Ik geef mijn dochter sinds ze 4 mannden is 's ochtends een half potje van een fruithapje. Dit gaat er heel goed in. Het cb zei tegen mij dat ik niet meer dan 3 eetlepels mag geven. Wanneer mag ik een heel potje geven? Wanneer ga ik er een groentehapje bij geven? Hoelaat geven jullie dit dan? Begin je dan ook met een half potje? Ze is nu bijna 5 maanden.
Ben pas begonnen met groente met 6 mnd, en ik wacht juist nog even met fruit tot ze een beetje aan groente gewend is.
Misschien heb je het cb verkeerd begrepen: je begint met het geven van 3 lepels, daarna elke dag iets meer. Op www.nutricia.nl staat zelfs een heel schema hoe je hapjes kan opbouwen en ook hoeveel ze mogen. Volgens de site een heel potje, maar dat vind ik vrij veel. Gewoon kijken wat ze lust zou ik zeggen! Wat betreft groentehap, tegen ons werd gezegd als het fruit goed gaat kan je ook groente gaan geven
Ons mannetje kreeg na de eerste happen fruit al na een paar dagen groente. Eerst deden we 3 dagen van zo'n klein 4 maanden potje, vervolgens 2 en daarna helemaal. Als je kindje nog meer wilt, zou ik het gewoon geven (maar dan niet over de hoeveelheid van een potje heen gaan). Fruit ging hier stukken makkelijker dan groente (nu nog steeds). Het lijkt me dat je nu wel kan groente kan gaan proberen. Succes ermee!
begon met lauw...en toen ie goed at gewoon ehct warm.. hier gewoon met beide begonnen maar wel pas vanaf 6 mnd
ik ben vorige week begonnen met bijvoeden, groentehapje. ik geef een half potje per dag, zo'n potje is ook maar 2 dgn houdbaar. en als het aan meneer ligt eet hij volgens mij wel een heel potje! en ik doe het 10 seconden in de magnetron, dus ik geef het wat lauw! succes!
Hier vanaf 5 maanden begonnen met groentehapjes. Wortel/aardappel, bloemkool/aardappel, broccoli/aardappel, simpele combinaties van budgetvriendelijke groenten. De eerste 2 weken at mijn dochtertje nog een paar lepeltjes, inmiddels eet ze ongeveer 125-150 ml. Met fruithapjes ben ik op 6 maanden begonnen, daar eet ze ook goed van nu. Ik denk dat het tussen 150-175 ml is. Ik maak het allemaal zelf klaar en op gevoel, dus ik weet de hoeveelheden niet precies. Het wordt aangeraden om groente- en fruitpap overdag te geven. Bijvoorbeeld 1 pap laat in de ochtend, en 1 pap in de middag.