aankleedkussens...

Discussion in 'De babyuitzet' started by Suits, Aug 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suits

Suits Actief lid

Aug 1, 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Nu de tweede eraan zit te komen ben ik bezig met de laatste spulletjes.
    Het grootste punt van mijn twijfel op dit moment:
    Welk aankleedkussen?

Thijs heeft die van bebe-jou. Die is wat groter (5 CM langer dan de ISI, etc) en het middenstuk oogt wat dikker.

Hier het twistpunt:
    - De commode van nr. 2 is wat kleiner, dus minder ruimte
    - De bebe-jou is 2x zo duur
    - Natuurlijk wil ik dat nr. 2 veilig en lekker zacht ligt, direct na de geboorte, maar ook nog na een jaar (en er dus niet "uitpuilt")

Welke hebben jullie? En bevalt hij?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb gewoon die van Hema, bevallen prima

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb van de hema, bevalt me niet. hele zijkant is gescheurd (van het plastic). Wil voor baby dan ook een nieuwe, betere.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Weet het merk niet, maar van nijntje bij de babyplanet. Geen problemen mee gehad, ligt lekker. Nu heb ik deze maar tot ongeveer 1 jaar gebruikt. Dreumes wordt nu op de bank of ons bed (of waar we maar zijn) verschoond.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb gewoon die van de Hema. Die is prima hoor. Zonde om daar veel geld uit te geven vind ik!

6. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

Dec 2, 2012
    814
    0
    16
    Hier ook een Bebe-jou. Is nog van onze dochter geweest, en wordt nu voor de 2e keer gebruikt. Ziet er nog 'als nieuw' uit, niet doorgelegen ofzo. Is misschien iets duurder, maar dus wel ook van goede kwaliteit. Anders misschien via marktplaats?

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook hema, maar een vriendin zweert bij kidzimpulz (Aankleedkussen XXL | KidZ ImpulZ) Haar zoon van ruim 1 kan er nog steeds goed op liggen, maar ik vind het een duur kussen.

8. baby S

baby S Actief lid

Feb 18, 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Ik heb die van Prénatal, weet niet of die fijn is omdat de kleine nog moet komen maar de hoezen zitten er mooi strak om. :)

9. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik had hema. die scheurde aan de zijkant helemaal uit na een tijd.
    Nu de goedkoopste van de babydump. deze ziet er wel steviger uit dan die van cde Hema. maar of hij dat ook is kan nog niet zeggen.
    Maar vind een aankleedkussen niet een prioriteit als het om de uitzet gaat. ik verkleedde en verschoonde altijd veel op de bank of het grote bed.

10. Wortel

Wortel Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,472
    0
    36
    Naar mijn idee ligt ieder kind prima op een aankleedkussen, welke je ook neemt.
    Hier die van de Hema. Mijn zoon van 2 (bijna 1 meter lang) past er nog op. Hoofd en billen raken het kussen.
    Inmiddels is mijn kussen wel gescheurd op de naad, maar dat vind ik ook niet gek. Daarvoor heb je dan hoezen; zie je het ook niet:D

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben een barrier op de commode en ik wilde er graag een die zo goed mogelijk paste. Dat is helaas niet helemaal gelukt. De XXL-kussens zijn te groot, de gewone (hema enzo) zijn wat kleiner dan die ik nu heb. Maar de kier langs het kussen is nu in ieder geval kleiner dan ie had kunnen zijn.

Ik zou zeggen, meet je kast op en kijk welke maat je daar het beste op kan passen met voldoende ruimte aan de rand van de kast. Het moet niet eng op het randje liggen natuurlijk.

12. juf85

juf85 Niet meer actief

De goedkoopste van de babydumpis na ruim een jaar gescheurd. We hebben gewoon een nieuwe gekocht, weer de goedkoopste. Na een jaar gebruik je hem toch bijna niet meer.

13. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hema vind en vond ik prima en idd hij kan los laten bij de naden maar ik heb er toch een hoes om.

Voor de oudste van bijna 3 gebruik ik ook nog steeds de Hema

14. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik heb er gewoon 1 van de hema, gebruik heb al bijna 2 jaar. De zijkant is idd zoals bij veel gescheurd, maar er zit een hoes omheen dus wat maakt het uit.

15. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Hier de zilveren van Jolein, na twee jaar nog helemaal goed!
    Ga hem nu voor de tweede weer gebruiken..
    Hij blijft mooi en is niet gescheurd oid.

16. xmelisx

xmelisx Bekend lid

Jul 28, 2011
    584
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb deze idd ook! Voor mijn andere dochter ook die van de Hema en die is idd ook gescheurd.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
  18. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Ik heb ook het aankleedkussen van de Hema, en die van mij is ook gescheurd. Maar heb er altijd een hoes om, dus ik merk er niets van.
    Voor de baby heb ik nu ook weer een Hema aankleedkussen.

19. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik heb 1 van de prenatal. Na bijna 3 jaar nog steeds geen scheuren.
    Maar gebruik hem ook niet zo intensief, alleen in het begin.

20. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik heb die van de babydump, was maar 8 euro ofzo. Ze past er nog steeds prima op en ziet er nog goed uit.

Share This Page