Mijn verloskundige heeft me vermeld dat dit wel mag. (Maar ik geloof dat hier nogal afwijkende antwoorden op gegeven wordt.) Rauwe vis mag wel zolang het vers is. Dat is mij verteld en ik heb toevallig de tonijn carpacio als voorbeeld gegeven. (Vind ik zo lekker!) Dus ik zou zeggen smakelijk!
Oh ik dacht juist dat, dat niet mocht, rauwe tonijn, tenminste ik heb het bij de sushi laten liggen, zonde zeg...
Ben ook dol op suschi, maar idd maar even zonder rauwe vis. Ja en je kunt nooit met zekerheid zeggen of vis 100% vers is, dus dat blijft moeilijk, iig geen vacuüm verpakte vis eten.
maar eten jullie dan bv wel gerookte zalm in een restaurant? ze zeggen dat het niet vaccuum verpakt mag zijn maar hoe weet je dat in een restaurant? ik ga zondag lunchen met vriendinnen - high tea in een bagelbar en daar zijn ook bagels bij met gerookte zalm..mag ik die nu wel of toch beter laten staan? wat denken jullie?
Gerookte zalm heb ik wel gewoon gegeten hoor! Mijn vk zei juist dat, dat goed was, en ik ga altijd naar de Delifrance en daar nam ik dan een stokbroodje zalm mmmmmmmmmmm! En als ik nu lees dat rauwe tonijn ook had gemogen, dan mag zalm zeker!
Hmm ik las dat het gerookte zalm sowieso die bacterie niet bevat omdat die bacterie gedood word tijdens het roken. helaas zag ik dat pas nadat ik het broodje gerookte zalm had laten staan tho
Even aan je vk vragen kan ook! Die van mij zei dat ik wel haring en zalm mocht en dat ik de rest bij sushi (de rauwe vissen dan zoals tonijn) even moest laten staan! Niet dat het al bewezen was dat het schadelijk kon zijn, maar gewoon uitvoorzorg (geloof dat ze dat aan het onderzoeken zijn ofzo)!
Mja hoorde wel dat je de roofvisachtigen beter niet te veel kon eten ivm dat daar eventueel veel kwik in zou kunnen zitten daarentegen mocht je tonijn uit blik dan wel weer gewoon eten en dat is net zo hard een roofvis oftewel.. je moet toch 2x per week je vis eten volgens alle statistieken over zwangere vrouwen en enkel haring.. dat is het dan ook net niet
De enige vette hap die goed is En nu maar hopen dat je ervan houdt. Van vette vis. Haring, makreel, forel, sardientjes, zeewolf, zeeduivel en zalm zijn vette vissen. En die kun je in de laatste drie maanden van je zwangerschap het beste één of twee keer per week eten. Ze bevatten namelijk cervonzuur en dat is een belangrijke bouwsteen voor de hersenen en het netvlies. En juist aan het eind van de zwangerschap maken de hersenen van je kind nog een belangrijk groeiproces door. maareh.. wel goed versch dus ga vanavond uiteten en er staat zeeduivel op het menu... nooit gegeten tho dus misschien moet ik het maar eens proberen