En ik maar wakker liggen over de naam?! Hoe stom kan je wezen! Ik moet het gewoon zoeken in mijn oridnaire hoekje. Anita natuurlijk oooh Mandy bedankt! Oh en partyrocker mag het een tijgervelletje zijn? Dat is meer mijn slag volk namelijk
Wow wat een reacties over zoiets zeg... Al eens een kind op latere leeftijd horen zeggen "Ik vond het zoooo erg dat mijn ouders mij al zo vroeg oorbelletjes hebben gegeven? Ik wil helemaal geen oorbelletjes!" of "Mijn ouders hebben mij mishandeld..ze hebben toen ik baby was al oorbelletjes laten schieten?" Kom op zeg waar gaat het over! Ik was 7 of 8 toen ik oorbelletjes kreeg en ik heb in beide oorlellen een prikje gevoeld en dat was het. Deed het zeer? nee. Wat ik bij mijn meisje zag was: Ze schrok even toen ze het prikje voelde en daarna was ze alweer aan het lachen. De rest van de dag gewoon vrolijk geweest en verder totaal geen erg in die oorbelletjes. Juist handig op deze leeftijd, ze zijn het direct weer vergeten. Ik persoonlijk zou niet direct na de geboorte al oorbelletjes laten schieten maar om te zeggen dat het kindermishandeling is vind ik belachelijk.
Bij pasgeborenen vind ik het minder mooi staan. Mijn dochtertje was toen zooo mini dat ik er nog even mee wilde wachten. Is mijn mening. Ik vind het zelf zo rond de 5 maanden leuker.
Ik vind het zo zielig voor de kindjes. Niet het schieten hoor, dat duurt maar een paar seconden en daarna zakt de pijn wel weg, ach. Wat ik zielig vind is dat de babies moeten slapen met oorbelletjes en dat zit zo irritant. Ik voel altijd de achterkant van de oorbel, dat puntje zeg maar. Dat prikt tegen mijn huid, ik zelf kan nooit slapen met oorbellen in. Misschien hebben de babietjes daar ook last van en kunnen daar niks van zeggen, zo sneu ((
Daarom doe ik het op de leeftijd dat ze duidelijk kan aangeven of ze er wel of geen last van heeft, waarschijnlijk met 3/ 4 jaar
Hier mijn ordinaire meisje van 15 mnd oud. Oe wat ben ik slecht zeg. Nu ga ik niet naar de hemel omdat ikmijn kind zwaar heb mishandeld omdat ik haar oorbelletjes heb gegeven. Oe stoute mama bad! Bad! Erg ver van me bed als anderen het niks vinden. Misschien gewoon jaloers dat mijn meisje mooi is en hun niet
Hier ook gewoon lekker ringetjes in de oren hoor niks ordi gewoon leuk! Baby heeft nog geen oorbellen maar dit omdat papa het pas met 2/3 jaar wilt.
Brrr....word helemaal onpasselijk van die foto van dat baby'tje met oorbelletjes. Maar ja, weet je, da's mijn mening. En die is ook niet zaligmakend. Iedereen moet dat voor zichzelf weten vind ik... Wat ik jammer vind, en verder zal ik me niet met dit topic bemoeien, is dat een topic weeeeeer zo'n ruzie-achtige toon krijgt. Waarom is iedereen toch zo moraliserend...? Kijk je kunt wel een discussie hebben, maar je hoeft het toch niet persoonlijk te maken?
Ik vind ook niet per se dat de moeders die hun kindje oorbellen geven zich schuldig maken aan kindermishandeling ofzo, dit gaat wel een beetje ver wat ik vooral gewoon zo ontzettend jammer vind is dat er geen waarde wordt gehecht aan de mening van het kind zelf. Vind dat gewoon een beetje respectloos... ''ik ben de mama dus ik mag alles maar doen met mn kind die zelf niks te zeggen heeft'' vind ik gewoon jammer... maja ... dat ben ik he.
Het allerbelangrijkste argument om het niet te doen is omdat het volstrekt ONNODIG is.. het is ijdelheid van de ouders waar het kind helemaal niets over te zeggen heeft. DAT is pas een goed argument. Mishandeling? Nee hoor Ordinair? Vind ik vaak wel (maar nogmaals het is smaak en geen oordeel) Onnodig? Altijd IJdelheid? Altijd Maar ja, als je het zelf heeel erg mooi vindt dan wint ijdelheid het van nut en noodzaak. Dat mag (volgens de wet) maar dat maakt het nog niet iets goeds. Ik ken werkelijk waar geen baby of jong kind die oorbellen nodig heeft om leuk te worden. En Bianca.. Danielle is een schattig kind maar zou in mijn ogen veeeeeeeeeeel schattiger zijn zonder haar oorbellen. Nu denk ik: Schattig kind, jammer dat die moeder zo ijdel is..Snap je?
Ik vloek niet ( waar de kinderen bij zijn mij ontgaat ook weleens het woordje shit maar dankzij Thomas de trein is dit nu slakken n sintels haha ik leer ze netjes alsjeblieft en dankjewel en u zeggen tegen vreemden Ik geef ze goed te eten en te drinken en ik voorzie ze van kleding en speelgoed en ga elke dag iets met ze doen zoals kinderboerderij speeltuin lekker stukje fietsen tekenen verven etc etc Ik knuffel ze ik kus ze en vertel ze 100 keer per dag dat ik trots op ze ben en van ze hou en ik krijg het wel 100 keer per dag terug te horen en dan helemaal uit hun zelf dus niet ik hou van jou en ik hou ook van jou maar dat ze gewoon zelf komen " mama weet je dat ik heel veel van jou hou of mama weet je hoe lief ik jou vind " Ik lees ze elke avond een boekje en kruip even lekker bij ze bed als het tijd is om te slapen en dan praten we de dag nog even door Ik sla mijn kinderen niet en hun weten ook dat er geen pijn gedaan mag worden Slechte moeder ?? Of kinder mishandeling ? Alleen omdat mijn dochter oorbellen heeft ?? Nee dat laat ik mij echt niet aanpraten ik ben geen perfecte moeder maar zolang mijn kinderen zeggen dat ik de liefste ben en ze van mij houden weet ik dat ik het goed genoeg doe ! Dochter is trouwens enorm trots op haar oorlellen hoor ! Ze vind ze geweldig en mag er graag mee lopen pronken !
Uhm even voor de duidelijkheid!. Dat meisje op die foto is geen baby`tje maar een meisje van 15 mnd met een lengte van dik 2 jaar oud. Aangezien mijn dochter erg lang is en vaak voor ruim een jaar ouder aangezien word snap ik niet dat jij in mijn dochter een baby ziet.
Trouwens mensen zullen het nooit eens worden met elkaar. Deze topic is een discussie die altijd blijft woekeren. Het zal altijd een onderwerp blijven die zowel goede als slechte meningen bij mensen naar boven haalt. Van mij mag deze topic wel op slot. Leven en laten leven. Het is pasen die geruzie en getokkel is allemaal nergens voor nodig. Fijne pasen allemaal! Geniet van de gezelligheid. Gaan jullie nog iets leuks doen? Hier straks een wandeling. Paaseieren zoeken en vanmiddag even nsar de kinderboerderij.
Haha ja.echt he ! Deze.discissie gaat nog door als mijn achter achter achter kleinkinderen er.zijn . Ik steek me energie er niet in...kan dat wel beter genruike. Oh leuk !! Jullie ook fijne pasen ! Wij gaam vandaag niet zoveel doen maar morgen courmetten met de familie. Have fun 2day !
Amen!! Ik kan er niks aan doen maar met een beetje medelijden naar kleine kinderen met kornellen kijken. Was je puur natuur dan niet schattig? Ik ben Spaans en volgens gebruik had mijn dochter nu dus oorbellen moeten hebben maar cultuur of niet, het is niet mijn stijl en daarom doe ik het dus niet. Mijn zoon mag ze nooit maar dan ook echt nooit nemen! Geen discussie over mogelijk. Ik vind het een vreselijke stempel meegeven.