Vanaf wanneer nou ECHT mee-eten?

Discussion in 'Voeding' started by Deerne85, Jan 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als ik zo vrij mag zijn:

Gehakt, courgette, champignons, ui, paprika, blikje tomatenblokjes/pakje gezeefde tomaten en dat op smaak brengen met knoflook, italiaanse kruiden.

Courgette, champignons, ui, hamblokjes, boursin cuisine.

Ook lekker is broccoli, ui, gehakt, tomatenblokjes, oregano en dan met rijst.

Tortilla's met gehakt, recept uit Opperdepop, is hier een grote hit:

1 rode paprika
    2 el olijfolie
    1 stengel prei in dunne ringen
    400 gr rundergehakt
    1 blikje kidneybonen
    1 tl gemalen komijn
    400 ml tomatensaus
    8 zachte middelgrote tortilla's
    100 gr geraspte kaas
    Verwarm oven voor op 200 C. Snijd paprika in blokjes, Verhit olie in pan en bak prei en paprika 2 minuten. Voeg gehakt toe en bak rul. Voeg de bonen en komijn en 100 ml tomatensaus toe en bak alles 4 minuten. Verdeel gehaktmengsel over het midden van de tortilla's en rol ze op. Leg naast elkaar in ovenschaal en verdeel de rest van de saus erover. En bestrooi met kaas.
    Bak 20 minuten in de oven tot kaas goudbruin is.
    Serveer met salade.

Eet smakelijk :)

2. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    super! heb het even uitgeprint :D Ben echt op zoek naar dingen die je met het hele gezin kan eten, maar ook lekker afwisselend... Opperdepop kun je bij de albert heijn kopen toch? Zal daar ook eens naar kijken want daar hoor ik wel vaker over

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik heb een opperdepop evt te koop
    7,50 ex verzenden

5. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

Jan 31, 2012
    352
    1
    16
    Het opperdepop boek kan je nog gewoon bij de ah kopen hoor! Heb ik zelf 2 maanden geleden daar nog gekocht! Staan leuke recepten in!

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    jep ik heb m!! wat heb ik al leuke dingen gemist zeg :) die kan ik natuurlijk nog wel maken maar denk dat mn dochter daar niet veel aan vind, morgen boodschapjes doen en dan zondag lekker aan de slag, eerst die pastasaus maar eens!! :)

7. vpower

vpower Actief lid

Dec 22, 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Een vraagje mijn zoontje is elf maanden volgende maand wordt hij 1 hij eet al wat wij ook eten Mar dan eerder om half 6 en zonder zout en kruiden. Nu is mn vraag mag vanaf 1 jaar wel kruiden langzaam en wij eten om half 7 is dat niet te laat voor hem?? Hij krijgt ook nog een fles voor t slapen gaan??

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Kruiden mogen al heel vroeg, zolang je het zout beperkt.
    Wij hebben ons eten altijd gekruid en ze eet al bijna vanaf het begin met ons mee...
    Waarom eten jullie niet gewoon wat eerder? Misschien 6u of is dat niet haalbaar qua werk oid?
    Geef je hem ook een toetje in de vorm van yoghurt/kwark oid? Dan kun je dat ipv de laatste fles geven...

9. meid

meid Fanatiek lid

Oct 14, 2010
    1,259
    0
    0
    eerlijk gezegd eten de kinderen hier mee gewoon vanaf dat ze mogen eten...
    kregen vanaf 3mnd fruit,geen potjes vanaf half jaar aten ze wat de pot schaft, dus wat wij ook eten, eerst door de blender en al ruim voor een jaar alles, soep, pasta, friet, noem maar op.
    kweet niet of het uitmaakt maar onze kinderen eten werkelijk waar alles.super makkelijk.ook wat pittiger/gekruid gaat prima.
    ik kook wel zoutloos trouwens, maar niet zozeer vanwege de kinderen maar omdat ik in de zwangerschap hele hoge bloeddruk had en vanaf toen, eigenlijk gewoon nooit meer toegevoegd aan het eten.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij eten ook weleens om half 7 en de fles gaat er daarna nog prima in hoor! Kun je een keer proberen, eerder weet je het ook niet he.

11. vpower

vpower Actief lid

Dec 22, 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Eerder eten gaat niet ik werk tot 6 uur vandaar we zullen t eens proberen als hij 1 is
    Dat wist ik niet dat kruiden al mochten gaan we dit ook eens invoeren toetje krijgt hij al yoghurt of soms danoontje

Bedankt voor de reacties

Share This Page