Bedankt hè. Voor het mededelen dat mijn dochter gruwelijk ordinair is met haar oorbelletjes en dat wij ons schuldig hebben gemaakt aan pure kindermishandeling. Laat mij nu ook eens even wat niveaus terug schakelen; Vind het niet bepaald getuigen van een goede opvoeding en fatsoen om zo ongenuanceerd je mening te spuien en zó te oordelen over mensen die je helemaal niet kent.
Altijd dat eeuwige gediscussieer hierover, laat iedereen het lekker voor zichzelf beslissen. Als ik meisjes had, zou ik gewoon wachten tot ze het zelf aangeven, ik heb 2 zoons, zelfde verhaal. Alhoewel ik 1 oorbel bij een jongen niet zo heel mooi vind.
Kul! Ik ben namelijk bewijs dat gaatjes ook niet dicht kunnen groeien! Ik draag al jarenlang geen oorbellen meer, toch kan ik zo weer oorbellen in doen. Ook kan je heel goed zien waar mijn gaatjes zitten. Het ligt net aan de persoon of het wel of niet te zien is. Mijn dochters mogen best oorbellen, maar pas als ze er zelf om vragen en het écht willen. Niet een opgedrongen mening van iemand anders omdat ze het zo mooi vinden
Pure mishandeling? Mens ik zou je best een klap willen geven hoor dan weet je wat pure mishandeling is alleen maar om je in te laten zien wat pure mishandeling is haha. Enne als het pure mishandeling zou zijn hadden de kids al weggehaald geweest. Mensen die hier lopen te roepen mishandeling geven vast hun kind bij meest vervelende gedrag een mep. Dat is mishandeling. Mensen die ons kunnen veroordelen op 2 oorbelletjes zijn zelf ordinair bezig en hebben blijkbaar geen leven of zeuren om hun eigen zielige leventje te verdoezelen. Get a life en gaat maar is echt goed na denken wat pure mishandeling is. En nee je komt dan niet op 2 oorbelletjes uit. Die gewoon dichtgroeien als je oorbelletjes uitlaat.
Ik wilde inprincipe wachten tot ze het zelf aangaf. Maar ik was bang dat dan juist gaat ontsteken etc. Dat zie im bih mn nichtje van 3 ook. Die zit er de hele tijd aan oorbellen zijn allang uit. Maar het is zwaaar ontstoken. Dus toch maar nu gedaan. Ik ga alleen geen ringetjes doen. Ik heb zelf mn oorlel een stuk gescheurd omdat ik als kind bleef hangen. Ook vertelde kdv leidster dat zei het had gedaam toen ze ouder was en trauma heeeft over gehouden. Ze is in 2x geweest omdat het haar zoveel pijn deed durfde ze niet dezelfde dag de andere kant te laten schieten.
Ik vind het PERSOONLIJK ook helemaal niks. Mocht ik ooit een dochtertje krijgen wacht ik gewoon tot ze oud genoeg is en het zelf wil. Bij jongetjes vind ik het sowieso al niet mooi, ik vind het persoonlijk meer een meisjesding.. Maar iedereen moet ZELF weten wat hij met zijn/haar kind doet.
Ik was nog maar heel klein denk wen maand of 5 toen mijn moeder bij mij gaatjes liet prikken! Ja want toen was er nog niet zo'n schiet pistool en werd het bij mij nog met een naald en ijsblokje gedaan. Weet er niks meer vanaf en ik zal best even gehuild hebben maar ik heb er geen trauma aan over gehouden hoor. Ik vind het nogal overdreven om het kindermishandeling te noemen en mensen d'r stempel ordinair op te leggen. Prima als je er zelf niet voor kiest maar als TS het nou leuk vind.... Ik kan wel ergere dingen bedenken. Succes TS en hopelijk heeft je dochter straks mooie oorbelletjes.
Wéér die discussie... Wat maakt het uit wat een ander doet? Ik zou het zelf ook niet doen bij een baby maar kan er ook niet wakker van liggen dat een ander het wel doet. Ik snap trouwens niet waar mensen het laten doen, hier in de buurt doen de meeste juweliers/piercers het pas vanaf 4 a 6 jaar.
Wat vreselijk neerbuigend!! Ons meisjes hadden ze al voor de drie maanden. Mijn man is Spaans en daar is het heel normaal dat meisjes oorbelletjes krijgen. En daar doen ze het meestal vlak na de geboorte. ( heel Spanje is dus tokkie volk!)
Wat een flauwekul en geoordeel weer hier. Bah! Bij een baby zou ik het zelf niet doen, maar ieder moet het voor zich weten. Ik kreeg zelf gaatjes toen ik 4 was en vind dit ook een mooie leeftijd voor mijn dochter. Ik heb werkelijk nog nooit een meisje of vrouw gehoord die spijt had van de gaatjes in haar oren. En mishandeling is het al zeker niet!
Zoals ik al had aangegeven wanneer het ongeveer kan en niet wat men er van vind. Geloof me dan had ik dat er duidelijk neergezet en had ik de vraag anders geformuleerd. Die onzin reacties reageer ik eens niet op. Je mag je mening geven maar niet dat ik erom vroeg. Als jij als ouder beslist om er mee te wachten is dat jullie keus. Als jullie een kind van 6 dat zelfs laten beslissen vandaag willen ze het en morgen niet. Maar nogmaals ieder z'n keus!
Mijn dochter is net 4 geworden en van mij zou ze het nu wel mogen maar ze vraagt er niet naar. Pas als ze het echt wilt en er een tijdje om gezeurd heeft laat ik ze schieten. Ik vind het geen kindermishandeling, maar vind oorbellen bij baby'tjes niet zo mooi. Ik kreeg mijn eerste oorbellen toen ik vier was en deze werden toen nog geprikt met een naald. Pijn dat dat deed!! Ik kan het me gewoon nog herrineren... Dus het schieten tegenwoordig is al een stuk beter. Laten we elkaar lekker in ons waarde houden...
Onze dochter was 4 maanden toen ze oorbelletjes kreeg. Ze schrok er wel van en heeft even gehuild en daarna was het over. Ze zit er ook nooit aan gelukkig.
Wat een reacties zeg, mishandeling, ordinair een bepaald slag volk? Ik heb altijd netjes geleerd nooit zomaar over mensen te oordelen. Je mening geven of oordelen is nogal een verschil zeg. Nare eigenschap vind ik dat. Zal wel aan mijn liggen, of wacht misschien omdat ik met 3 maanden oorbellen heb gekregen. Shit arme ik ik ben mishandelt een ordinair meisje van een bepaald slag volk.... Oh jongens arme ik help mij!!! Pffffff.....