Hoi, Mijn dochter is volgende week 16 maanden en krijgt nu nog 3 keer borstvoeding (soms s'nachts ook een slokje). s'Morgens bij het wakker worden,s'middags voor het slapen gaan,en s'avonds voor het slapen gaan. Nu vroeg ik me eigenlijk af wanneer je naar 2 voedingen gaat? Het plan is om haar borstvoeding te geven tot ze 2 jaar is. In mijn omgeving hoor ik vaak dat ze op deze leeftijd allang op 2 voedingen zaten,vandaar mijn vraag.
Ik kan het niet helemaal vergelijken, omdat ik op die leeftijd geen BV meer gaf maar koemelk. Maar vanaf 1 jaar kregen mijn kinderen 's morgens geen melk meer, alleen nog voor het slapen ('s middags en 's avonds). Anderen laten eerder de tussen de middag melk vervallen, en weer anderen juist de avond melk. Maar zo rond 1 jaar heb ik dus de 3e keer melk laten vervallen. Met 2 jaar ging zoon naar 's ochtends en 's middags melk bij de boterham. Met dochter ben ik dat ook van plan, dan vervalt de koppeling melk-slapen.
die mensen die nog maar 2 voedingen geven, geven die ook nog BV? Ik geef nu nog maar 1 BV maar dat komt door de zwangerschap en spruw, het doet me gewoon te pijn. Maar daarvoor zaten we nog op 4-5 BV per 24u.
wij hebben hetzelfde ritme als jij. Bij m'n eerste waren we met 1 jaar al op 2 bv momenten, daarna was het snel over. Ik zou als je tot 2 jaar wilt voeden gewoon afgaan op wat je kindje nog wilt en niet omdat je omgeving zegt dat 2x normaal is.
Hier drinkt ze ook 3x maar dan 's morgens, 's avonds en 's avonds laat. Wel drinkt ze nu soms 1 kant of maar heel even maar ook wel momenten heel goed. Hier met 13 maanden gestopt met kolven onder werktijd, 2 weken later vroeg ze er thuis toen ook niet meer om de middagvoeding. Werk altijd 8 dagen achter elkaar dus dat was ze zo al gewend.