Vanaf wanneer overdag in bed slapen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door luckey, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hoihoi,

de titel zegt het al, vanaf wanneer hebben jullie de kindjes boven in bed gelegd overdag??? En doen jullie dit gewoon elke keer als ze slapen of bepaalde momenten van de dag...

Hier ligt ze (1 maand oud) nog gewoon beneden in de box te slapen. Soms leg ik haar wel in bed maar dan slaapt ze niet zolang.
    Voor de nacht gaat ze naar bed als ik ook ga, meestal na de voeding van ca half 10...

groetjes

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zo rond 3 weken mee begonnen. Eerder lag ze in de kinderwagen beneden. Box wordt hier alleen gebruikt om in te spelen.
    Het werkte niet altijd. Zo rond 2 maanden ging het prima.

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier vanaf het begin (1e 3 weken ziekehuis)
    Heel soms komt het wel eens voor dat hij onverwachts in de box in slaap valt en dan laat ik hem maar liggen. Maar dit komt zelden voor.

In de kinderwagenbak alleen als we gaan wandelen (laatste tijd ook niet meer... klaarwakker) als hij dan slaapt als we thuis komen laat ik hem ook maar liggen.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Sinds vorige week. Ze ging steeds minder slapen overdag en werd steeds drukker en vermoeider.
    Nu gaat ze na elke voeding weer naar bed, en baker ik haar in.
    Dat gaat over het algemeen super. Volgende week moeten de andere kinderen weer naar school en zal ze ook in de kinderwagen en maxiosi moeten, hopelijk gaat dat dan ook beter.

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    In het begin direct gedaan, maar na een maand (ongeveer) wel weer in de box maar dat was omdat het afgelopen zomer super warm was en de woonkamer het koelste was van het hele huis..

6. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij gaat sinds afgelopen weekend naar bed toe.
    Hij krijgt de fles, dan nog lekker knuffelen en nog lekker in de box.
    Zodra hij gaapt dan gaat hij naar bedje toe.
    Dit gaat eigenlijk super, en hij slaapt ook langer dan wanneer hij beneden is.

7. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Vanaf dag 1 slaapt hij in zijn bed. Eerst in een wieg bij ons op de kamer, en nu al een hele tijd in zijn bedje op zijn eigen kamer. Hij slaapt nooit in de box, alleen om te spelen is hij daar. En in de kinderwagen slaapt hij alleen als ik ga wandelen.

8. fafje

fafje Niet meer actief

hier sliep zoontje in zn kinderwagen snachts...hij heeft heel slecht kunnen slapen door de reflux...met 5 weken kreeg hij medicjnen en ging het beter..vanaf toen dee dik de kinderwagen in zn kamer overdag...en langzamerhand legde ik em over in zn ledikant...btj wennen zegmaar en afbouwen..

9. Maia

Maia Niet meer actief

vanaf dag 1 gewoon in bed overdag.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vanaf 6 weken is de box voor het spelen geworden en niet om te slapen en vanaf een week of 10 is ze regelmatiger naar boven gegaan om te slapen. Ze slaapt nu nog weleens in de wagen ( 5 maanden ) lekker buiten in de tuin. Ze is toen ze 10 weken was eerst het ochtend dutje naar boven gegaan ( Na het badderen en aankleden ) en langzaam aan ook het middag dutje.

11. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem de eerste 3 weken ook gewoon in de box laten slapen. Maar merkte al snel dat we een erg onrustig mannetje kregen. Dus toen zijn we hem na de fles op bed gaan leggen en hebben hem ingebakerd.
    dat is vanaf de eerste dag goed gegaan. Nu is hij sinds 2 weken niet meer ingebakerd.

12. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hier vanaf een week of 6 consequenter in haar bed gaan leggen. Ik probeer haar nu zeker 1x in haar wieg te laten slapen. 's avonds wordt ze wat onrustig en heeft ze hazen slaapjes, dan slaapt ze of bij mij of bij mijn vriend. Rond 10.00 uur valt ze meestal in haar 'lange' slaap en leg ik haar in haar bedje.

13. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Zodra ik haar boven in bed leg, slaapt ze niet zolang als wanneer ze in de box ligt.
    Vandaag ook na elke voeding in bed gelegd maar werkte maar eventjes. Heb zelfs van 19.30 tot net bijna de hele tijd op de arm gehad en elke 15-30 minuten gevoed....

We gaan hier dus maar gewoon mee door. Zodra de voeding voorbij is en ze "moe" wordt, gaat ze het bed in....

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    's Avonds sliep ze hier ook niet in haar bedje hoor. Ik was tussen 17 en 22u eigenlijk zo'n beetje de hele avond aan het voeden met af en toe een hazeslaapje. Soms kon ik haar wegleggen in de kinderwagen en anders sliep ze bij ons.
    Vanaf 4 maanden ging ze om 19u op bed en de nacht in, dat gaf ze zelf aan.

15. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    In het begin hield ik haar veel beneden, maar merkte dat we weinog sliep en sneller jengelig werd. Nu leg ik haar consequent in haar bedje als ze moe word, vaak na fles even knuffelen, box en naar bed. Einde van de middag doet ze nog weleens een dutje in de box. Merk in ieder geval dat ze langer en beter slaapt sinds ze overdag op bed ligt. In het begin was het nog vaak huilen, maar nu weet ze wel dat bedje slapen betekent. Leg haar ook nu vaak wakker op bed, zodat ze zelf leert in te slapen.

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij hadden de eerste 3 maanden een wiegje beneden staan. Maar vanaf een maand of 3 werd ze van het minste geluidje wakker en kon ik dus niets meer in het huishouden doen, dus sindsdien slaapt ze boven in haar bedje

17. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Onze kleine man slaapt ook veel beneden in de box, vooral omdat hij op zijn buikje slaapt. Als ik hem op zijn rug in de wieg leg, is ie zo weer wakker (overdag). Na de fles van 22.30u gaat hij wel in de wieg (op zijn rug) en slaapt hij rustig door tot de volgende ochtend.. Af en toe probeer ik het weer ns om hem in de wieg te laten slapen, maar meestal is hij dan binnen het half uur weer wakker, dan laat ik hem even huilen en op een gegeven moment haal ik hem, ff troosten en dan op zijn buik in de box en hij slaapt zo weer...
    Ik heb liever dat hij dan op zijn buik in de box slaapt, dan dat hij op zijn rug in de wieg n uur (of langer) ligt te huilen en dus niet aan zijn rust toekomt

18. misa

misa Niet meer actief

Tot een week of 8 was Simon altijd bij mij. Als ik beneden was, lag hij bij mij of in de box. Als ik boven was, dan was hij daar ook (arm, wiegje). Daarna heb ik hem smiddags op zijn eigen kamer gelegd, want in de box slapen ging steeds minder. Veel te veel prikkels. Vanaf een week of 12 sliep hij ook snachts op zijn eigen kamer en niet meer in de wieg naast het bed.

Gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat voor jullie allebei werkt. :)

19. dana1980

dana1980 Lid

5 apr 2011
    29
    0
    0
    ik ben er zelf ook over aan t denken om mijn zoontje wat meer in bed te leggen overdag, want ik heb ook t idee dat hij te makkelijk wakker word beneden,ik vraag me alleen af ..maken jullie de slaapkamer dan ook donker of gewoon daglicht?de reden dat hij overdag ook nog beneden ligt is omdat hij een sterke voorkeurshouding heeft,waardoor ik m overdag kan corrigeren als dat nodig is in zijn slaap in de hoop dat het niet erger word,dus ik ben ook wel n beetje benauwd dat als ik m meer naar boven breng dat het erger word met zn hoofd,zijn er meer die dit gehad hebben?

20. misa

misa Niet meer actief

Wij laten het overdag licht in de kamer en savonds maken we het donker. Voor het dag en nachtritme.
    je kunt nu ook regelmatig naar boven lopen om naar de houding te kijken. Andere ideeen zijn een zijligkussen of de buikligging. :)

Deel Deze Pagina