M'n oudste is nu net 3 geworden en slaapt nog heel graag tussen de middag. Vaak nog wel 1,5/2 uur. Nu merken we de laatste tijd alleen dat hij 's avonds even wakker ligt (half uur tot uur). We horen hem niet, hij ligt gewoon lekker te liggen. Maar wat zouden jullie doen, hem 's middags eerder wakker maken? Of het lekker laten gaan zo en wachten tot hij zelf aangeeft dat hij niet meer slapen wil of 's avonds vervelend gaat doen van het wakker liggen?
Als hij 's avonds even wakker ligt, zonder te huilen ofzoiets dan zou ik het lekker zo laten. Als hij echt niet wil/ klan slapen dan zou ik ik kijken of ik het middag slaapje wat kan inkorten.
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Mijn zoontje wordt zaterdag 3 en slaapt eigenlijk meestal nog wel goed overdag. Meestal wel 2 uur met een uitloop tot 2,5 uur. Maar ik merk nu ook steeds vaker dat hij in de avond langer wakker is. Hij is wel rustig maar goed soms ligt ie na 1 uur nog te hmmmm-en. Dus ja ik wacht de vakantie nog even af en na de vakantie gaat ie voor het eerst naar het kdv dus die wacht ik ook nog even af en anders laat ik m wel voortaan wakker denk ik. Hij moet er toch aan gaan wennen over een half jaartje voor als ie 4 is en naar school gaat. Dat wil ik zowieso op tijd gaan aanwennen.
Justin slaapt sinds een paar weken echt niet meer. Voorheen soms nog wel als hij een uurtje naar boven ging. Hij gaat evengoed naar bed om te rusten, want mama moet ook gewoon rusten
Ik lees even mee, hier namelijk ook dezelfde vraag. Nilo ( net twee jaar) slaapt 's middags binnen 5 minuten met gemak nog 2 tot 3 uur, maar 's avonds als hij naar bed moet gaat hij nog vrolijk twee uur lang z'n kamer op stelten zetten. Dus ik ben bang dat z'n middagslaapje langzamerhand verleden tijd gaat worden. Toch lijkt hij het nog wel nodig te hebben, als hij binnen vijf minuten in slaap valt.
mijn dochtertje slaapt niet meer s'middags sinds 2,5 jaar. Zij zetten ook de hele boel op stelten soms zaten we tot 23;00 uur met haar op,omdat zij niet kon slapen. Nu zij s'middags niet meer slaapt gaat zij elke avond tussen half 8 en 8 uur naar bed en we horen haar niet meer. gr
Als mijn dochter 's middags slaapt, zitten wij 's avonds met een wakker kind. Hier is het echt verboden om te slapen. Ze ligt 's avonds tussen 7 en kwart over 7 in bed en we horen haar niet meer. Ze was nog geen 2.5 toen ze niet meer sliep 's middags.
Mijn zoontje is net 2 jaar en hij slaapt nog wel overdag, heel soms ook niet. Als het aan hem ligt slaapt hij zo 3 tot 4 uur!! Maar ik maak hem wakker als hij bijna 2uur heeft geslapen het is hier s'avonds altijd een probleem met slapen! Maar als ik hem niet op bed leg overdag wordt hij echt chagerijnig! Dus moeilijk!