Ons meiske ging op dag 1 al mee naar buiten (vanuit ziekenhuis nar huis, ongeveer 25 minuten met de auto) en op dag 9 zijn we lekker boodschappen wezen doen. Verder gewoon alles gedaan wat we normaal ook wel doen. Met drie weken op verjaardag bij opa (anderhalf uur rijden) met vier weken verjaardag bij tante en dag later naar oude-opa (ongeveer uurtje rijden) etc. Toen ze ongeveer 7 weken was zijn we naar een vriendin van mij geweest (3 uur rijden) We namen haar dan mee in de maxi-cosi en de reiswieg zat op het onderstel (grote bestelauto, dus kan allemaal makkelijk mee) en dan lag ze dus een groot deel van dag gewoon in de kinderwagen te slapen.
Na 4 dagen ging ik met haar en de kraamhulp en mijn vriend boodschapjes doen in het winkelcentrum hier 5 minuten vandaan. Ging prima dus vanaf toen eigenlijk regelmatig naar buiten en dat terwijl het best fris was begin december. na 2 weken gingen we naar mijn zusje met de auto zo'n 20 minuten rijden daarvoor had ze alleen nog maar 5 minuten naar het centrum in de auto gezeten . en na 4 weken ook naar Tilburg om kerst te vieren bij mijn andere zusje ( woon zelf in zoetermeer) Ze heeft de hele weg geslapen.
Vanaf 9 weken mocht ik eindelijk wandelen! Na 15 minuten was ik zooooooo moe. Ben toen wel dagelijks gaan lopen. Mijn familie woont allemaal in de buurt, ik denk met ongeveer 12 weken dat ik daar geweest ben. Toen ik weer kon autorijden ben ik echt overal weer geweest en heb de "schade" weer dik ingehaald. Nu neem ik Thijs overal mee naar toe. Ik hou wel rekening met zijn slaap en neem desnoods een campingbedje mee.
6 dagen voor boodschappen (met auto) 7 dagen even lekker wandelen (mini stukje hoor toen lag moeders alweer op apengapen ) en daarna deden we eigenlijk alweer heel snel alles...... Ik geloof dat Ise 6 weken was en het was die dag 26 graden en al onze vrienden gingen naar het strand... toen zijn we ook even gegaan met het idee om na een uurtje weer naar huis te gaan maar Ise heeft 4 uur liggen slapen in zo'n speciaal tentje en een parasol er boven!!!!! Dus je moet gewoon kijken waar jij en de baby je lekker bij voelen.....
Wij zijn na een weekje naar het overdekte winkelcentrum gegaan. Ik was echt zoooo klaar met de hele dag thuis in bed zitten...
Mijn zus trouwt 4 weken na mijn uitgerekende datum (duurt allemaal nog even). Als ons kindje dus laat is, gaan we met 2 weken naar een bruioft.. Ik vind het gevoelsmatig heel eng om mijn kind al ZO snel aan de grote boze snelweg bloot te stellen ofzo. Brr, ik zie er echt tegenop.
Uhm.. met 8 dagen, ging ze in de auto (eigenlijk de eerste dag natuurlijk ook al..) mee naar mn zusje die ging op vakantie. dus ff doei zeggen, maar das 10 min rijden.. Kijk gewoon naar wat je kindje aangeeft en ik zou rustig aan beginnen..
Waar ik wel tegenop zie is straks weer het reizen naar mijn vriend in Overijssel ( 150 km verderop). Ik voel me zo kwetsbaar met zo'n kleintje naast me in de auto en dan anderhalf uur á 5 kwartier rijden op snelwegen waar niet iedereen het even nauw neemt met veilig rijden, is voor mij best een stressfactor...
Met 6 dagen lekker naar buiten en toen hij drie weken was zijn we een weekend weggeweest naar mijn schoonzusje. We hadden geen vakantie gehad en waren net verhuisd dus ik wilde er zo graag even tussen uit. Is allemaal prima gegaan!
na 1 week (afgelopen vrijdag) zijn we een rondje gaan lopen, zaterdag zijn we even naar de grote prenatal in Aalsmeer gereden, daar een rondje gelopen, en vandaag zijn we even bij ons het centrum ingeweest, ook weer een uurtje. Toen waren Fleur en ik het wel zat hoor dus het was niet lang maar wel even heerlijk om thuis weg te zijn.
Wij gaan vrijdag voor het eerst winkelen van de centjes die Juliën met de kraamweek heeft gekregen. Even nog wat zachte pakkjes kopen. Ben benieuwd hoe lang we het volhouden!!
Dinsdag bevallen en donderdag met z'n drietjes naar de koopavond geweest. Een week later zat ik met haar bij mijn beste vriendin en bij mijn ouders. Was wel blij dat ze bij mijn ouders boven sliep op een frisse kamer want wat ik niet had gedacht en ze wel deden was roken. Tja nu gaan ze straks oppassen en ik weet niet zo goed hoe ik duidelijk moet maken dat ik niet wil dat ze in een rokerig huis zit. Ze kunnen ook onder de afzuigkap gaan staan
@Kimmeding, ik zou het ze hoe dan ook wel duidelijk maken inderdaad. Kindje in een rookruimte is niet echt bevorderlijk voor zijn gezondheid inderdaad. Wat vervelend voor je dat ze dat zelf niet inzien zeg. Wij zijn net weer naar het centrum gelopen. Morgen even naar center parcs hier in de buurt. Zo bouwen we het nu steeds meer op...
Met dag 6 gingen we buiten wandelen, met dag 7 gingen we gourmetten bij opa en oma (met de auto). Eerste keer winkelen was toen ze een week of 3 was. Lekker in de reiswieg en slapen maar .
Ik ging na één week op stap met de kleine en ook overal heen. Ze sliep overal en vond alles prima. Ik denk dat je het gewoon een keer moet proberen en kijken hoe je kleine reageert. Succes!
Iedereen begrijpt toch wel dat je niet rookt bij kleintjes??? Mijn omgeving zorgt er gelukkig altijd voor (nog steeds) dat er niet gerookt wordt bij mijn kleine meisje. Ze kunnen toch ook de tuin in of het balkon op? Bij mij had het trouwens geweest OF oppassen en niet roke OF roken en niet oppassen...