Dan moeten ze de prikjes op het cb ook strafbaar maken. Dat blijkt namelijk ook niet goed te zijn. Snap echt niet dat sommige mensen zich druk maken om een paar oorbellen. Net of je daar een trauma aan overhoud. Mensen moeten zich druk maken om de maatschappij waarin we leven. Mensen die hun kinderen zwaar mishandelen en voor dood achterlaten of koele bloedde hun gezin afslachten. Dat moet strafbaar worden. En dat is mijn mening. Mijn meisje heeft geen kik gegeven hoor tijdens de oorbellen schieten en slisp gewoon weer verder. Pas heeft ze nieuwe lieveheersbeestjes knopjes gekregen. Ze keek in de spiegel en zei: Daniëlle mooooooiiiiii ooowrtjes . Zegt dus genoeg wat ze er van vind. En wat een ander ervan vind is ver van mijn bed. Lekker belangrijk.
Maar omdat de maatschappij waarin we leven naar de *piep* gaat moet het maar niet erg zijn dat ouders hun kinderen gaatjes opdringen? Kijk het is niet verboden dus iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft maar ik zie mijn kind als individu met een eigen mening die ze later pas kan uiten. Niet als een of andere pop waarmee ik maar kan doen en laten wat ik wil omdat ik dat nou toevallig zo leuk vind...
ben misschien ouderwets, maar een babytje met oorbelletjes ziet misschien wel schattig uit, maar zal het pas echt doen als kindje zelf aangeeft dat ze oorbellen willen.
Mooie woorden, helemaal mee eens! Ik heb gaatjes gekregen toen ik 13 was. Mijn zusje niet, die vind oorbellen lelijk. Wat een verschrikking wanneer ze dus als baby gaatjes had gehad. Waarom mag een kind niet zelf beslissen of ee een gat in zijn of haar lichaam komt?
Ik begrijp eigenlijk niet waarom het niet gewoon onder dezelfde wetgeving als het zetten van piercings valt. Dat is namelijk verboden onder de twaalf jaar.
Ik was zelfs ergens tussen een half jaar en een jaar toen ik oorbelletjes kreeg. En ben blij dat het toen gedaan is. Ik weet er uiteraard niets meer van. Ik ga met mijn meisje ook rond die periode gewoon gaatjes laten schieten.
nou vind dit ook wel wat lichtelijk overdreven, voor gaatjes de oren. maar het kind moet wel zelf kunnen aangeven of ze het willen of niet. met de "echte piercings vind ik dat die leeftijd grens wel iets hoger mag. een 12 jarige met een navel piercing vind ik echt verschrikkelijk !
Ik snap het echt niet, hechten jullie moeders geen waarde aan de mening van je kind? kan ik met mijn gedachte echt niet bij...
Ik heb mijn oorbellen (3x2 en 1 bovenin m'n oor rechts) pas laten schieten vanaf dat ik 13jaar oud was. En ook ik weet er niks meer van qua pijn enz. Weet nog wel dat er bij het schieten van een van m'n oren een gaatje pijn deed omdat het buiten zo koud was maar welke dat was weet ik niet meer. Onze dochter krijgt gaatjes als zij het wil. Ik krijg dat beeld maar niet uit m'n hoofd van een dochter van een vriendin van mij van net twee. Die viel en bleef ergens achter hangen ...... Gaatje uitgescheurd brrrrrrr! Moet er niet aan denken dat dat bij mijn dochter gebeurd.
Gaatjes groeien gewoon dicht hoor en je ziet er niets meer van. Willen ze geen oorbellen later houden ze ze gewoon uit. Mijn gaatjes in oren en neus zijn al vaker dicht gegroeit. Heb ze daarna opnieuw laten doen. Mijn wenkbrauwpiercing gaatje is ook niet te vinden en dat terwijl ik jaren een wenkbrauwpiercing heb gehad. Niemand die een gaatje kan vinden. Dus bewijs is er dat gaatjes wel degelijk dicht groeien.
Maar er zijn ook kinderen met zweren, littekens, oren die NOOIT meer mooi worden.... waarom het risico? Je wil toch dat je mooie gezonde perfecte kindje zo mooi en gaaf mogelijk blijft? Dit is overgens geen aanval, ik probeer juist echt de andere kant te kunnen begrijpen
Leuk hoor meis oorbelletjes! Hoop dat je een juwelier vindt. Wij weten nog niet wat het wordt maar als het een meisje is gaan er ook lekker gauw gaatjes in, hartstikke leuk en schattig vind ik het!
Tsja.... ik denk dat ik het nooit ga snappen ga maar lekker snel gaatjes prikken in je kind, en vooral geen rekening houden met t kind zelf...
Mijn meisje heeft haar mening al gegeven toen ze in de spiegel keek en zei: Daniëlle moooooiiiii ooowrtjes. Ze zegt het vaker als je vraagt van Daniëlle waar zijn je oorbellen? Hier in oowrtjes moooooooiiii . Ben benieuwd of dat zo blijft. Mijn zoons van 13 jr en 5,5 jr zijn er ook nog steeds blij mee. Ik vraag het soms aan ze en ze zeggen nog steeds blij te zijn ermee.
Ik vind dit dus gewoon pure kindermishandeling! En wat iemand anders ook al schreef staat het ook nog eens gruwelijk ordinair bij een baby.
Ik wil ook gaatjes bij mn dochtertje! Helaas vriendlief niet,..die vind dat ze er zelf moet vragen...dus tja ik oefen nu de zin " papa mag ik oorbellen" hihi
Mijn oudste wilde heel graag oorbellen toen ze 4 jaar oud was, ze vroeg er zelf na dus ze kreeg gaatjes. Een paar weken later bleef ze hangen met aankleden aan haar truitje met als gevolg pijn . Ik voelde me zo ontzettend schuldig, ze wilde ze niet meer dus meteen eruit gehaald en ze heeft er nooit meer om gevraagd. Het is dus ook helemaal niet praktisch, je moet altijd opletten. Mijn jongste en haar nichtje schelen zich 8 dagen, die trekken graag aan mekaars oren, moet er niet aan denken dat daar oorbellen zitten.
Mijn dochtertje heeft ook geen oorbellen, moet er dalijk zelf om vragen dan krijgt ze ze. Maar om het nu kindermishandeling te noemen kom op! Denk dat er wel ergere dingen gedaan worden met babys he? Bij sommige culturen. Wat is dat dan volgens jullie?! En ordinair? Je word hier al gauw ordinair genoemd. Ik ben volgens hier laag opgeleid, en mn ouders ook omdat mn dochter geen simpele jan kees miep naam heeft!