Hallo mama's! Zijn er mischien baby's wie het rollen overslaan en meteen gaan zitten of ktuipen.... Mijn meisje rolt namelijk niet van rug na buik wel van buik na rug...ze is nu 7,5 maand...ik loop bij de fisio en oefen me suf met der ze heeft ook maar heel weinig hulp nodig maar ze doet het niet... Is dit herkenbaar voor iemand? En is hij/zij wel gaan kruipen en zitten? Xx
Mijn zoontje rolt ook bijna niet, hij kan het wel maar doet het niet of hij heeft er toch wel veel moeite mee. Dat zijn we nu aan het uitzoeken met de fysio. Hij teigert ook niet, kruipt niet, maakt geen aanstalten tot staan, zwaait niet ook geen dag dag en klapt niet in de handjes. Vorige week is de fysio voor het eerst geweest en vooral dat hij niet of nauwelijks rolt baart haar wel zorgen, mijn zoontje is ruim 1 jaar en zou dit al lang moeten kunnen. Hij rolde voor het eerst zelf met 7,5 maand maar doet het dus niet zo vaak. Jouw kindje is nog jong en kan nog heel goed beginnen met rollen hoor.
Nou tis eigenlijk vanwege de kiss dat ze daar kwam en bij manueel therapeut toen is er gekeken naar wat ze kan en toen kon ze eigenlijk nog niks...met oefenen kan ze nu van buik na rug maar niet van rug na buik...ze heeft haar rugspieren beter ontwikkeld dan haar buik spieren....
Ik zou me nog niet teveel zorgen maken. Mijn dochtertje kwam ook wat laat op gang met haar grove motoriek. Vlak voor de 8 maanden kon ze beide kanten oprollen (daarvoor alleen buik naar rug). Daarna heel lang achteruit tijgeren (weet niet meer vanaf wanneer). Toen kwamen we vlak voor haar eerste verjaardag bij het CB en hoorden dat 95% van de kinderen met 1 jaar op een manier van A naar B kunnen komen en zich op kunnen trekken. Beiden kon mijn dochtertje nog niet. Maar... vlak daarna, 1 dag voor haar verjaardag , begon ze vanuit het niets te kruipen en ook gelijk de hele woonkamer door. En met ruim 15 maanden liep ze los! Zo zie je maar, ondanks een wat langzame start is het helemaal bijgetrokken. Verder trouwens niet naar de fysio geweest. Je hoeft je dus echt nog niet direct zorgen te maken!
En je hebt neem ik aan wat oefeningen en tips meegekregen voor die buikspieren? Zoniet: even naar vragen de volgende keer, of je fysio je dat kan laten zien, want daarmee kun je die ontwikkeling goed ondersteunen
Mijn dochtertje deed het een paar keer met bijna 5 maanden van buik naar rug. als ze op haar speelkleed ligt dan stimuleer ik haar ook, maar ze vertikt het. Behalve als ze op schoot ligt dan gaat ze wel omrollen. Ook lopen we bij fysio en doe ik veel de oefeningen met haar....alleen denk ik ook dat ze het gaat overslaan.
ik las van de week in mijn eigen babyboek dat ik zelf pas rolde met 16 maanden. ik kon toen net zelf gaan zitten (zittenblijven kon ik wel al met 6 mnd) ik liep met 18 mnd los. en ik ben nu best normaal geloof ik maar het schijnt wel goed te zijn om te ruilen en kruipen enzo, ik stimuleer t wel bij mijn dochter.
dan krijgt ze van de fysio oefeningen voor het stimuleren van de buikspieren, want deze zijn heel belangrijk voor verdere motorische ontwikkeling. em verder gewoon blijven oefenen, en haar niet in een zithouding zetten, want deze doet niks voor de buikspieren.
Mijn zoontje is negen maanden, rolt vanaf 6 maanden van rug naar buik, maar andersom maar heel af en toe (en vrij onhandig). Maar hij zit, kruipt, trekt zich op tot staan en loopt langs tafeltjes, maar dat van buik naar rug rollen zien we gewoon nauwelijks. Hij wilde ook gewoon nooit op zijn rug liggen en heeft er ook weinig interesse in. Fysio is hier afgesloten (KISS gehad, na manuele therapie liep hij achterstand in no time in). Hier hetzelfde advies gehad; niet zomaar laten zitten, want dan gaan ze uiteindelijk misschien billenschuiven en slaan fases in de motorische ontwikkeling over die belangrijk zijn. Maar ik herken het dus wel!