Het zal wel een blonde vraag zijn ... maar is het normaal dat een jonge baby (onze Renske is 2,5 wk) veel pruttelt en doet in de slaap? Ze heeft dat met name bij het inslapen (na een voeding, ik geef bv), en vooral 's nachts. Ik lig er steeds maar met zorgen naar te luisteren. Er komt een heel repertoire aan geluiden uit zeg (van kreuntjes tot kleine kreetjes, beetje hijgen, wat ik maar samenvat als 'pruttelen'). Na een tijdje valt ze in een diepere slaap (soms met gesnurk haha). Ik vind het fijn om haar in onze kamer te hebben... maar ik slaap nu minder dan dat ik zou kunnen: na een voeding + verschoning (meestal 2 keer per nacht) lig ik ook nog wel een minuut of 15 naar haar gepruttel te luisteren. Na een voeding doe ik wel mijn best om haar te laten boeren, maar ze geeft best nog wel eens een mondje terug als ze al ligt te slapen (nooit veel). Er komt niet altijd een boer, maar dan heeft ze in ieder geval nog even rechtop in mijn armen gezeten. De kraamzorg zei dat het normaal was, maar ik lees er zo weinig over dat ik het toch maar even vraag
Tis inderdaad helemaal normaal, hoor Onze kleine deed en doet dat ook. Tegenwoordig 'praat' hij zelfs in zijn slaap, hahaha! Was trouwens wel de reden dat wij hem na een week of 3/4 op zijn eigen kamertje hebben gelegd. Mijn man is ook zo'n lichte slaper.
hier ook een kleine meid die prutteld in haar slaap moest er in het begin ook aan wennen,maar nu weet ik niet beter en vind ik het heerlijk om naar alle geluidjes te luisteren die ze maakt. maar het hoort erbij
daarom kan ik niet slapen als ik noodgedwongen een keer in de maand bij mijn ouders moet slapen. De eerste keer dat madam een soort van piepende inademing deed zat ik rechtop in bed hahahaha
Oh dank voor de snelle reacties!! Idd, ik zit recht overeind als ze even piept of hijgt... wat vrienden van mij ook zeiden over hun kleine: die reutelde als een kettingrokende bejaarde, en die hebben ze van armoe destijds in de huiskamer laten slapen (die hadden zo'n hangwieg en die paste niet in de babykamer). Wat mijn moeder ook zei: als moeder heb je echt oren op steeltjes, al zou ze aan de andere kant van het huis pruttelen, ik zou het nog horen. Ik denk idd dat het er op neer gaat komen dat wij Renske niet al te lang op onze kamer hebben, al ga ik het nog heel moeilijk vinden om haar op haar eigen kamertje te doen Misschien is het een idee om haar gefaseerd te laten wennen door haar overdag daar te laten slapen... Aan de ene kant houdt het mij uit de slaap, maar aan de andere kan ik er maar heel slecht tegen om niet alles in de gaten te houden wat ze doet haha.
Herkenbaar, ik slaap ook licht en werd overal wakker van. Met 8 weken is ze naar haar eigen kamertje verhuisd. De babyphone staat hier 's nachts superzacht en op de meest ongevoelige stand, anders word ik nog telkens wakker. Wij hebben wel een nannycare, dus ik kan rustig slapen nu.
ja hoor babys maken net zoals volwassenen geluid in hun slaap. Ik moet eerlijk zeggen , wou dat daan alleen maar prutelde, maar die scheeuwd momenteel in zijn slaap. als we dat op de babyfoon horen zit ik recht overeind op bed hihi
Mijn meisje heeft ook heel lang gestommeld...kreunen, steunen, woelen, pruttelen...ik had steeds het gevoel of ze door iets geplaagd werd (krampjes, boertje, koud, warm) Nu doet ze het niet meer gelukkig, want ik sliep er ook niet van....
Hier hetzelfde. De eerste weken leek het wel of er een oud koffiezetapparaat in het wiegje lag, zo pruttelde hij... Nu zijn de geluiden veel minder gelukkig, ik ben ook een lichte slaper maar ben een voorstander van rooming-in, dus lig regelmatig te luisteren tijdens de nachtelijke uurtjes.
ik vond het altijd een rustgevend geluid. ik genoot er altijd erg van. gaandeweg wordt het steeds minder. nu hoor ik hem heel soms nog snurken maar meestal is het vrij stil.
Oja, mijn dochter deed dat idd ook de eerste weken! Vond t ook een beetje raar, dat gekreun en gesteun!!
Jesse heeft altijd op zijn eigen kamertje geslapen, dus ik wist het niet eens. Pas toen we voor de eerste keer op vakantie gingen, lag hij bij ons op de kamer. Jeetje zeg, ik kon er eerst helemaal niet van slapen, hihihi.
Hier ook ! Vee geluidjes in haar slaap ! Sophie slaapt op haar eigen kamertje maar we hebben wel de babyfoon aan staan. Overdag huilt ze zelfs soms een beetje in de slaap. Dan ga ik snel kijken en slaapt ze gewoon. Groetjes, Nikki F
Oh wat ben ik blij om dit te lezen. Mijn dochter van nu 12 dagen maakt van die verschrikkelijke geluiden. Ik krijg het er helemaal benauwd van. Ze piept, hijgt en kreunt en het lijkt net of ze geen adem krijgt. Mijn man en ik hebben vanochtend een uur naar haar gekeken. Ik wou alweer de verloskundige bellen, maar die krijgt denk ik zo langzamerhand ook wel genoeg van mij. Maar het is dus heel normaal...ik heb het nog nooit eerder gehoord.
Ik heb wel gemerkt dat er minder gereutel en gepiep uitkomt als je echt goed je best doet om na het voeden te laten boeren. Soms duurt het een eeuwigheid voor de boer eruit komt, maar het scheelt wel. Maar goed, Renske gaat wel huilen als er echt een heel vervelende luchtbel vastzit. En hier maakt ze nogsteeds lawaai hoor. Dat is niet iets van de eerste dagen geweest, maar het is wel minder. Ietsjes.