Kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik vraag me af welke kinderstoel ik het beste kan kopen. Ik vind de Tripp Trapp erg mooi, maar moet je kindje daar zelf goed voor kunnen zitten? De Chicco is wel handig, omdat de rug plat kan, maar ik vind hem absoluut niet mooi. En ik wil ook wel iets moois in huis eigenlijk.

En kan je echt pas zo'n stoel gebruiken als ze zelf kunnen zitten? Sommige kinderen zitten toch pas zelf met 9 maanden? Ik zie geen riempjes op de Tripp Trapp. Maar je kan er wel een babyverkleiner voor kopen. Maar zit een kindje van ruim 5 maanden dan ook al stevig? Ik zie soms vanaf 6 maanden staan, maar dan kan het toch ook wel een paar weken eerder?

Heleboel vragen dus, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

2. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    We hebben ook de triptrap, inderdaad omdat ik die het mooist vind en je ' m heel lang kan gebruiken (kindjes van 5 jaar zie ik er ook nog op zitten bij vrienden). Een kindje moet er wel enigszins voor kunnen zitten ja, 5 maanden lijkt me te jong. Wij begonnen er pas met 7 of8 maanden mee. Voor die tijd hapjes geven in de wipstoel, gaat ook heel goed.
    Groeten
    maaike

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    de ikea kinderstoel voor 12 euro!

Wij hadden een bambino maar zit ie echt niet stevig in dus we hebben nu de ikea kinderstoel zit ie perfect en stevig in en als ie ouder is en beter zit dan weer in de andere stoel

4. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    De ikea-kinderstoel hebben wij ook trouwens, voor in de keuken, voor buiten en voor mee te nemen op bezoek, naar de camping etc. Echt een ideaal ding. Maar iets te lelijk om jaren in de huiskamer te hebben staan, vind ik dan. Is trouwens wel voor iets grotere kindjes, de triptrap geeft meer steun.
    Groeten!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Wij hadden eerst een van x adventure, maar die hebben we al snel vervangen voor die van de ikea. Vind het een heel makkelijk ding.

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    tripp trapp :) in 1 woord geweldig! Vanaf dat hij 6 mnd is, zat hij er in... nou ja, eerst flinke ondersteuning van kussentjes enzo.
    Die babyverkleiner is echt een "must have". Tuigje hebben wij niet gebruikt (hadden we wel gekocht, maar direct na 1 keer oefenen terug gebracht, werkte niet).
    Voordeel is dat de kleine lekker erbij aan tafel zit en niet eerst nog een eigen plankje aan zijn stoel heeft...
    Vanaf 6 mnd dus elke dag in de stoel aan tafel erbij met eten (wij hebben volgens Rapley vast voedsel geintroduceerd en dat kan je niet echt in een wippertje doen ofzo...)

Die tripp trapp is wel prijzig, maar precies wat mamamaaike zegt... ze gaan super lang mee! en als je hem daarna op marktplaats wilt verkopen, houdt hij redelijk zijn waarde (kijk maar eens)

7. Pris

Pris Fanatiek lid

IK had een Tripp Trapp maar is vorige week vervangen door een andere stoel.
    Moesten met t eten de stoel tegenhouden als ie een beetje enthousiast was en ging ''springen'' dan kwam de stoel los en viel ie naar achteren. En Tygo is echt niet druk ofzo!
    Dus nu een ander modelletje.

Hebben wel heel lang t wipstoeltje gebruikt.

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    wij hebben de tripp trapp, vanaf het moment dat het cb vertelde dat we mochten oefenen met zitten (ruggetje sterk genoeg, hij was 6mnd) hebben we hem in de tripp trapp gezet. Het gaat prima. Hij zat er gelijk prima in hoor! Ze hebben goede ondersteuning, maar ja hij kan er natuurlijk niet heel lang in zitten, gewoon een beetje kijken hoe het gaat, als ze scheef gaan zitten moet je ze er wel uit halen natuurlijk! Het mooie aan deze stoel is dat de beentjes in een vele natuurlijke houding zitten (knietjes gebogen). Erg prijzig, maar je kan er lang mee doen. Oja baby inzet is wel nodig, maar dat is ook wel een beetje logisch.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb de Bambino-stoel en hoewel ze erg stevig is laat ik haar er nog niet in zitten. Pas als ze dat zelf goed kan. Nu voeden we nog in het wipstoeltje.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook de Bambino stoel, maar ben er niet zo tevreden over... Eva kan goed stevig en lang zitten, maar in de kinderstoel glijdt ze onderuit waardoor haar rug niet meer rechtop is en ze gaat opzij hangen (we denken dat ze dat wil en dus niet omdat ze opzij glijdt ;)). We zitten er al aan te denken om van het weekend even bij Ikea te gaan kijken met haar, of dat beter zit.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij hebben onze oude kinderstoel van de zolder gehaald en die doet het nog prima! Geen flauw idee wat voor merk het is.
    Ik heb een stoelverkleiner genaaid en daar zit Jesse telkens al even in.
    Hij vindt het super!

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bambino is hier idd ook nog niet echt comfortabel en goed.
    Daarom nu eerst een Ikeastoel, die van 12 eurie en daar zit ze geweldig in. En ze vindt het prachtig ook!

13. augustus

augustus Niet meer actief

14. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier een geuther minou. Prima stevige stoel met een handig blad ervoor! Emma moest er al in om te leren zitten, omdat ze daar een beetje laat mee is. Meestal gaan kindjes er pas in als ze al kunnen zitten. Ik heb er wel een stoelverkleiner in anders zakt ze steeds naar onderen. Ook heb ik pas een riempje gekocht, omdat ze er al een keer uitgevallen is :oops: . Met de Tripp Trapp heb ik geen ervaringen.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb ook een andere, de brevi. Is ook een meegroeistoel die nog langer mee kan dan de triptrap. Zowel met als zonder blad te gebruiken. Toen Thijmen een beetje kon zitten zijn we gaan oefenen, maar pas nu hij goed los kan zitten blijft ie ook goed zitten in de kinderstoel.

@Pris: nu ben ik helemaal blij dat ik de triptrap niet heb. Thijmen doet dat ook, het lijkt soms wel alsof ie de kinderstoel als wipstoel gebruikt :) Die ik nu heb blijft goed staan.

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij hebben een triptrap stoel gekregen. Mooie stoel, maar ik gebruik die van Ikea, daar zit ze toch lekkerder in. Kan ze voor de tv zetten en ik sleep hem ook mee naar buiten.

17. eef1980

eef1980 Lid

14 mei 2007
    72
    0
    0
    Wij hebben een kinderstoel van de leenbakker, bijna hetzelfde als tripp trapp maar veeeeeeel goedkoper. Alle extra's van de echte tripp trapp passen erop. Julian zat al ik de kinderstoel vanaf 5 maanden. Hij zit gewoon al heel stevig.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kijk, dat is fijn om te lezen! Van het weekend dus even langs Ikea!

Wat is eigenlijk dat het grote verschil tussen die stoelen? Het lijkt me op het eerste gezicht ongeveer hetzelfde...

19. Eppo

Eppo Lid

11 aug 2008
    48
    0
    0
    Wij hebben ook een (donkerhouten) kinderstoel gekocht op het uiterlijk (voordat ik bevallen was...) maar daar heb ik wel spijt van. Ik wil ook gaan kijken voor een andere, practische, stoel.

20. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

hier de chicco kinderstoel.

Niet mooi maar vreselijk makkelijk, in hoogte verstelbaar, ze kan dus bij de salon tafel staan maar ook aan de eettafel. Er zit een verkleiner in, plastic dus makkelijk te reinigen. Je kunt de rugleuning plat leggen. Een steuntje voor de voeten.

Wanneer het eetmoment voorbij is neem ik hem af met de lap, klap hem in en hup achter het gordijn :)

Als ze straks een jaar of 2 is komt er een houten kinderstoel.

Deel Deze Pagina