Fles weigeren

Discussion in 'Flesvoeding' started by Enise, Apr 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey dames,

Een bekend probleem voor velen, mijn kleine weigert de fles!

Weet niet meer wat ik moet doen :( Tot dat ze 3 maanden was wilde ze de fles nog wel. Ook de fopspeen had ze in gebruik. Nu niks meer! Heb ook tot 10 weken een tepelhoedje gebruikt, nadat ik die had afgeleerd, wilde ze niks anders meer dan mijn tepel.

Misschien is het mijn fout geweest, had namelijk een paar weken geen fles meer aangeboden en alleen maar aangelegd. Als ik het had geweten, had ik het natuurlijk anders gedaan.

Als ze huilt, heeft ze slaap of honger. Ze valt gewoon huilend in slaap of tijdens het drinken, fopspeen is verledentijd.
    De fles wilt ze al helemaal niet. Heb van alles geprobeerd, door een ander, door mijzelf, afleiden, lopend, zingend, in haar slaap ze wordt dan gelijk wakker. Geef haar zelfs de fopspeen zodat ze daaraan weer kan wennen. Dan speelt ze ermee. Mond in mond uit.

Ben begonnen met een lepel te geven, 50 ml is te doen, waarvan ze 30 niet doorslikt en dat is het. Daarna houdt ze ermee op.. Ze houdt het gewoon vol, als ze honger heeft en niet wil drinken, dan schreewt ze ook alles bij elkaar. Ze is echt eigenwijs wat dat betreft haha.. En als ik na een aantal pogingen haar aanleg aan mijn borst, dan begint ze te happen en te drinken niet normaal..

Eerst was het een moeite om dat tepelhoedje af te leren en nu de fles te geven. Het lijkt er ook op alsof ze niet weet hoe ze ermee moet zuigen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze in het begin haar mond sloot en die speen niet naar binnen liet. En nu komt het wel binnen, maar speelt ze ermee.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Moet ze vaak flesjes?
    Als het niet tevaak is zou je nog kunnen overwegen om er pap van te maken (tot 6 maand rijstbloem, daarna granen). Sommige kindjes krijgen op die manier wel hun melk binnen op het KDV/gastouder.

En laat het eens door iemand anders proberen. Jou relateert ze natuurlijk met borst-drinken. Misschien als je man/moeder/buurvrouw haar de fles gaat geven, terwijl je weg bent, dat ze dan de strijd wel opgeeft.

3. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Fles krijgt ze alleen als ik er niet ben. En dan wilt ze het ook niet van een ander. Pap gaat nog niet helemaal goed. Maar ze krijgt wel wat binnen..

Had de gat van de speen ook groter gemaakt, daarmee krijgt ze ook wat binnen. Maar zuigen doet ze gewoon niet.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is geen onwil van haar hoor!
    Waarschijnlijk KAN ze het gewoonweg niet, omdat het toch een heel andere techniek is.
    Wat je wel kunt doen is i.p.v. een fles een bodempje in een bekertje aanbieden. En over een week of 2 mag ze als je er niet bent ook andere dingen gaan eten, dat maakt het allemaal weer een stuk gemakkelijker!

Share This Page