Dochter slaapt, maar ik kan niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet niet of ik dit hier wel mag plaatsen omdat het over mezelf gaat en niet over de kleine.

Onze meid slaapt al een tijdje door. Om 19.00 uur naar bed en de volgende morgen rond 6.30 / 7.00 uur weer een fles. Dan slaapt ze nog tot een uur of 9. Heerlijk... maar ik kan na de fles niet meer in slaap komen, terwijl ik nog wel moe ben. Dan lig ik steeds te draaien en als ik dan heerlijk wegdommel is het alweer feest in het andere kamertje.

Nu zou je denken, blijf er dan lekker uit als je niet meer kunt slapen, maar het blijft niet alleen bij de ochtenden. Als ik s nachts door een geluidje van haar wakker word (ik heb al wel oordopjes in) dan kan ik ook niet meer slapen. Ik lig dan gerust een uur wakker. Ik lig maar te gapen, maar kom niet in slaap. Pas 1 tot 1.5 uur later. Dus als het s ochtends weer zo is, ben ik echt nog heel moe.

Hebben meer meiden hier last van? Ik had dit voordat onze meid geboren werd niet. (Ja, behalve op het einde van de zwangerschap ivm 10 keer plassen per nacht, hihi, maar dan viel ik wel weer snel in slaap.)

Gr. shampoo

2. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja ik heb hetzelfde sinds de geboorte van mijn zoontje. voor de nachtvoeding kan ik niet slapen omdat ik onbewust op hem zit te wachten enk ik. en na de nachtvoeding kan ik de slaap niet meer vatten. heel vervelend en doodvermoeiend. maar er is weinig aan te doen denk ik

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Ik heb dit ook máándenlang gehad. En nu soms nog. Het wordt gelukkig wel steeds minder, misschien dat het toch nog met ontzwangeren te maken heeft? Ik heb ook een tijd met oordoppen in geslapen omdat ik 2 uur wakker lag als meneertje 1 klein kreuntje in z'n slaap deed. Overigens hielp het bij mij vaak wel als ik even wat at. Maar goed, aangezien ik nogal smal ben is dat voor mij geen probleem, voor jou is het wellicht geen optie.
    Maar wees gerust, je zult zien dat het over een paar maanden echt beter gaat. Sterkte voor nu!

4. mamavanv

mamavanv Lid

Jun 26, 2009
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Shampoo,

ik heb het ook. Toen ik nog borstvoeding gaf, viel ik na een nachtvoeding altijd redelijk snel weer in slaap.. met dank aan de hormonen waarschijnlijk.
    Nu hoor ik alles van ons ventje. Vannacht hoorde ik een paar keer een keiharde 'boems', dus ik dacht dat hij wel wakker zou worden omdat hij zich gestoten had, maar nee hoor... alleen ik was wakker.

Bij ons is het 'doorslapen' trouwens tussen 23:00 uur en 6:00 uur. Daarna slaapt hij nog even verder tot half 8. Voor mij blijven er zo erg korte, gebroken nachtjes over.
    (M'n man slaapt trouwens wel door de geluidjes heen.)

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

misschien inderdaad ontzwangeren zoals margreet78 zegt? ik heb het af en toe ook nog.

6. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Nou toevallig had ik het er gister met mijn vriend over.
    Ik kan savonds bijna niet in slaap komen!
    Was gister zoooo moe en ben 23.00 naar bed gegaan! Om 01.00 lag ik nog te woelen.....Was klaar wakker!
    Vervolgens word ik snachts echt zomaar ineens pats boem wakker en dan ben ik ook Klaarwakker!
    Zo raar!!!
    En sochtends dan word ze 5 a 6 uur wakker en dan ben ik zoooo moe, geef haar de fles , ga weer liggen en klaarwakker!! En dan duurt het vervolgens een uur voor ik weer wat slaap en tsja dan na eventjes is de kleine meid er ook al weer.

Lig overdag niet dus is ook niet zo dat ik teveel slaap

7. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik lig overdag ook niet op bed of de bank want anders slaap ik misschien helemaal niet. Jouw verhaal kan ik geschreven hebben, pff. ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar... ik denk dat ik hier nog even moet wennen aan het feit dat Thirza sinds een week maar voor 1 of 2 voedingen komt :( Vannacht heeft ze zich enkel om 3 uur gemeld, maar ik heb wakker gelegen van half 2 tot half 5 :( Om half twee was Thirza ook even wakker, maar ging toch verder slapen. Maar dan lig ik dus toch van: zometeen wordt ze helemaal wakker...
    Met de 4-5 voedingen per nacht viel ik na het voeden zo wel weer in slaap, maar nu dus niet meer.

Als er dus iemand tips heeft, zijn ze erg welkom :)

Share This Page