37w: de pijntjes beginnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ladydi85, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik ben nu 37w2d zwanger en ik loop sinds maandag met voorweeen. Niet heel erg, maar wel pijnlijk. Nou ben ik benieuwd of iemand het volgende herkent. Ik heb namelijk ook al een aantal dagen af en toe flinke krampen aan de bovenkant van mijn buik en op dezelfde hoogte op mijn rug. Het is een misselijk makende, zeurende pijn. En alleen aan de bovenkant van mijn buik. Vanmiddag in bad was het weg, zodra ik er uit ging kwam het echter weer terug. Het lijkt me dat dat niet onder weeen valt, die zitten toch lager? Ik weet het niet meer van mijn vorige bevalling... maar het voelt zo vervelend.
    Ook hoor ik vaak over een rommelende buik vlak voor het begint, wat is dat 'rommelen' dan precies? Mijn buik is namelijk hoorbaar aan het rommelen, mijn darmen zijn zo goed als leeg na vandaag (sorry) en het borrelt flink...

Ik ben benieuwd of iemand het herkent :)

2. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hoi,

Ben net zo ver als jou ongeveer en hier nog helemaal niets! Geen voorweeen, geen 'gerommel' ..
    Maar kan me bij de eerste bevalling ook niet herinneren dat ik iets heb gevoeld dat het zou gaan beginnen.

Hoop voor jou dat het allemaal voortekenen zijn en je snel je wonder in je armen zult hebben!

Succes.

3. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    jeps hier ook veel pijntjes in mijn buik maar nog geen beebs....

volgens de VK is het oefenen... dan gaat het straks makkelijker met de bevalling... ik vind ondertussen dat er wel genoeg geoefend is :p

4. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het ook vanaf week 37 ofzo die oefen weeen.
    Soms heb ik een dagje ertussen zonder of bijna geen oefen weeen.
    Dat gekke geborrel herken ik trouwens ook, een rare geluiden dat er soms hoorbaar zijn echt niet normaal. :D
    Denk dat je maag nogal van slag kan raken op het laast, dat lijkt bij mij wel zo te zijn in ieder geval en het trekt ook door naar me rug.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Die 'hoge pijn' die je beschrijft herken ik eigenlijk niet... dat zou ik even overleggen met je vk/gyn bij de volgende controle.

En qua rommelen... nou hier rommelt het al een paar weken behoorlijk.
    - veel harde buiken
    - Ook zeer pijnlijke harde buiken en soms periodes waarin ze met regelmaat komen (voorweeën dus)
    - steken in mijn liezen en vagina, door het steeds dieper zakken van de baby, schijnt van de baarmoedermond af te komen...
    - aantal dagen achter elkaar diarree (sorry voor de details)
    - weer meer last van mijn bekken (de kleine draait zich steeds dieper, zeg maar...)
    - gespannen en zware buik, gevoel alsof er een tientonner op mijn kruis drukt (of was het nou een tienponder... :D)
    EDIT: en het verliezen van delen van de slijmprop!

Maarree... het levert vooralsnog weinig op hier hoor!
    En ik had bij mijn eerste ook NIKS aan voortekenen. Pats, vliezen gebroken en gaan met die banaan.
    Ik hoop niet dat ik op mijn moeder lijk... vanaf 36 weken voorweeën en pas met ruim 42 weken bevallen :$, nee dank je...

6. Ladydi85

Fijn om te lezen dat het vaker voorkomt, al is het voor jullie natuurlijk ook niet prettig. Weken voorweeen, Pff... liever niet!
    Van die pijn boven in mijn buik en rug zal ik de vk inderdaad vragen. Maar wat frustrerend, die voorweeen. Telkens de hoop dat het doorzet (ook hier voelt het als een tientonner ipv tienponder en is het echt niet leuk meer) en dan houdt het weer op. Nou meiden, sterkte!

7. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Ik wil je niet ongerust maken, maar de pijn boven in je buik en rug doet mij denken aan het Hellp-syndroom. Even google-en op de site van deze stichting, daar kun je het rijtje van symptomen vinden.
    Ik wil je niet bang maken hoor, maar het is afwijkend als je het mij vraagt, zeker omdat het aanhoudt.
    Heb je ook een verhoogde bloeddruk? Anders voor de zekerheid de Verloskundige even gaan bellen.
    Sterkte ermee!

8. Ladydi85

Ik heb het overlegd met mijn verloskundige, maar het is het niet gelukkig. Bloeddruk is prima en die pijn is alweer een tijdje weg gelukkig.

Deel Deze Pagina