Mijn dochter is nu 7 maanden en heeft nog 3/4 slaapjes op een dag, het ligt er een beetje aan hoe lang ze elke keer slaapt. Ik kan haar max. 2 uur ophouden per keer, tenzij ik aan het wandelen oid ben. In die 2 uur geef ik haar eten/drinken, speelt ze zelf heel veel en speel/knuffel ik met haar. Maar dan is het ook wel weer gedaan en kan ik ook moeilijk nog iets verzinnen om haar te blijven vermaken. Hoe lang kunnen jullie kindjes van rond dezelfde leeftijd elke keer wakker blijven? ben benieuwd hoe dat bij anderen gaat..
Hallo, Heel herkenbaar.. ons zoontje heeft ook veel slaap nodig. Hij wilde met 7 maanden sowieso om de 2 uur slapen. Dan trok hij het ook niet langer. Hij werd bijv. om 7.00 uur wakker voor de fles. Dan legde ik hem daarna gelijk terug in bed. Om 9.00 uur stond ik met hem op, tot 11.00 uur. Daarna slaapje tot 13.00 uur. Om 15.00 uur werd hij kriebelig en dan kon ik hem weer naar bedje brengen tot 16.00 uur. Als de ergste slaap er maar af was, daarna kon hij best wakker blijven tot 19.00 uur. Nu is hij 9 maanden en is het ochtendritueel nog steeds hetzelfde. Wel kan hij smiddags soms 3 uur wakker blijven. Hij slaapt helaas niet in de wandelwagen dat is dus balen.. maarja dan zijn we toch vaak bijna 3 uurtjes op stap geweest Mischien moeten we er maar gewoon lekker van genieten.. groetjes
Hier was het tot ongeveer 6 mnd dat ze 2 uur wakker kon blijven ongeveer. Daarna was het telkens ongeveer 2,5 a 3 uur en sinds vorige week wil ze nog maar 1 x slapen. Ze wordt meestal zo ergens tussen 07.30 en 08.15 wakker en wil vervolgens rond 13.00 uur weer naar bed tot ongeveer 15.30-15.45. En daarna blijft ze op tot 19.30-20.00 en gaat ze weer naar bed.
Interessante vraag, dit vroeg ik mij ook af Gijs () slaapt meestal van 9.30/10.00 uur tot 11.00 en dan gaat hij rond 14.00/14.30 uur weer naar bed tot 15.30/16.00 uur. Mijn moeder vond dat hij veel slaapt... dus ik vroeg mij ook af wat gemiddeld was
Irem is nu van 3 naar 2 slaapjes aan het gaan merk ik. Tot 6 maanden ongeveer bleef ze max. 2 uur wakker, dat is nu aan het veranderen, op het moment redt ze 2,5 a 3 uur wel en aan het einde van de middag hou ik haar tot 19.00 wakker en dan redt ze 4 uur ook nog wel. Ze slaapt nu meestal 's ochtends en aan het begin van de middag. Vandaag 2 keer 3 kwartier maar het is ook vaak genoeg 2 keer anderhalf uur. Maar als je kindje moe is gewoon laten slapen, heerlijk! Hij rust, jij rust
Mijn dochter is 6,5 maand en dit is haar schema: 8:00 opstaan + fles 10:00 - 11:00 slapen 12:00 fles + fruit 13:00 slapen (2 - 2,5 uur) 15:30 flesje 18:00 groenten 19:30 fles 20:00 naar bed en slapen tot 8:00 Dit is al een hele tijd zo. We merken nu dat haar middag slaapje soms iets korter is dan 2,5 uur. Mijn zoontje heeft dit schema (middagslaapje 2 uur) gehouden tot 14 maanden.
hier dit schema: 8.30 wakker 10.30 tot 11.30 een slaapje 13.30 tot 15.00 een slaapje 17.30 tot 18.00 een slaapje dan om 19.30 naar bed tot volgende ochtend
Ik heb even voor je in haar kdv-boek gekeken, want het is al even geleden. Onze krummel is een slaapkopje en dat is ze altijd al geweest. Toen ze 7 maanden was, sliep ze overdag drie keer: van ca. 9.00 tot 11.00, van ca 13.00 tot 15.00 en rond 17.00 uur (lag eraan hoe laat we thuis waren) ook nog een uurtje. Dit veranderde pas toen we op vakantie gingen (tja, het was augustus), toen was ze 8,5 maand. Omdat we toen 's ochtends later uit bed kwamen, veranderde haar schema en ging ze (eindelijk) over op twee slaapjes overdag. Ik weet nog dat ik het toen heel lastig vond, maar uiteindelijk mag je in je handjes knijpen met een slapertje, toch? Ze slaapt namelijk 's ochtends ook heerlijk uit als ze de kans krijgt . Maar af en toe is het nog wel lastig hoor. Ze slaapt nu nog maar één keer overdag, maar dat slaapje kan wel vier uur duren en dat is wel eens lastig met plannen.
Mijn zoon slaapt van 09:00 tot 11:00 uur. En van 15:00 tot 17:00 uur. De nacht van 19:00 tot 06:00 uur.
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Meestal slaapt ze ook niet zo lang, vandaar dat ze misschien ook niet zo lang achter elkaar wakker kan blijven. Merk dat ze een beetje aan het zoeken is, is ook veel veranderd met het eten erbij ipv alleen maar de fles. Laat het haar zelf maar uitvogelen en ondertussen doe ik het ook rustig aan als zij rust, heerlijk idd!