Ik vind dat soort vakanties niet meer leuk!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Minny, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij zijn net terug van 11 dagen Zuid Frankrijk. Alles super geregeld, leuke camping en caravan en heerlijk weer. We hebben het leuk gehad, maar toch ben ik wel klaar met dit soort vakanties. Natuurlijk zijn alle landen en plaatsjes anders, maar uiteindelijk komt het toch allemaal op het zelfde neer met die stadjes en winkeltjes.

Vraag me af of er ook nog een ander soort vakantie is met kindjes? Ver weg lijkt me bijvoorbeeld heerlijk, juist om andere culturen te leren kennen en echt dingen doen!!

Wie herkent dit?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hoe oud zijn je kinderen?
    Mijn lijkt het nog eens geweldig om een actieve vakantie te houden met vlot bouwen en ermee varen, kajakken,in de natuur overnachten maar dan moeten ze eerst een zwemdiploma (of 2) hebben. Of een fietsvakantie door Nederland, maar ook daarvoor geldt zelf kunnen fietsen (momenteel zou dat met dochter nog een hele korte afstand zijn ;) ).

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn kindjes zijn 2 en 4 jaar.
    Ik ben nu helemaal in de ban van een verre reis maken, naar Thailand of Zuid Amerika ofzo... Dan ga je namelijk niet alleen voor het mooie weer, maar onderneem je ook vanalles.

Maar welk land is dan echt geschikt voor deze leeftijd?

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    in je andere topic schreef ik australie ;)

ik zou voor een westers land kiezen waarvan je de taal beheerst. Kijk wat je het leukste lijkt, camping, camper of met een auto rondrijden. En ga dan googlen wat er een beetje bijpast. Ik zou wel zoveel mogelijk een gewoon ritme proberen te houden.

Succes met je keus, laat effe weten wat het wordt :D
    Miek

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt overal ter wereld van alles ondernemen en zien, daarvoor hoef je echt niet ver weg te gaan.
    Frankrijk bijvoorbeeld barst van de mooie musea en kastelen en avonturenparken. Maar dan moet je er wel op uit trekken en er naartoe gaan.

Je kunt ook naar Bali gaan en dan 2 weken je resorthotel niet meer uitkomen, is denk ik hetzelfde als 11 dagen op een camping in Zuid-Frankrijk.

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Was het lekker weer ja in Zuid Frankrijk?? Ik ga volgende week namelijk. Dacht dat het weer juist wat tegenviel?

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het weer was idd super lekker in Zuid Frankrijk. Welk gebied gaan jullie heen?

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Languedoc hoogstwaarschijnlijk! Waar zaten jullie?
    Ik kijk nl steeds op de site van vacansesoleil maar daar liojkt het weer in Zuid Frankrijk tegen te vallen (veel bewolking en niet echt warm).

9. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik denk dat ke daar helemaal niet ver weg voor hoeft te gaan,Wij zijn ook helemaal niet van die mensen die de hele dag aan het strand liggen en af en toe wat gaan shoppen. Vorig jaar zijn we een dag gaan fietsen en zijn in de leukste niet touristische plaatsjes geweest.Zijn lekker bij een lkoaal restaurant gaan eten en hadden zo contact met mensen van daar.ook nemen we meestal de rugzak mee en trekken dan lekker een dan lopend het binnenland in,lekker de bossen in ofzo. Ik denk dat het ook een beetje eraan ligt hoe ondernemend je bent.

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.028
    6.775
    113
    zuid-holland zuid
    misschien moet je geen caravan boeken op 1 vaste plek. Wij doen het liefst verschillende plekken aan, een beetje een roadtrip ervan maken, verschillende hotels/ b&b's afwisselen.
    Een verre reis is leuk als je het kan betalen, maar je kindjes hebben er nog weinig aan en je haalt er denk ik meer uit als ze wat ouder zijn.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Wij trekken rond met onze eigen tourcaravan. Deze zomer gaan we naar Zweden, Noorwegen en Denemarken. Om de paar dagen weer wat verder, ondertussen lekker zwemmen, varen, wandelen, soms een stadje of bijv. een dierenpark, museum of kasteel of zo bezoeken.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben een heel ongedurig typje en moet constant wat ik het verschiet hebben op vakantie. Dat idee van verschillende plekken vind ik heel goed. Maar die verre reis lijkt me ook super mooi. Al is het maar 2 weken. Dan kom je volgens mij ook al heel ver in een land als Thailand of Amerika.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij zijn 2 jaar terug naar Frankrijk geweest, allerlei kastelen bezocht en leuke dingen gedaan. Merk alleen wel dat de kinderen het niet zien zitten elke dag lang op pad te gaan en het ook willen afwisselen met heerlijk zwemmen of met vriendjes spelen.

Zelf zou ik met verre reizen wachten. Dit omdat het best lastig is met kleine kinderen zulke vakanties te hebben terwijl de sfeer gezellig blijft. Maar ook omdat het mij heel bijzonder lijkt dat de kinderen het bewust mee maken en het zich later ook nog zullen herinneren als ze op latere leeftijd daar heen gaan.

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik denk dat kinderen het vanaf een jaar of 4-5 wel kunnen onthouden. En natuurlijk is het makkelijker als ze geen last meer hebben van peuter/kleuterpuberteit.

Maar gaan we bv naar Thailand, dan is november tot februari de beste reistijd. En dat kan alleen als je kind nog niet leerplichtig is. In ons geval zou dat begin volgend jaar al moeten. Dan zijn de kinderen bijna 3 en 5 jaar. Anders ben je verplicht in de zomervakantie te gaan en is het in een land als Thailand bloedheet, dan wil ik er niet heen.

Lastige keuze...

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja dat is idd lastig! Als ze ouder worden zijn ze natuurlijk leerplichtig. Dan moet je het echt van de kerstvakantie hebben.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja en dat is qua vrijkrijgen weer heel lastig op het werk.

Deel Deze Pagina