Wanneer groentehapje erbij geven en heel potje fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamaeva, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn dochter sinds ze 4 mannden is 's ochtends een half potje van een fruithapje. Dit gaat er heel goed in. Het cb zei tegen mij dat ik niet meer dan 3 eetlepels mag geven. Wanneer mag ik een heel potje geven? Wanneer ga ik er een groentehapje bij geven? Hoelaat geven jullie dit dan? Begin je dan ook met een half potje?
    Ze is nu bijna 5 maanden.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ben pas begonnen met groente met 6 mnd, en ik wacht juist nog even met fruit tot ze een beetje aan groente gewend is.

3. Ellin

Ellin Actief lid

3 aug 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Misschien heb je het cb verkeerd begrepen: je begint met het geven van 3 lepels, daarna elke dag iets meer. Op www.nutricia.nl staat zelfs een heel schema hoe je hapjes kan opbouwen en ook hoeveel ze mogen. Volgens de site een heel potje, maar dat vind ik vrij veel. Gewoon kijken wat ze lust zou ik zeggen!
    Wat betreft groentehap, tegen ons werd gezegd als het fruit goed gaat kan je ook groente gaan geven

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons mannetje kreeg na de eerste happen fruit al na een paar dagen groente. Eerst deden we 3 dagen van zo'n klein 4 maanden potje, vervolgens 2 en daarna helemaal.
    Als je kindje nog meer wilt, zou ik het gewoon geven (maar dan niet over de hoeveelheid van een potje heen gaan). Fruit ging hier stukken makkelijker dan groente (nu nog steeds).
    Het lijkt me dat je nu wel kan groente kan gaan proberen. Succes ermee!

5. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als jullie een groentehapje maken, geven jullie die dan warm?

6. fafje

fafje Niet meer actief

begon met lauw...en toen ie goed at gewoon ehct warm..

hier gewoon met beide begonnen maar wel pas vanaf 6 mnd

7. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip, meteen even op de site gekeken.
    Zal inderdaad het cb verkeerd begrepen hebben..

8. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik ben vorige week begonnen met bijvoeden, groentehapje.

ik geef een half potje per dag, zo'n potje is ook maar 2 dgn houdbaar. en als het aan meneer ligt eet hij volgens mij wel een heel potje!

en ik doe het 10 seconden in de magnetron, dus ik geef het wat lauw!
    succes!

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hier vanaf 5 maanden begonnen met groentehapjes. Wortel/aardappel, bloemkool/aardappel, broccoli/aardappel, simpele combinaties van budgetvriendelijke groenten. De eerste 2 weken at mijn dochtertje nog een paar lepeltjes, inmiddels eet ze ongeveer 125-150 ml.
    Met fruithapjes ben ik op 6 maanden begonnen, daar eet ze ook goed van nu. Ik denk dat het tussen 150-175 ml is. Ik maak het allemaal zelf klaar en op gevoel, dus ik weet de hoeveelheden niet precies.
    Het wordt aangeraden om groente- en fruitpap overdag te geven. Bijvoorbeeld 1 pap laat in de ochtend, en 1 pap in de middag.

Deel Deze Pagina