Hallo allemaal! Omdat ik heel veel melkproductie had en dit er in straaltjes uit kwam zetten kreeg ons meisje veel last van buikkrampjes/reflux. Vrijdag hebben we besloten dat ik vanaf nu alles ga kolven en dus mijn melk vanuit een flesje geef, om te kijken hoe dit gaat -> perfect! We hebben een zéér tevreden meisje gekregen! Ze drinkt rustig, voor haar reflux hebben we johannesbroodpitmeel door de voeding. Alleen; ik kolf nu om de 4 uur. Mijn vriendin geeft flesvoeding, en zij vertelde mij wat haar dochtertje ongeveer per week dronk. Ik weet dus niet of dit hetzelfde is dan als ik ons meisje het flesje geef qua cc's wat ze 'mag' hebben, maar dat is nu ook een beetje mijn 'probleem': omdat ik nu elke keer kolf, krijg ik er steeds 'maar' 130 cc uit. Nu heeft ze hier genoeg aan, en als ze flesvoeding zou krijgen zou dit goed zijn voor haar 'leeftijd' nu heb ik mij laten vertellen, maar wat als ze volgende week meer zou willen? Dan heb ik dus een probleem, want dan haal ik er toch niet voldoende uit? Aan de andere kant denk ik: ik kolf mijn borst(en) helemaal leeg, dus zou ik haar aanleggen, dan zou ze er ook niet meer uit kunnen halen, toch?! Wie o wie kan mij helpen?
Het gaat op aanvraag. Als je meer kolft komt er ook meer productie op gang. Dit is niet onmiddellijk, maar je lichaam past zich aan heb ik gemerkt.
PErsoonlijk zou ik proberen om je meisje weer aan de borst te krijgen. Een sterk tsr kun je opvangen in een doekje voordat je je kindje aanlegd en dot probleem lost zich ook op over tijd. Over je vraag: je kunt bv en kv niet met elkaar vergelijken. Als je kindje nu genoeg heeft dan is het toch goed? En als ze niet meer genoeg heeft dan ga je gewoon vaker kolven/aanleggen om je productie weer op te krikken.
Hoi, Mijn dochter had ook heel erg veel last van verborgen reflux.Ze kreeg er ook medicijnen voor. Omdat ik erg veel melk had en een sterke tsr kolfde ik eerst voor ik mijn dochter aanlegde.De hoeveelheid die ik afkolfde bouwde ik dan heel langzaam af.Dit heb ik op advies van een lactatiedeskundige gedaan. Op deze manier heb ik mijn dochter altijd live kunnen voeden ondanks de reflux,ze heeft nooit een flesje gehad. Baby's die borstvoeding krijgen kun je echt niet vergelijken met flesvoeding baby's.Borstvoeding geef je echt naar de behoefte van je kindje.Als je een paar keer extra zou kolven gaat je productie ook omhoog. Je schrijft dat je kindje zelf ook niet meer uit je borst zou krijgen dan dat jij kolft.Dat klopt niet live krijgt je kindje er altijd meer uit als jij met je kolf apparaat. Zoals in andere reacties ook staat zou ik je kindje live gaan voeden.Na verloop van tijd zal dat dan heel wat makkelijker gaan.
Kolven en flessen is een erg onnodige en omslachtige manier om teveel melk aan te pakken. Ik zou daar mee stoppen n weer gewoon gaan aanleggen en op verzoek voeden. En het artikel op borstvoeding.com over hyperlactatie eens flink doorpluizen. Kom je er niet uit, investeer dan in een consult bij een goede lactatiekundige IBCLC.