Vanaf wanneer mag ik nou ook weer dingen als yoghurt, kwark en vla gaan geven? Ik vind die toetjes van opvolgmelk gemaakt echt belachelijk duur. Ik kan het me niet meer herinneren hoe het nou ook weer zat.
Toen Ayla echt met het avondeten mee ging eten (was zo rond de 8 maanden meen ik) ben ik een toetje gaan introduceren. En dan gewoon yoghurt. Ik heb echt nog nooit toetjes gemaakt van opvolgmelk gegeven.
ik ben rond de 8 a 9 maanden begonnen. Met volle yoghurt, echt geen speciale opvolgtoetjes, vaak zijn die ook mierzoet. De volle yoghurt beviel prima hier.
yoghurt en kwark = 6 maanden gewone melk = (advies) 12 maanden (maar wordt ook vaak 9 maanden gehanteerd. Ik gebruik zelf 12 maanden) Ik ben zelf pas toetjes gaan geven toen er goed gegeten werd en dat was met ongeveer 8,5 - 9 maanden. Wij geven volle Franse kwark of volle yoghurt (soms met een beetje diksap voor de afwisseling). Een enkele keer hebben we hier andersoortige zuiveltoetjes (geen vla.. daar zit naar mijn idee te veel suiker in voor een baby en mijn zoontje krijgt dit als extra lekkere traktatie)