HOi hoi, Ik ben bezig met het geboortekaartje. Maar heb een aantal vraagjes en weet niet waar ik deze moet stellen. Wie kan mij helpen? Graag willen we de kleine straks laten dopen. Moet er dan altijd een peter en een meter zijn. En we hebben al wel doopnamen, we vernoemen ze naar onze ouders. Moet ik de doopnamen op het geboortekaartje zetten? Liefs Angelaa
"Moet er dan altijd een peter en een meter zijn. " Weet ik niet! "En we hebben al wel doopnamen, we vernoemen ze naar onze ouders. Moet ik de doopnamen op het geboortekaartje zetten?" Mag je zelf weten, het is wel zo compleet! Net als dat je zelf mag weten of je het gewicht en de lengte op het kaartje zet (vind ik zelf altijd onzin, maar dat is mijn mening).
Wij laten onze kleine ook dopen maar we vermelden niet de doopnamen op het geboortekaartje. Wel vermelden wij onze peter en meter maar ik kan geen antwoord geven of je die moet hebben. Ik denk dat het helemaal aan jezelf ligt of je de namen op je geboorte kaartje wil vermelden, wij hebben t niet gedaan puur omdat er geen ruimte genoeg was om de 4 namen te vermelden. Voor de doop laten wij nog aparte kaartjes maken en daarop worden ze wel vermeld.
Hoi Angelaa, volgens mij moet je de doopnamen al wel weten voordat de kleine geboren is, omdat je volgens mij je kindje zo ook aangeeft bij de burgerlijke stand. Naar mij idee is het niet verplicht de doopnamen en peter en meter op het geboortekaartje te zetten. Bij het dopen zelf is het hebben van een peter en meter volgens mij wel verplicht, omdat die tijdens het dopen zelf ook een rol hebben. (althans in de katholieke kerk) Succes! groeten, Pooh
Hoi Angelaaa, ja de doopnamen moet je ookal weten net als pooh 76 zegt. Je moet de meteen doorgeven als je je kindje aangeeft bij de gemeente. en je bent nietverplicht de peter en meter op het kaartje te zetten hoor.
Als je Katholiek bent, kies je idd als je kindje gedoopt wordt een peter en meter. Deze hebben ook een wezenlijke taak nl. Je hoeft ze alleen niet persé op het kaartje te zetten. De geboortenamen hoeven er ook niet persé op, maar moet je wel doorgeven als je man aangifte gaat doen van geboorte.
Je bent niet verplicht het op het geboortekaartje te zetten, je moet het wel aangeven bij de burgerlijke stand dus ze wel weten bij de geboorte. Peter en meter hoeven niet op ht geboortekaartje en je hoeft als je katholiek bent niet een peter EN meter te hebben... onze kinderen hebben alleen ieder 1 meter en geen peter aangezien er op 1 opa na geen mannen in de familie zijn en ook geen vrienden die ik als peter geschikt vind (en een opa als peter vind ik niks) Ik zet overigens wel de doopnamen op het kaartje, de meter staat er niet op.