Hoe lang kon jij jouw dreumes op 2 slaapjes houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 22 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik moet mijn dreumes vanwege onhandige ophaaltijden van oudste (school tot 13u dus 12.40u van huis en 13.20u ongeveer terug) zolang mogelijk op 2 slaapjes houden.

Ik merk nu al dat hij het ochtenddutje gewekt moet worden om 11u, op die manier kan ik hem tussen 15 en 16 nog even laten slapen, en ik moet sowieso om 11.45u de middelste ophalen van de psz 3 ochtenden.

Eigenlijk gingen mijn andere 2 op deze leeftijd dus naar 1 dutje, dat schoof ik dan op (11 tot 14/15u, en vervolgens 12 tot 15/16u. Maar nu is dat dus niet mogelijk..heel vervelend maar het is zo.

Dus, hoe lang gaat mij dit lukken:p zo vol te houden? Tot welke leeftijd kan je een kind nog zo'n ochtend- en middagdutje laten doen?

2. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mijne is 18 maanden en al tijdje op 1 slaapje maar waarom leg je hem niet als die slaapt meteen in de buggy kan jd hem zo meenemen slapend. Of als school dichtbij is hem laten slapen thuis
    Of je kids laten overblijven

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

school is kwartier fietsen (lopend niet te doen)...dus overhevelen buggy kan niet, en bakfiets valt hij niet in slaap..

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

en overblijven helaas te duur.. maar bedankt voor het meedenken :)

5. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Mijn dochtertje wilde met 10 maanden nog maar 1x slapen..
    Lastig lijkt me idd met ophalen! Pas om 13.30 naar bed doen voor 1 dutje lijkt me ook niet handig.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

nee het is echt vervelend, ik pieker er al maanden over maar kom niet tot een oplossing:(

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ons meisjes doet sinds 13 maanden nog maar 1 slaapje, van 13.00-16.00 ( nu iets korter). Kun je het niet gewoon eens proberen om hem rond 13.20 naar bed te brengen?

8. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ja dan snap ik het wel. Ik houd over algemeen geen rekening met zijn slaapjes als ik weg ga dan is het soms wat later en soms wat korter

Ook geen buurvrouw die je even kan laten blijven bij jou terwijl die slaapt. En anders ja zo houden als het nu gaat. Lastig hoor

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Buurvrouw vind ik ook zo lastig...ik vraag niet graag om hulp, en veel mensen werken ook hier in de straat , fulltime of parttime.

maar ik denk dat ik hem nu zolang het goed gaat op 2 dutjes houd, en zodra het niet meer lukt wordt het gewoon doorhalen tot half 2, zit niets anders op...

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik merk trouwens wel dat hij door dat slaapje van 15/16u niet om 19u al moe is, terwijl de andere 2 dan al naar bed gaan...

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Met net een jaar ging hij volgens mij over op 1 dutje. Op de halve dagen (12.00 naar school) gaf ik hem daarvoor een boterham en om 12.30 uur meteen naar bed.
    Bij de lange dagen (14.30 naar school) legde ik hem om 11 uur al in bed.

Nu is hij ruim 1,5 en slaapt hij nog max een uurtje, het maakt voor hem niet uit hoe laat ik dat doe, als hij er maar voor 2 uur uit is, anders wordt het 's avonds niks. Pas een keer om 11 uur al er in, hij sliep heerlijk. Ik maak hem na een uur wakker, omdat hij anders 's avonds heel laat pas slaapt.

12. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik heb dat ookals mijn zoontje te lat slaapt dat die dan pas rond 21 u slaapt of later dan heb ik niks aan me avond meer

En ja zo lang het prima gaat zo houden en anders rond half 2 maar dan slaapt die zeker tot half 4 en dan zal je hem seker niet voor 21 na bed krijgen

Ik kijk er ook na uit dat de middagslaapje wegvalt en gewoon om 19 u na bed kan rot volgende

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier zat hij met 10 maanden al op 1 slaapje, eerst inderdaad rond 12.00, maar 2 maanden later bleef hij al makkelijk wakker tot 13.00.
    2 slaapjes gingen hier moeizaam en daarbij zaten we met een springend en energierijk kind dat tot 21.30 wakker bleef.
    Ik zou dus zorgen dat hij gegeten heeft voordat je naar school moet, dan je oudste ophalen en dan bij thuiskomst gelijk op bed. Ik lees niet dat je 's middags rond 15.00 nog een keer moet of wel? Want dan kan hij dus vanaf 13.30 zo lang slapen als hij wil en als hij dan moe is kan hij er 's avonds ook weer lekker op tijd in.

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.303
    17.195
    113
    wat is je schema nu met eten en schoolgang? En welke tijden pakt hij snachts? Misschien dat dat iets makkelijker meedenkt.

Voor de rest weet ik het nu ook niet, ze waren hier met 1,5jaar klaar met slapen overdag en zaten daarvoor al hele tijd op 1 slaapje.

15. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier met 10 maanden naar 1 slaapje. Maar hij is ook
    Best flexibel erin. Als ik ga lunchen in de stad dan leg ik hem gerust rond 2 in bed, wel heel moe maar dan slaapt hij ook gewoon tot 5.
    Gewoon je tijden wat flexibeler maken wat betreft slaapjes.

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

@olifantje - Ik denk dat ik dan inderdaad hem laat eten voor het halen en dan meteen erin "gooi" als ik tegen half 2 thuis kom.

@toch3 op de di/woe/do gaat mijn middelste naar de psz dus ons schema is:
    7u op (vaak worden ze 20 voor 7 van manlief wakker)
    8.30u richting psz
    9.15u kom ik thuis met kleinste en breng hem naar bed, dan slaapt hij tot 11u.
    11u pap
    11.30u richting psz en 12u thuis + broodje eten met middelste
    12.40u oudste van school halen
    13,30u middelste naar bed

:)

de ochtenden vliegen voorbij!!!

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

zo lastig dat ze wakker worden van mijn man...als hij nou sochtends wat langer zou slapen....mijn man brengt namelijk naar school altijd (ik alleen psz maar dat kan tot 9.15u)

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik denk dat als hij tot 8u zou slapen dat hij het misschien wel vol kan houden tot 13.15u als ik goed doorfiets..

19. Love1990

Love1990 Niet meer actief

En als je het ochtendslaapje wat inkort? Van 9.15-10.15. Dan is hij Smiddags wat eerder moe en weer naar bed, en dan gaat hij misschien savonds ook weer rond 19u slapen

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

hey verrek, nog niet aan gedacht:D wie weet lukt het dn inderdaad wat eerder in de middg en savonds ook geen gedoe!

Deel Deze Pagina