Vanaf wanneer niet meer slapen 's middags?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Bloem1981, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd of ze vanmiddag geslapen heeft. Vandaag is ze bij mijn schoonouders.

Ik heb het ook wel nodig hoor! Het is toch wel lekker, even rust.

Gisteren heeft ze wel geslapen dus maar niet lang. En gisteravond was ze dan ook strontvervelend. Ze lag er op tijd in gisteren.

Daarom heeft ze dat middagslaapje echt nog nodig!

Maar komt goed!

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn dochtertje is nu net 2 en wil nu al 2 middagen niet gaan slapen. Ik vraag me af hoelang laten jullie ze liggen. Gister heb ik haar er naar een uur uitgehaald. En nu heb ik ook zoiets van je blijft maar even een uur in je bed. Ik vind het zelf nog zoo fijn om ook even te rusten.

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    mijn dochter is nog geen eens 2 en slaat al vaak haar slaapje over, helaas....zucht
    maar ja ik blijf haar toch stug in bed leggen, dan gaat ze maar een uur liggen kletsen en als het echt niet gaat dan haal ik haar eruit...

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hier heeft het geholpen. En ze slaapt weer tussen de middag. Soms duurt het wel een uur voordat ze in slaap valt maar meestal moet ik haar dan na 2 uur wakker maken. Ben er erg blij mee !

5. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt ook weer geslapen 's middags, godzijdank!! Het was gelukkig een fase.

Ze gaat het wel echt rekken en ook 's avonds als ze naar bed moet, maar dat zal de leeftijd wel zijn ;)

6. Kelly19

Kelly19 Actief lid

Jan 26, 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ons zoontje van bijna 3 slaapt nog elke middag gemiddeld 2 uurtjes

7. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    Hier 2 jaar en 7 maanden en slaapt nog geregeld s'middags alleen vaak in het weekend wil ze niet.

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

onze meid is nu 3,5 en slaapt nu sinds 4 weken niet meer smiddags, het wil nog wel eens dat ze op de bank in slaap valt, maar dan laat ik der ook lekker liggen.

9. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Heb niet alles gelezen...

Mijn zoontje is in augustus 2 geworden. Hij wilde sinds een maand nog wel in bed, maar lag daar dan vaak nog flink te zingen en soms haalde hij al het speelgoed overhoop. Wij kwamen er eigenlijk vooral achter dat hij om 13.00 uur nog te fit was.

Nu ga ik na de boterham dus altijd nog even met hem naar buiten - als het weer het toe laat - om in de tuin te werken. Vegen, bladeren rapen, schoffelen: iedere keer iets anders, lekker in de buitenlucht.

Hij gaat nu meestal pas om 14.00 uur, flink moe naar bed en slaapt dan ineens weer dik 2 uur. Misschien is dat dus een idee?

Ook verstandig: 's morgens op tijd eruit halen. Hier steevast om 7.00 uur, ook in het weekend. Misschien vroeg voor jezelf, maar op werkdagen zijn we het gewend en dan is hij in ieder geval niet té uitgeslapen voor het middagslaapje.

Ik voel met je mee hoor, dat enige rustmoment op de dag. Zeker, net als ik, met een baby erbij.

Ik ben benieuwd hoe het gaat!

10. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Sam nu 3.5 slaapt ook nog steeds s'middags.
    Moet haar dan soms ook nog echt wakker maken.

11. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Iza heeft wel eens dagen dat ze niet wil slapen 's middags. Een tijdje geleden heeft ze een peuterbed gekregen en gaat dan gewoon spelen. Soms speelt ze een uurtje zelf en gaat vervolgens toch in bed liggen en slapen, soms speelt ze even en vindt het dan niet leuk meer.
    Rond deze leeftijd is het vaak maar een paar daagjes, dacht ik. Ik maak er iig geen drama van. Vind het ook heerlijk als ze nog even gaat slapen, maar zo niet, dan niet.

12. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Eva is nu 2,5 jaar en doet sinds 2 weken geen middagdutjes meer a 2 uur per dutje.
    Daarentegen gaat ze om half 8 naar bed en slaapt ze tot de volgende ochtend 7 uur. Ik heb er geen problemen mee, ze gaf ze aan dat ze er klaar mee was overdag slapen. Ik was allang blij dat ze ruim 2,5 jaar lekker 's middags sliep.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,230
    7,277
    113
    Female
    Brabant
    Hier een beetje hetzelfde. Eva gaat tussen 2 en 3 naar bed. Eerder is ze echt nog niet moe. En dit is al een tijdje zo. Eva geeft zelf trouwens vaak niet echt aan dat ze moe is, ik moet er ook echt aan denken dat ik haar op tijd naar bed breng. Het streven is 2 uur, maar dat lukt me haast niet en dan wordt het al snel half 3/3 uur. Voordeel is wel dat we met haar slaapje niet echt rekening hoeven te houden als we bv. naar de stad gaan ;). Ze gaat als we haar naar bed brengen wel meteen slapen en slaapt 2 a 3 uur. Rond half 6 maken we haar wakker als ze nog niet wakker is, we eten meestal rond half 7. Dan nog even spelen en naar bed rond een uur of half 8/8 uur. Dan kletst en zingt ze vaak nog wel even, soms wel een uur en soms gaat ze ook meteen slapen. Of is eerst een uur stil en gaat dan opeens zingen :). En dan slaapt ze tot de volgende ochtend ongeveer half 8/8 uur. Na een half uurtje/3 kwartier zingen en kletsen halen we haar er dan maar uit ;). Dan begint ze het meestal ook wel zat te worden.
    Ik hoop dat ze straks ook nog zo lekker slaapt als de baby er is ;). Het is echt heel makkelijk om zo'n slaapkopje te hebben die zich zo makkelijk vermaakt in bed!

14. Brendadee

Brendadee Lid

Nov 3, 2009
    11
    0
    0
    hoi meiden,
    heb het een en ander gelezen hier. floortje is van het begin af aan al een slechte, rare slaper. sliep alleen buiten in de wagen en later tussen de middag goed, maar de nachten echt heel slecht. wel 3 of 4 keer wakker. sinds haar 2e slaapt ze tussen de middag niet meer (soms een uurtje op de bank of in de auto) en de nachten gaan redelijk gelukkig. slaapt van 8 tot half 7 gemiddeld. verder dus niet helaas. ach ja heeft niet veel slaap nodig. ik trouwens ook niet hoor. maar ben wel erg blij dat de meeste nachten nu door gaan. en niet meer 4 keer wakker. dat breekt je op..

15. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    sophie was dinsdag naar kdv geweest en had daar 1,5 uur geslapen. woensdagochtend is ze ook naar kdv geweest, lag om half 2 op bed en sliep meteen. vervolgens heb ik haar om kwart voor 5(!!!) wakker moeten maken, ze was toen nog moe. 's avonds om 8 uur weer in bed gelegd, ze sliep om half9. daarentegen was ze volgende ochtend om kwart voor 7 al springlevend, normaal is ze dat rond kwart voor acht.

16. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Zoang je het erin kan houden, doen! het is toch wel even lekker om even een rustmoment in te bouwen. Voor jezelf, maar ook voor je kind.

Jij hebt even je handen vrij en je kind houdt de dag wat beter vol. Al is het maar even een uurtje in bed kletsen met de knuffels, boekje lezen of muziekje luisteren. Het is even een afschakelmoment voor allemaal.

Ik heb gelukkig een slaapkoppie. Noa slaapt van 19.00 tot 07.00 en dan kiept ze om 10.00 weer om. Ze slaapt dus overdag nog eens van 10.00 tot 14.00/ 15.00.

Het is een een rare tijd, dat weet ik, maar ze neemt dit zelf!

17. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,807
    4,191
    113
    Hier een meisje van pas 14 maanden die overdag echt niet meer gaat slapen.
    Als ik haar in bed leg (wat ik wel steeds trouw doe) slaapt ze hooguit een minuut of 20 en dan is het brullen. Dit was al een maand os 2 zo op het KDV maar nu dus ook thuis.
    Ze ging overigens met 9/10 mnd al naar 1 slaapje van 1.5 uur op een dag

18. lvp

lvp Actief lid

Oct 17, 2009
    440
    0
    0
    Mijn tweeling is net 2 geworden. Mn dochter slaapt sinds zeg 2 maanden liever niet dan wel tussen de middag. Vaak poept ze expres zodat mama komt om haar broek te verschonen. De haaibaai. Zolang ze niet huilt laat ik haar wel in bed, het is toch een rustmoment voor haar. Haar broer slaapt in dezelfde kamer en slaapt nog steeds goed. Nog maar een uurtje of 1,5 hooguit, maar toch, heeft ie dat mooi te pakken. Mn dochter valt heel af en toe eens in slaap, maar vaak is het kletsen en broerlief roepen dat hij wakker moet worden :D

19. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Ik vraag me af wat ik me moet voorstellen bij "expres poepen"?
    :(

Mijn zoon poept bijna elke dag rond half 5 'smiddags en dat is voor mij ook een lastige tijd. Ben dan moe van een lange dag en moet gaan eten koken.
    Maar ik geloof toch echt niet dat kinderen "op verzoek" kunnen poepen! Dat kunnen volwassenen toch ook niet? (of ben ik de enige?) :D

20. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

Aug 4, 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me wel handig poepen op commando!

:)

Share This Page