Hallo! Ben weleens benieuwd naar het favoriete gerecht van jullie kindjes? Misschien leuk om daar ook bij te vertellen wat jullie kindje absoluut niet lust?
Hier eet ze eigenlijk alleen maar potje, maar favoriet is bruine bonen met appeltjes en rundvlees. En het vieste vindt ze andijviestampot. Dat laatste heeft ze denk ik van mama
Favoriet: bloemkool! Niet lekker: pannenkoeken.... Kind heeft echt totaal mijn genen niet meegekregen op dit gebied
Zoon (ruim 2,5 jaar) Favoriet: spinazie pannekoek met kaas en pasta met tonijn en fruit minst favoriet: stukjes tomaat Dochter (net 1 jaar) Favoriet: brood en pasta met tonijn en blauwe bessen/ druiven of aardbeien minst favoriet: iets niet zelf kunnen doen Vooralsnog lusten ze eigenlijk 'alles'. Er zijn dingen die wij weinig eten en daarvan weet ik het niet of hebben we te weinig gegeven om echt te weten of ze het lusten (olijven bijvoorbeeld)
Als ik hem het menu zou laten samenstellen: tuinbonen met kaasravioli, hele kip uit de oven (waar hij dan aan kan plukken) en dat alles bedekt met kaas. (en nee dat eten we nooit in die combinatie) Het allerviest, groene groente (hoewel spinazie wel gaat), rijst met saffraan (gewone rijst vind hij prima) en stoofvlees
Ze lust het meeste wel, wortels staan op nr 1 denk ik. Zuurkool houd ze niet van en tegenwoordig laat ze rijst en spaghetti ook staan, das wel jammer.
Grappig is het hoe kinderen verschillend kunnen zijn... mijn zoon is dol op 'groentjes'.. hij wil nu weten hoe ze echt heten. En vindt vooral boontjes (spercie, doperwt, haricot verts etc etc) erg lekker
Dol op: couscous met courgette, champigions en rozijntjes ( smak, smak, smak!!) Blegh: doperwtjes ( droge meuk!) Ze eet alles eromheen op maar werkt de erwtjes er gewoon weer uit.
Mijn zoontje heeft een half jaar slecht gegeten, maar wat er 2x per week wel in ging was chili con carne met rijst (niet pittig). Wat hij verder heel lekker vindt is Griekse salade (zonder ui). Verder lustte hij al met 9 maanden olijven, fetakaas, oude kaas en gamba's, gek kind! Waar hij echt niet van houdt is zoete koek of gebak, ijs en pannenkoek (yech!).
geen idee wat echt favoriet is. Alles wat ik haar geef eet ze met plezier op eigenlijk. Behalve zoet beleg op brood, dat wil ze echt niet. maar verder gaat alles er in, van pannekoeken tot garnalen en olijven, vis, vlees, alles...
Mevrouw hier is helemaal gek op cracottes, die gaan schoon op. Verder gaat alles er eigenlijk wel in, alhoewel, aardbeien wilde ze laatst niet eten, en appel is ze ook niet zo'n fan van nog. Ohja en we gaven haar laatst een potje groentelasagne, dat vond ze ook erg lekker.
Geen idee wat haar favo is. Eigenlijk gaat alles er wel in (de ene keer meer dan de andere keer). Ze lust echt geen: komkommer, (cherry)tomaatjes, pompoen of salade.
favoriet: nassi het liefst met kroepoek en saté saus wat hij niet lust: al the rest op het moment. (zeker van warm eten) gelukkig eet hij wel graag brood crackers kaas en banaan en appel. dus hij eet s'middags gelukkig wel zijn buikje vol.
eigenlijk alle groentes, vooral pompoen, courgette, aubergine, zoete aardappel, rijst en macroni nog niks gehad wat ie niet eet...hooguti heeel vies kijken, maar altijd nog een hapje willen.. kleur heeft volgens mij hier geen invloed ohjawel appel is geen favoriet!!! eet het ehct met lange tanden haha
ik denk kip met paprika en olijven en pasta met rode saus... dat gaat er altijd goed in. Gamba's ook erg lekker en vette visjes ook super lekker allemaal. Bijna alle vruchten zijn lekker, alleen peer kijkt ze raar bij. Vies kippelevertjes en de peutermenu's van olvarit (dacht een keer, handig voor als we een keer niet thuis eten, nou mevrouw zet er geen hap in).
Dochter (2,5): Favoriet; Gestoomde vis, risotto en chocola (het liefst puur) Vies; Groenten, pannenkoek en snoep Zoon (14 mnd); Favoriet; Donker volkoren brood met boter en verder eet hij eigenlijk alles wat ik hem geef. Vies; Banaan, brood met beleg