. Je hoeft ze pas met 28 weken dagelijks te voelen dus maak je geen zorgen!
Ook hiero de placenta aan de voorkant.. Voelde ons kindje ook pas 'echt' bij de 20w echo.. want toen bewoog het.. terwijl ik het zag..! Voorheen wist ik niet wat ik moest voelen..! Maar echt overduidelijke schopjes enzo was ongeveer een week later! Dus rond de 21/22 weken pas..!
Hier ook een voorliggende placenta! Mijn vriend kan onze kleine sinds 1,5 week ongeveer goed voelen. Verder voel ik de kleine nu zo'n 2 a 3 weken echt goed. En de laatste week alleen nog maar meer! Dus geen zorgen, het komt echt wel
Ik heb 2 keer de placenta voor gehad en nou niet. Merk wel een groot verschil. Maar omdat ik de 3de keer zwanger ben weet ik ook wel waar ik op moet letten...nou voelde ik met 11 weken al gekriebel in mijn buik. Bij mijn eerste kindje voel ik haar pas met 20 weken. Bij mijn 2de kindje met 16 weken.