Vanaf wanneer niet meer in de maxicosi maar in een autostoel van groep 1?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tanjax11, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn groeit uit de maxicosi, en vroeg me af wanneer hij in de andere stoel mag. Hij is nu 74cm en kan al vrij goed zelfstandig zitten.
    Ik weet dat het officieel vanaf 9 maanden is, maar ze mogen er niet bovenuit groeien toch?

Wanneer deden jullie zelf de maxicosi weg?

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eefje is wel kleiner, maar het is wel proppen.. in Duitsland heb je ook stoeltjes van Romer, die zijn groep 0/1, dus vanaf de geboorte, die kun je helemaal kantelen..

ik lees even mee!

3. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    goeie vraag, ik lees even mee...
    Denk dat als je kindje te groot voor maxicosi is (dus er bovenuit steekt of niet meer in de gordels past), je een ander autostoeltje moet aanschaffen. Mijn dochter is nu 8,5 mnd maar kan nog in de maxicosi (ong 7 kilo en 70 cm)

Groetjes Claudia

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn is ruim 9,5 kilo en is 74cm, is echt proppen, niet alleen in de lengte maar ook in de breedte...

Dat in duitsland wist ik niet, zal eens ff googleën

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ons zoontje zat er met 6,5 maand in, zijn hoofd kwam boven de maxicosi uit,
    wij hebben in duitsland een romer king gekocht, deze kun je niet helemaal kantelen maar wel iets in ligstand zetten.

6. Volgens mij zeggen ze ook 9 kg óf 9 maanden, toch? Dus zo gauw je kleintje 9 kg is zou het inprincipe kunnen. Mocht hij ook al redelijk kunnen zitten.
    Mijn zoontje is 74 cm en 7,9 kg en past er nog makkelijk in.

Ik zou er in ieder geval niet te vroeg mee beginnen! Ze zeggen dat kleintje veiliger zitten in een maxicosi stoel 0 (tenminste als ze nog "redelijk erin passen" ;) )

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  9. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik ben misschien een leek, maar maxi-cosi maakt toch ook autostoeltjes voor grotere kindjes?

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb even gekeken op de site van de ANWB en daar kwam ik dit tegen:

Mijn dochtertje is bijna 9 maanden, mag zij al in een groter stoeltje?
    Nee, liever niet. Babyzitjes beschermen het hoofd en de nek van uw baby omdat zij tegen de rijrichting in staan. Pas als haar hoofd boven het babyzitje gaat uitsteken, is het tijd voor een grotere stoel.

Verder zag ik op de site staan dat kinderzitjes groep 0+ tot 13 kg zijn en groep 1 vanaf 9 kg. Het heeft dus meer met gewicht en grootte van je kindje te maken dan met de leeftijd.

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn zoontje zit sinds 3 weken in de maxi cosi priori, in de ligstand. Hij woog toen 8.7 kilo en 74 cm lang. In de maxi cosi was het huilen huilen huilen, nu geniet hij weer van het auto rijden.

Naar mijn persoonlijke idee maakt 2 weken of 300gr niet uit voor de veiligheid. Met een huilend kind rijden is net zo goed niet veilig.

Hij zat trouwens bij 6 maanden stevig zelf.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn was 7/8 maanden toen hij over ging. in de maxicosi was het huilen en gillen tot over geven aan toe.
    toen zijn we over gegaan op de groep 1 stoel en het was goed!

was de kinderarts zei is als ze zelfstandig kunnen zitten dat het dan wel kan

13. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn zoontje werd inderdaad ook te groot maar meer te dik vond ik dus toen heb ik gelijk een stoeltje gekocht voor in de auto. hij was 8 maanden geloof ik.

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Collin is met 6 maand al in auto stoel 1 gegaan, was toen 9 kilo en 74 cm..
    Zit er prima in, ik heb een Romer king plus..

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ga morgen de autostoel op de achterbank installeren...zoonlief is vandaag 13 maanden :) Zijn hoofd komt nog altijd niet boven de maxi cosi uit, maar zijn voeten hangen wel over de rand. Hoog tijd voor een echte stoel dus...

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De meest veilige manier om een kindje te vervoeren is achterste voren. Dus zolang je kindje nog in een groep 0+ stoeltje past is het 't veiligst om hem op deze manier te vervoeren. Een kindje jonger dan een jaar heeft niet de kracht om bij hard remmen zijn lichaam schrap te kunnen zetten en de klap op te kunnen vangen. Pas als het kindje met de bovenkant van zijn hoofdje boven het stoeltje uit komt is het tijd om over te gaan op de vervolgstoel. Beentjes die over de stoel heen gaan hangen is geen indicatie voor een grotere stoel.

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    onze dochter van 6 maand zit er ookal erg ongelukkig in en haar hoofdje komt er iets bovenuit... bij onze oudste hebben we een maxicosi autostoel aangeschaft toen haar hoofd er bovenuit kwam dus over een maandje schuiven we de stoel door naar onze jongste en kan de maxicosi weg en krijgt onze oudste een andere stoel omdat ook zij er bovenuit komt...

haha snappen jullie het nog?

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als je zoontje niet meer in de mc past en wel zelfstandig kan zitten lijkt een autostoeltje me zelfs veiliger!

19. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Als hij met zn hoofd erboven uitkomt moet ie in stoelnr 1 ... En volgens mij boven de 9 kilo ook ...

onze dochter zit heel soms (als er een neefje of nichtje mee gaat in de auto) nog in de maxi cosi ... Past nog prima :d

20. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Mijn zoontje zat letterlijk klem, moest hem er in duwen! t was elke keer gillen in de maxicosi.
    Dus auto stoel gekocht, en meneer vond het prachtig, was stil en zat comfortabel.

Deel Deze Pagina