Hoi, Ik was eigenlijk benieuwd wanneer jullie je kindje op de vloer laten spelen. Ze begint aardig te schuiven en te bewegen, maar de box is niet zo groot dus zit ze regelmatig klem. Ik leg wel eens een speelkleed op de grond maar daar is ze ook zo vanaf. Kan ze al op de grond (laminaat) of kan dat alleen als ze goed kan tijgeren? En beetje een domme vraag, wanneer zie je dat ze gaan tijgeren? Ze heeft in de box niet veel ruimte om dat te doen en op het bed lijkt het mij lastiger dan op de grond.(i.v.m. zachte deken)
fynn zit sinds een maand op de grond.in de box zit hij zo vast. inmiddels gaat hij de hele woonkamer door.
Ja maar jij hebt een superkindje,haha! Die van mij kan nog niet stevig zitten of kruipen. Weet dus ook niet of ze niet heel hard haar hoofd op de grond gooit.
Hier vanaf een maandje of 4 regelmatig op de grond. De box hebben we heel snel weggedaan. Hij lag er nooit meer in. Op de grond hebben ze veel meer ruimte om te oefenen dan in de box. Vanaf 7 mnd kon mijn zoontje tijgeren en zelfstandig zitten en vanaf 9 maanden kruipen.
Hey, Hier heeft Alyssa vanaf 1 maand idd al op de grond gelegen. Eerst op haar speelkleed later rolde ze er idd steeds vanaf. Dan gewoon even oppakken en weer terug leggen..gewoon op laminaat speelde en rolde ze ook...en ook het achteruit tijgeren en het vooruit schuiven ging op een gegeven moment gewoon. Kruipen deed ze later op het kleed...zogauw ze eraf ging dan gleed ze namelijk weg en ging ze over op buikschuiven hihi..heeel grappig om te zien. Maar gewoon laten spelen hoor, het kan geen kwaad...vallen moeten ze toch leren...en gaan ze nog heeeel veeeel doen....geloof me maar.... (Alyssa heeft net geen blauw oog en wang meer.....de deur werkte niet mee zoals zei dat wilde.....) Groetjes, Miranda
het hoofd op de grond gooien valt wel mee hoor fynn heeft het 2x gedaan en daarna niet meer. en dankje vind het alleen veels te hard gaan hoor. hij mag wel wat langzamer doen
Dank jullie wel dames! Gewoon proberen dus, gek toch dat je soms even die bevestiging nodig hebt @blusvrouw: grappig onze kindjes zijn even oud! Wat een verschil in ontwikkeling zeg! Je zal wel supertrots zijn!(Stond hier al te juichen toen ze met 5 maanden ging rollen)
Luca speelde vanaf een maand of 5 op de grond, gewoon om hem een andere omgeving te geven. Toen hij een beetje kon zitten zette ik hem vaak zittend in een voedingskussen, kon hij tenminste omvallen, zonder zichzelf al te veel pijn te doen. Dat vond hij ook erg leuk, zo zittend te spelen. In de box speelde en speelt hij ook nog vaak en op de grond kan hij op ontdekking gaan.
Wij hebben ze op de grond gelegd vanaf dat ze echt goed aan het rollen waren. En niet op een kleed, gezien dit natuurlijk totaal geen zin heeft ! Maar ook zeker nog geregeld in de box hoor ! Box en grond zijn gewoon 2 aparte speelplaatsen.
Onze dochter mocht op het kleed vanaf het moment dat ze begon met rollen. Dat was 7 maand. Inmiddels rolt ze de hele kamer door en 'verstopt' zich onder tafel en bank. Erg leuk om te zien.
Mijn zoontje ging met een maand of 3,5 al soms naar de grond.. verandering van uitzicht leek me wel leuk voor hem
Vanaf een paar weken oud op een zacht en kleurig speelkleed....ook om te kunnen oefenen met op de buik liggen. Was weer iets anders dan alleen maar de box. Ging en gaat prima!
Hier ook al een paar maanden lekker op de grond. We beginnen op het kleed (3mx2m) en als snel ligt ze op het laminaat, dan komt ze wel beter vooruit!!
Hier ging mijn zoontje ook al snel op de grond, rollen deed ie pas met 8 maanden dus hoefde daar og niet echt op te letten. En hier ook laminaat, ja hij heeft een aantal keer zn hoofd gestoten, maar daar leren ze toch van? Nou doet ie t in ieder geval niet meer Wacht maar tot ze gaan staan en lopen, je voorkomt het echt niet altijd hoor. Ja en wanneer ze gaan tijgeren, mijn zoontje kwam pas met een maand of 10 vooruit, hihi. Maar dan is het wel handig als ze op de grond liggen ipv de box.
mijn dochter speelt ook al een tijdje op de grond . is ook 5 maanden . zit ook los en kan ook al lekker aan tafel spelen
Wij hebben tegels en ik vind het doodeng om hem daarop te laten kruipen. Op het laminaat boven vind ik het helemaal niet erg en dat doet hij ook al een maandje of anderhalf, maar op de tegels eigenlijk nog niet. Kleed heeft geen zin, want meneer is zo vlug als water.... Misschien toch maar eens aan beginnen? Gr. Marieke