Vanaf wanneer oorbellen schieten baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo bedoelde ik het niet. Ik vind het andersom nogal stom, iets ordinair noemen omdat het in je eigen cultuur geen gewoonte is.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

naja of je iets ordinair/lelijk vind is natuurlijk persoonlijke smaak... denk niet dat cultuur daar per se een rol in hoeft te spelen... ik vind klompen ook afschuwelijk ;)

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat dus en niet eens zozeer cultuur hoor.
    Of een ''aso'' dingetje.
    Want ik zie ook genoeg kinderen uit normale, nette gezinnen met oorbellen lopen voor het jaar.
    Maar goed, het is kennelijk gebruikelijk om iedereen makkelijk aso te noemen. Terwijl als je iemand kakteef noemt half ZP op zijn achterste poten staat.

4. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    Wij hebben het afgelopen woensdag laten zetten in Groningen bij t oortje! daar was het gewoon tegelijk! en na 2sec, had ze al niet eens meer door wat er gebeurd was!
    we hebben hele kleine knopjes gedaan, staat dr zo mooi

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon even rondbellen, vindt het ook super schattig :)

6. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit zo goed begrepen waarom je dat wil voor je kind. Ik vind het zelf afschuwelijk staan bij een baby. Een kind moet dat later zelf kunnen beslissen vind ik. Ik was apetrots toen ik voor het eerst gaatjes kreeg als 10jarig meisje!

En ringetjes vind ik echt pas geschikt voor kinderen eind basisschooltijd. Tot die tijd gewoon knopjes. Kinderen (ook meisjes) moeten lekker kunnen ravotten zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze ergens achter blijft hangen.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is inderdaad persoonlijke smaak. Maar om nou een baby ordinair te noemen omdat ze oorbelletjes heeft.... Ach ja, mensen be- en veroordelen nou eenmaal graag.
    Het dochtertje van een vriendin heeft oorbelletjes, al sinds ze een paar weken oud is, niet omdat ze aso of ordinair is maar omdat ze Mexicaans is en daar alle meisjes oorbelletjes hebben. Daarom haalde ik aan dat het ook een cultureel ding kán zijn.

8. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ochjeee is de discussie er weer.
    Gelukkig heeft ieder zijn eigen kind, eigen keuzes en eigen opvoeding.
    Iedereen moet t lekker zelf weten..ik.ga me.vast niet druk maken om wat iemand anders met zn kind doet.
    Heb t al druk zat met mn eigen tuttebel haha :)

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het hier mee eens (voor mijn dochter dan). Zelf was ik ook 10 jaar toen ik ze mocht en man, wat heb ik er lang om gezeurd! (jaaaren)

Mijn dochter hoeft er niet zo lang om te zeuren, als ze erom kan vragen vind ik het ok.

10. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

3 okt 2011
    432
    0
    0
    Mijn zoontje was 9 maanden & bij de lucardi laten doen.
    Die doen het vanaf 6 maanden:)

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Pfff laat iedereen het lekker zelf weten!

Wij hebben bij onze oudste dochter met 3 maanden oorbelletjes laten schieten.

Bij ons kleinste meisje gaan we over paar weken ook weer.

En mijn meiden lijken daar absoluut niet ordinair door. Jeetje wat een woord zeg.

Weet je wat pas ordinair is? Kijk het programma hotter than my daughter eens :D

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ordinair is gewoon een uiting van smaak... en ik vind oorbelletjes bij babies en jonge kinderen inderdaad ordinair staan.

Ik zou graag zien dat het wettelijk toegestaan is vanaf 12 jaar. Een kind is dan min of meer oud genoeg om te begrijpen wat er gebeurd en ook nee te zeggen als zij (hij) dat niet wil.

Oorbellen is pure ijdelheid dus nergens voor nodig om dat voor je kind te beslissen. Dochter mag oorbellen als ze naar de middelbare school gaat en zoon ook maar ik betaal die laatste niet. Ik vind het bij jongens geen gezicht

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Zoals ik al zei, laat iedereen dat zelf weten.

Wat jij vind en wil is jou mening! Ik lig daar niet wakker van.

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    In Nederland is natuurlijk al gauw iets ordinair....

In Spanje is het heel gewoon.
    Alle pasgeboren meisjes, uit alle lagen van de bevolking, aso of kak, hebben hier oorbellen niemand uitgezonderd, wordt verder ook niet dramatisch over gedaan.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, die discussie is al zo vaak voorbij gekomen. Kan me er niet druk om maken hoor of ze als baby of als volwassene gaatjes krijgen bij een ander.
    Mijn dochtertje vraagt er niet echt om, ja 1 keertje, dan ga ik niet meteen gaatjes laten schieten, maar ach, als ze ze erg graag wil, dan krijgt ze die wel.

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Helemaal mee eens.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoeft toch ook niet? Dit is een forum en daar mag ik mijn mening geven en ordinair is mijn mening.

18. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Wat mij betreft gaat dat strafbaar worden.

19. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ieder zijn smaak maar absoluut niks voor mij.

20. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou ook graag zien dat de overheid is in greep...

ik vind het eigenlijk een beetje triest en ziellig voor het kind

want wees nu eens heeeeeel eerlijk... je doet het als ouders toch echt voor jezelf...

Deel Deze Pagina