vanaf wanneer moet je bellen voor kraamhulp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlekje1986, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga van de week denk ik ook maar eens bellen. Nu las ik sommige van moet bevallen in drukke periode :) Nu ben ik benieuwd welke maanden zijn de drukste periodes?

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik dacht er pas aan met week 16 en daarna ben ik nog vergeten het contract terug te sturen. Van de week maar even gedaan :D (week 22.5)
    Ik heb overigens particuliere kraamzorg, weinig anders dan gewone kraamzorg, wordt gewoon vergoed door verzekeraar. Dit ivm de wens antroposofische zorg te krijgen. En bij dit bureau was de late aanmeldig geen enkel probleem.

3. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    sorry maar wat is kraamhulp?:)

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Hier was het liefst voor de 16e week. Ik heb ook ruim op tijd geregeld, ben in juni uitgerekend. Ze komen in maart langs voor een intake.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij voorkeur voor 12 weken. In de randstad zou ik het vroeg doen. In het noorden kun je ook wel wachten op 12 weken echo.

@Caroline, in Nederland kun je 8 dagen kraamzorg krijgen na de bevalling. Dan komt er iemand bij je thuis voor jou en de kleine. Ze houdt jullie beide gezondheid in de gaten. Verder begeleidt ze jullie als ouders bij de zorg voor jullie kleine. Je krijgt adviezen rond de voeding en verder dingen zoals temperatuur, kruiken, badje, verzorging huid/navel, etc.
    Verder wordt in elk geval dagelijks de badkamer en wc schoongemaakt. De was verzorgd, slaapkamers schoon/bed verschoond, etc.
    Hangt verder wat af van de organisatie en de kraamverzorgende die bij je komt. Ik ben gewend om veel te doen ;)
    Gemiddelde zorg is 45u bij flesvoeding en 49 uur bij borstvoeding verdeeld over 8 dagen. Ziekenhuis dagen gaan eraf.
    Je kunt er ook voor kiezen om maar 3 uur per dag zorg te willen.
    Bij uitzonderingen zijn 2 dagen verlenging en extra uren mogelijk.

6. caroline2008

caroline2008 Actief lid

20 feb 2012
    222
    0
    16
    bedankt red voor je reactie!dat is echt heel fijn! en wie betaalt de kosten dan? en waar moet ik aanmelden?moet ik ook mijn verzekering doorgeven ook? ik woon in limburg. ik heb op 20-03 een afspraak met vk maar ik ben een beetje ondeguldig..

groetjes,

7. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    van mijn huisarts moest ik dit meteen regelen dus ik heb dit al geregeld

Deel Deze Pagina