Vanaf wanneer op zijn vroegst op vakantie met een baby?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door yassal, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yassal

yassal Lid

23 feb 2012
    27
    0
    0
    Ik heb vaker gehoord dat mensen op een vliegvakantie gaan met hun 6 weken oude baby. Nu ben ik erover aan het denken om met een 2 maanden oude baby te gaan.

Iemand ervaring? Tips? of kan iemand en bestemming aanraden?

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zou zelf niet te verweg gaan. Gewoon Nederland, Duitsland misschien Belgie.

Ik zou zelf ook voor een huisje gaan. Lekker makkelijk, alles bij de hand.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou nu nog niets boeken en kijken hoe je kindje is en hoe jij bent. Want misschien houdt je kindje helemaal niet van veranderingen en wordt hij/zij er heel onrustig van en dan is het niet fijn. Of je bent zelf nog niet hersteld van de bevalling.

Met zoonlief naar een huisje geweest toen hij 12 wk was, dat was erg leuk. Maar zoon maakte het niets uit waar hij was zolang hij zijn aandacht en zijn eten maar kreeg.

4. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik zou zelf minimaal wachten tot na de eerste inentingen dus minimaal 2 maanden en eerlijk gezegd ook niet vantevoren boeken idd kijken na hoe het is na de bevalling en hoe je kindje is.

Wij zijn zelf (gedwongen )gevlogen toen beeb 2 weken oud was.
    En 1200 kilometer gereden (gepland) toen beeb 2 9 weken oud was.

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Wij gaan richting Kroatie, mijn kleintje zal dan 12 weken zijn.
    Ik vind vliegen nog een beetje te vroeg, ook ivm buggy omdat mijn kleintje nog niet kan zitten.

Nu gaan we met de auto en kan ik de maxi cosi en reiswieg meenemen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik ben met een baby van 5 weken naar Afrika gevlogen. Maar goed, ik ging gewoon terug naar mijn werk.

Met een baby zou ik vooral voor gemak gaan. Dus niet uren in een auto gaan zitten, maar dicht bij huis, of lekker vliegen. En niet in een appartement of een huisje, want dan loop je nog het huishouden te doen, maar een hotel waar alles voor je gedaan wordt.

En ik zou pas na de bevalling plannen gaan maken. Je weet niet hoe alles loopt.

7. eline20

eline20 Niet meer actief

Mijn zoon is 13 weken als we gaan!

8. yassal

yassal Lid

23 feb 2012
    27
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties! Het is inderdaad een goeie tip om niet vantevoren te boeken maar het rustig af te wachten.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij zijn toen onze dochter 7 maanden was naar een huisje op Texel geweest. Het voordeel van een huisje vind ik, dat je de situatie van thuis enigzins kunt nabootsen.
    Ging heel goed toen. Met een pasgeborene zou ik idd ook even wachten.

Nu wachten wij ook even of we dit jaar nog met vakantie gaan. Dat is ook afhankelijk van hoe deze baby het doet. En als we wel gaan, dan wordt het Landal land van Bartje, leuk voor onze dochter van ruim 3 jr. En lekker in de buurt.

Deel Deze Pagina