Onze dochter gaat sinds een paar maanden voor haar 1e verjaardag niet meer in het kleine badje. Vanaf dat ze een maand of 3 was ging ze al mee onder de doche, en sinds ze zelf goed kan staan (13 / 14 maanden) gaat ze ook alleen. Ik blijf er wel altijd langs staan. Ze gaat de ene keer onder de douche, de andere keer in het grote bad.
Mijn zoon van 2 heeft helemaal nog nooit gedoucht, die zit heel graag in het babybadje en dat past nog prima. Hij vindt douchestralen niet fijn
Hier vanaf een jaar of 1. Eerst zittend en toen staand! En in het badje gaat ze nog steeds! Vind ze nog steeds leuk!
Wij gingen ook onder de douche met een baby, dus van een week of 2 denk ik. Dan wel baby op de arm, natuurlijk. En dat deed ik alleen als we met z'n tweeën waren. Vanaf het moment dat ze echt goed zelf konden zitten, gingen ze zittend in de douchebak en soms in het grote bad (met een van ons, of de kinderen met z'n tweeën). Dit deed ik ook als ik alleen thuis was met de kids. Ik liet dan de kleine onder de douche zitten terwijl ik mij afdroogde en daarna haalde ik ze eruit om ook af te drogen en aan te kleden. en zo gaat het nu nog steeds (oudste bijna 4, jongste bijna 2). De eerste maanden wisselden we het af, soms onder de douche en soms in het badje. Na een maand of 6 hebben we het badje eruit gedaan. Ze vonden er niks meer aan en plonsden alleen de hele badkamer nat. Het grote bad vinden ze wél leuk, maar dat houden we voor in het weekend (duurt érg lang, zo'n badbeurt )
hier het badje alleen in de kraamweek gebruikt. Daarna met papa of mama onder de douche. toen zo'n ligstoeltje voor in bad gehaald en toen ze zelf kon zitten in bad. Vanaf anderhalf gaat ze zelf onder de douche staan. Nu haar kleine broer er is gaan ze beid in bad, hij in t stoeltje.
Dochter gaat gewoon nog in het badje. Ze zit erin met haar speeltjes. Kan ze lekker spetteren. Ik douche er vaak naast mee. Alleen in de douche durf ik nog niet. We hebben geen anti-sliptegels en ik moet nog een matje kopen. We hebben geen groot bad, dus ik zet het babybadje in de douchebak. Maar ze vindt het heerlijk in bad, dus voorlopig zit ze nog prima
Tip voor gladde vloeren : Leg een handdoek op de grond tijdens het douchen. Zo glijden ze ook niet uit.
Mijn zoontjes hebben vanaf het begin al niet van het badje gehouden. Eerst gingen ze met ons samen onder de douche. De oudste ging vanaf 1 jaar alleen onder de douche. Nu gaan ze met z'n tweetjes onder de douche. Eerst mogen ze spelen met het waterspeelgoed en daarna is het tijd voor inzepen en afspoelen.
Toen ze wilde douchen mocht ze douchen en denk zo Rond 2 jaar. Mijn zoontje zit liever in bad, gewoon extra groot baby bad en dat gaat prima. Soms zit onze dochter er zelfs nog in en klein zijn mijn kindjes echt niet hoor .
Hier vanaf de eerste week. De eerste maanden gingen ze nog wel eens in het badje ook maar het badje staat hier nu alweer maanden ongebruikt. Ga ook rustig met de 2 jongens alleen douchen. Gaat prima.. Eerst lag Matthijs op zijn buik in de douchebak terwijl ik douchte of had ik hem lekker vast. Nu zit hij altijd in de douchebak meestal samen met grote broer. Is hier altijd een gezellige volle boel in de douche
Hier vanaf toen hij twee week was. Hij vind het onder de douche veel leuker dan in bad. Ik had hem in het begin toen hij net kon lopen crocs aan onder de douche gleed hij niet uit.
De eerste periode afwisselend badje en douche. Toen de oudste goed kon zitten ging ze in de douchebak of samen met een van ons douchen. Ook met de jongste afwisselend badje en douche. (ook hier ging douchen met die hele kleintjes gezamenlijk hoor.... dus eentje douchen en de ander aangeven/aanpakken om af te drogen) Afgelopen september zijn we verhuisd en hebben nu een groot bad... sinds die tijd is het kleine badje "afgeschaft" en gaan de dames met één van ons in bad. Meestal 2 aan 2. Wel helpt de ene ouder de ander met het aangeven/aannemen van de jongste. Met 8 maanden is die nog niet zelfstandig genoeg
Mijn dochter zit nog steeds in het kleine badje als ze alleen in bad gaat. Als papa of mama meegaan, gaan we in het grote bad of onder de douche. Ze is 2,5 en heel lang (al 1 meter) en recht op zitten in het badje gaat prima. Afspoelen doen we staand in het badje. Soms gaat ze ook helemaal onderuit liggen in het badje met haar benen over de rand. Zo schattig om te zien.
Mijn dochter gaat nog steeds in het baby badje! Ze is inmiddels 3! Ze vond de douche echt niets, maar nu gaat ze steeds na het badderen onder de douche staan, dus ze begint het nu wel prettig te vinden. En och, zolang ze het zelf prettig vind in het badje mag ze van mijn badderen ipv douchen!