Vanaf wanneer naar de tandarts

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by debster2009, Jan 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij nemen ons zoontje over 2 weken voor het eerst mee, dan is hij dus net een maand 2 jaar. Ik ga er vanuit dat hij dan zeker niet in die stoel wil zitten, ik ben al blij dat we de kapper hebben overwonnen en hij dat net toe laat. Maar ik vind het belangrijker dat hij die eerste keer kan zien dat wij in die stoel zitten en dat wij het niet eng vinden. Mijn man en ik gaan allebei voor controle namelijk.

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Mijn dochter is een half jaar geleden voor het eerst meegeweest.
    Ze vond het best leuk, ze kreeg ook een koffertje met spulletjes erin (tandenborstel, knuffeltje). Maar ze wil zelf niet:D Ben ook benieuwd of ik haar ooit in die tandartsstoel ga krijgen;)

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik heb mijn dochter meegenomen toen ze 2 was. Ging heel gemoedelijk. Ze wilde in de stoel zitten en de tandarts ging haar vingertjes tellen en toen in haar mondje tandjes tellen, zonder spiegeltje en haakje. En na afloop mocht ze iets uitzoeken, dat werkt altijd. :D

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hier ook met 2,5 voor het eerst. Toen heeft ie bij mij op schoot gezeten en heeft de tandarts eerst zonder spiegel en haak gekeken en toen dat goed ging nog even met spiegel en haak.
    We zijn net voor de 2e keer gegaan en hij vond het geweldig! Hij mocht zelf in de stoel zitten/liggen en mocht met een spiegel meekijken toen de tandarts naar zijn tandjes keek.

5. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,816
    4,057
    113
    Demi is tot nu toe bij elke controle mee geweest en bij elke controle (ook toen ze rond de 1 jaar was) heeft de tandarts voor de vorm in haar mond gekeken. Gewoon zodat ze gewend raakt aan het idee dat er bij de tandarts in haar mond wordt gekeken.

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Wat hebben jullie een helden. Ons zoontje is mee geweest toen hij twee was en heeft het grootste gedeelte van de tijd zijn hoofd bij mij en later mijn man begraven (verlegen). Volgende keer gaat hij gewoon weer mee om te wennen.

7. busster

busster Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ik ben heel benieuwd ik ga vanmiddag voor het eerst met mijn dochter naar de tandarts. Oefen al weken dat met haar dat ze als ze bij de tandarts haar mondje moet open doen en vertel haar dat de tandarts in haar mondje gaat kijken of haar tandjes mooi zijn. Ze vind het heel intressant maar vraag me af of ze er straks intresse in heeft. Hopellijk wil ze op de stoel zitten maar denk het niet.

8. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze zonen gingen vanaf het begin mee naar de tandarts, jelle heeft al 2x keurig zijn mondje laten zien, ja zegt hij dan "die tandarts wil mijn tandjes tellen"

9. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Mn dochter is net 2 en binnekort mogen (moeten ;)) we weer en wil haar ook meteen meenemen. Ze heeft in haar dokters setje ook een tandarts spiegeltje zitten dus daar zal ik voordat we gaan ook wel even mee gaan spelen, zelf doet ze het nu ook al. En als ze niet op de stoel wilt, dan niet. Ze zal vast wel een keer vanzelf willen. Zoveel zal er nog niet met de tandjes aan de hand zijn.

10. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,031
    0
    36
    mijn zoontje was 2,5 toen hij alleen lag in de stoel.

Share This Page