Dochter 9 maanden 's nachts regelmatig wakker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bonnie87, 12 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Hallo,

De titel zegt 't eigenlijk al en vermoedelijk zijn hier al een legio aan topics over geschreven, maar ik kon niet een goed antwoord vinden.

Onze dochter van negen maanden is iedere nacht een aantal keren wakker. Het inslapen gaat prima, maar rond 03:00u/04:00u wordt ze wakker. Ik geef haar een speen en 't gaat weer prima.
    De reden voor haar nachtelijke spoken is koud zijn. Prima, dan doen we een rompertje aan met lange mouw, dikkere pyjama en een slaapzak met lange mouw. (Eén die ook wat te groot is zodat haar handen wel warm blijven) Ik stop haar goed in.
    Als ik dan 's nachts bij haar kom omdat ze begint te huilen, ligt ze ietsje omhoog (haar slaapzak stop ik ook een klein stukje onder 't matras) en is haar hals dus ietsje bloot en haar handjes boven de dekens maar wél in de mouwen.

Ik kan haar moeilijk zo stevig instoppen dat 't net een pop is wat niets anders kan dan stil blijven liggen. Het is al eens drie nachten goed gegaan en als ik dan 's ochtends bij haar bedje kwam, lag ze er ook nog goed onder. Ze slaapt overigens op haar rug.

Is er iemand die dit herkent en DE gouden tip heeft? 't Is welkom! :D

Bedankt alvast! :)

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Sorry, dit wil je niet horen denk ik maar iedereen wordt snachts een paar keer wakker :)

Als ze warm aanvoelen achter in de nek dan is het goed, heb ik geleerd.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Slaapt ze als je haar in bed legt.dat was voor ons jet grootste probleem toen hij echt wakker was sliep hij veel beter. Laatst sliep hij half en werd dus ook na een paar uur wakker.

4. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Als ik iets niet aan wilde horen, had ik hier geen bericht moeten plaatsen. ;)
    't Is een tijd goed gegaan, dus ik wil er zelf niet helemaal aan dat het alleen komt 'doordat iedereen wakker wordt'. :)
    Omdat het bij haar gewoon de kou is.. haar nekje voelt wel warm aan, maar haar gezicht is koud en d'r hals ook. Ze werd eerder nog vaker wakker, omdat ze steenkoude handjes had. Daar had zij gewoon heel erg veel last van..

5. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Ik leg haar wakker in bed. Anders worden ze vaak overstuur wakker omdat ze ineens in een andere ruimte zijn.
    Ze valt uit haarzelf in slaap, gelukkig. :)

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat iets een tijdlang goed gaat, heb ik ook gemerkt ja. Maar alles verandert steeds bij die kleintjes!
    Als haar lichaam wel warm is, zou je denken dat het ergens tocht?

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dit heb ik ook geleerd van de kv, maar betwijfel ik ten zeerste. Laat je partner maar eens jouw nek voelen op een moment dat jij het koud hebt. Je nek hoeft dan echt niet altijd koud aan te voelen.

Ik ben het er wel mee eens dat wakker worden er soms gewoon bijhoort. Maar als het echt de kou is, kun je haar dan niet een extra dekentje ofzo bij de slaapzak geven. Als je het iets warmer hebt, maak een heel klein stukje bloor gelijk veel minder uit.

8. Florien80

Florien80 Lid

10 nov 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook slaapzakken met handschoentjes eraan. Of sokken om haar handjes? Een pyjama die hoog in de hals sluit, soort colletje?

Vaak hebben baby's ook gewoon periodes dat ze vaker wakker worden. Hier al 9 maanden het geval!:(

9. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Is ze pas ziek geweest? Mijn zoontje had een poos ook een lagere temp na een periode met koorts. Kruikje en dikke pyama hielpen hier wel, of huid op huid voor het slapen gaan.

Deel Deze Pagina