wakker maken voor een voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door BvD, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundige,

Mijn zoontje is nu 3 weken, hij komt niet altijd na 3 uur voor een voeding. Is er nog een bepaalde tijd dat er maximaal tussen de voedingen mag zitten? Of regelt hij dit echt helemaal zelf?

En hoe kan ik het verschil zien tussen een zuigbehoefte of echt honger hebben? Want soms na een voeding spuugt hij melk uit maar is dan zoekende na de borst. Heb hem toen wel eens weer aan de borst gedaan maar dat spuugde hij ook weer uit. Dus toen had hij echt wel genoeg gehad. Zijn het echt de smak geluidjes die duiden op honger of zijn er nog andere dingen die ik kan onderscheiden?

Alvast bedankt.
    Gr Bianca

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je kindje kan dit waarschijnlijk zelf regelen. (Tenzij groei in begin niet goed was of je kindje geboren werd met een achterstand: prematuur, dysmatuur...)

Veel kindjes hebben zuigbehoefte: dit helpt bij onrust, kramp, om in slaap te komen. Je kunt na de voeding een speentje proberen. Heeft hij echt honger, dan zal hij er geen genoegen mee nemen.
    Verder leer je dit vanzelf onderscheiden :-D

Zo te horen geeft je kindje goed aan wat hij wil. Houd hem lekker bij je na de voeding om even bij te komen of tot rust te komen. Of probeer een speentje voor NA het voeden.

Groetjes,
    Heidi

3. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie, ik doe het doe het dus goed. Dit is fijn om te horen :) Hiermee kan ik weer verder.

Gr Bianca

Deel Deze Pagina