Hallo allemaal, Onze meid at altijd met smaak de zelfgemaakte hapjes als broccoli en worteltjes. Nu heeft ze de laatste tijd wat vaker een potje gehad en lijkt ze de zelfgemaakte hapjes niet meer te lusten.... Ze neemt een hap, kijkt dan heel vies en vaak spuugt ze het net zo hard weer uit. Vervolgens houdt ze haar mond stijfdicht en gaat ze net doen alsof ze ergens anders heel druk mee is, de apekop! Wat is wijsheid? Ik wil de hapjes niet naar binnen proppen in de hoop dat ze toch wat doorslikt, maar zonder eten naar bed is ook niks. Toch maar weer een potje geven in dat geval? Het is namelijk zo dat ze daar wel haar mond voor open doet....
Mijn dochter wou ook inneens die zelfgemaakte voeding niet meer en liever potjes. Zodoende ben ik dat dus maar blijven geven. Maar je baby zal zichzelf nooit verhongeren op deze leeftijd (of ze moet ziek zijn). Gewoon geven wat ze wil en niet pushen met eten, dat werkte averechts met mijn dochter. Dan wou ze alniet meer eten zodra ze de lepel zag. Ik gaf op dagen als deze gewoon wat meer flesvoeding, dat wil ze dan wel. Het kan ook door doorkomende tandjes komen, dan heeft mijn dochter ook nietzoveel trek.
Tja, potjes eet ze wel helemaal op. Ik denk dat het aan de structuur van het eten ligt. Vers gemaakt eten is net even iets grover dan dat wat uit de potjes komt. Ik gebruik de Avent stomer en blender, maar blijkbaar krijgt die het toch niet zo fijn gemalen. Ik twijfel alleen of ik haar maar steeds haar zin moet geven met die potjes, zo went ze nooit aan wat grover voedsel. Maar goed, ze heeft toch haar groenten nodig....lastig!
met 7 maanden hebben ze echt nog niet veel groenten nodig hoor. En als ze een keer een dagje geen groente eet is dat ook prima. Persoonlijk zou ik meer voor de "investering" gaan om haar pure, verse smaken en grovere structuren te leren eten dan in het hier en nu te denken.